Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er mine rettigheder ang. domænet..

Side 4 ud af 8 (75 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Oct 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror ikke en fis på, at det kan være så meget som marginalt juridisk farligt at lave en side om scientologi på www.scientologi.dk. Når organisationen selv ''markedsfører'' scientology som en kirkelig tro, så er det sgu'' svært at forsvare at det også skulle være et ''varemærke''. Så længe siden ikke udgiver sig for at være ''Church of Scientology'', men bare er et debatforum om troen på scientologi, kan jeg ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at der kan være et juridisk problem, der rækker udover DIFOs hensyn til kendetegnsret.

Hvis man ikke skulle have lov til at lave en side om trosretningen ''scientologi'', ville det svare til at man ikke måtte lave en side, der diskuterede religion overhovedet. Det har man al mulig ret til. Det er kendt som ytringsfrihed, og har været debatteret livligt på det seneste har jeg hørt. Forestil jer, at man ikke måtte registrere sider, der hed buddhisme.dk, kristendom.dk eller islam.dk. Det er jo absurd.

Man har i Danmark frihed til at forsamle sig om sin religion, men man har også frihed til at debattere selvsamme.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Kommer til at tænke på, at de TvDK startede ud med BigBrother, var der en "modstandsgruppe" som oprettede sickbrother.dk med massiv kritik af projektet. Det var jo også bare en "stavefejl"

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Scientology er ikke anderkendt som religion i alle lande. Langt fra. Og jeg mener faktisk ikke det er tilfældet i Danmark. men uanset dette kan det sagtens være et varemærke alligevel. Jeg vil anbefale at I sætter jer lidt ind i varemærkelov, for jeres fortolkning af den er altså ikke juridisk korrekt :)
Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/11/2006 5:05:16 PM Forfatter: Jesper S
Jeg tror ikke en fis på, at det kan være så meget som marginalt juridisk farligt at lave en side om scientologi på www.scientologi.dk. Når organisationen selv ''markedsfører'' scientology som en kirkelig tro, så er det sgu'' svært at forsvare at det også skulle være et ''varemærke''. Så længe siden ikke udgiver sig for at være ''Church of Scientology'', men bare er et debatforum om troen på scientologi, kan jeg ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at der kan være et juridisk problem, der rækker udover DIFOs hensyn til kendetegnsret.

Hvis man ikke skulle have lov til at lave en side om trosretningen ''scientologi'', ville det svare til at man ikke måtte lave en side, der diskuterede religion overhovedet. Det har man al mulig ret til. Det er kendt som ytringsfrihed, og har været debatteret livligt på det seneste har jeg hørt. Forestil jer, at man ikke måtte registrere sider, der hed buddhisme.dk, kristendom.dk eller islam.dk. Det er jo absurd.

Man har i Danmark frihed til at forsamle sig om sin religion, men man har også frihed til at debattere selvsamme.


Her er en forklaring fra Scientology på varemærker:


 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er en forklaring fra Scientology på varemærker:




Da der står "Ordene ”Scientologi” og ”Dianetik”
er faktisk selv varemærker, som sammen med andre mærker forhindrer
uautoriseret brug af navnene, symbolerne og materialerne i Scientologi."


Må det jo betyde at jeg egentlig ikke har ret til domænet på nogen måde?

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 22. Oct 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er Wickings anvendelse jo ikke forretningsmæssig. Så der er jo ikke tale om brug af varemærket til at fremme andet end en offentlig debat om varemærket selv. Man kan jo heller ikke sagsøge Børsen for at skrive om Vestas. Der måtte gerne kigge en advokat med styr på de ting forbi denne tråd. Kunne være sjovt.

Der står på den side, Henrik linkede til:




"Ordene ”Scientologi” og ”Dianetik” er faktisk selv varemærker, som sammen med andre mærker forhindrer uautoriseret brug af navnene, symbolerne og materialerne i Scientologi.




...som sammen med andre mærker forhindrer uatoriseret brug af navnene... hvad betyder det? At det først er skidt når man prøver at sælge Lego Scientology Church?

I praksis savner jeg nu stadig belæg for, at scientology faktisk skulle blive taget seriøst ved et eventuelt søgsmål på den her baggrund. Når man søger på sagsanlæg og Scientology finder man flere sager mod organisationen, end den har anlagt mod folk. Et eksempel er en nordmand, som har lagt 'fortroligt' kursusmateriale på nettet. Historien melder dog intet om, at nordmanden skulle være blevet straffet af retssystemet, kun at Scientology har truet med sagsanlæg.

Lidt mere google'n finder faktisk en person som har registreret 'scientology'-relaterede domænenavne. Siden har da efterhånden nogle 5 år på bagen siden Scientology prøvede at true med varemærkeargumentet. Det er selvfølgelig ikke dansk lovgivning som er i spil, men...



Fra København
Tilmeldt 22. Oct 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/11/2006 9:50:06 PM Forfatter: Martin Thorborg


Der er en der får flået et ny røvh.. pga. krænkelse af ders varemærker.



Dbh Martin


Som jeg læser det, er det en person der har fået et brev med posten. Det er mildest talt ikke særligt oprørende i sig selv. Siden har jo netop til formål at understrege, at truslerne er varm luft.  Nu er Hr. Thorborg vil ikke selv Operationel Thetan?
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Det viser at de håndhæver deres varemærker hvad man jo ikke kan fortænke dem i. Om de vinder eller ej er ligegyldigt. Hvor sjovt er det at bruge en masse tid og penge på at forsvare en side man basisk set ikke føler noget stort for?

Jeg har en klar holdning til alle religioner. De er et tegn på at "brugeren" ikke hviler i sig selv og har behov for en mental krøkke. Det har jeg ikke det fjerneste imod, så længe folk ikke missionerer eller på anden måde generer mig eller keder mig med det. Så nej, Scientology rager mig en paphat..

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kom i tanke om en af mine bekendte fra Sverige, som var centrum for en af de tidlige, og meget store, sager om varemærke-domæner. Han er mekaniker med hang til gamle Volvo biler. Han havde derfor lavet et website med særlig fokus på klassiske Volvo biler - jeg mener det hed volvo-classic.com (eller sådan noget i den retning). Da Ford Motor Company efter diverse fusioneringer og opkøb endte med at eje Volvo mærket gik de amerikanske advokater i gang. Det er vigtigt at bemærke at dette site var 100% possitivt i forhold til Volvo - for fanden, det var vel det nærmeste man kan kalde en hyldest eller fan-site. Men det var Ford ligeglad med. De præsenterede ham for en stævning og krav om betalng af 100.000 dollars og det var naturligvis umuligt for ham selv at kæmpe en dyr sag i det amerikanske retssystem. Nu kan de ikke sådan lige i praksis kræve disse penge op, sålænge han bor i Sverige, men det har da betydet at det er forbundet med meget større risiko for ham at rejse til USA, for så kan han risikere at blive anholdt og afkrævet pengene indenfor DERES juridiske rammer og muligheder. Og det Amerikanske retssystem er bestemt ikke morsomt at skulle kæmpe med - det er meget anderledes end det danske!
Side 4 ud af 8 (75 indlæg)