Jeg ville også opgive det. Ingen grund til at vælge kampe man ikke kan vinde. Inden jeg bliver korrigeret af SEO folkene må jeg hellere korrigere mig selv. PageRanken på 6 på dit domæne er p.g.a., at Google opfatter de to doæmner som værende identiske. / Claus |
Hvad er mine rettigheder ang. domænet..
- Men det bliver ikke gjort så længe domænet står i mit navn! ;) |
Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app
> PageRanken på 6 på dit domæne er p.g.a., at Google opfatter de to doæmner som værende identiske. jeps, domænet er IKKE PageRank 6 - det skyldes udelukkende at domænet tidligere har være redirected til deres "rigtige" domæne. Når Google næste gang kommer forbi og opdager at der ikke længere redirectes beregnes en ny PageRank på basis af de links der faktisk er til dit domæne Jeg fatter ikke at du gider lave noget som helst på det domæne - lav da sitet på et andet domæne, så bliver det meget sværre for dem at røre dig. Lige nu gør du det for nemt for dem |
|
Hej Wickings, Jeg følger med i denne tråd med stor interesse - glæder mig til at høre om det videre forløb :-) Ved ikke, om jeg er en mistroisk idiot eller du er lidt naiv. Har en fornemmelse af, at Scientology er så vant til at kæmpe mod det omliggende samfund at de går ind i mulige konflikter med advokaterne forrest og ikke tager en snak over en kop kaffe om dette emne når de ser din side. Enten er man 100% med Scientology (dvs. en af dem) eller også er man mod dem - at din side omhandler "alle sider af scientology" er for dem ensbetydende med at være imod. Håber jeg tager fejl. En lille historie fra det (andet) virkelige liv: kursusvirksomheden jeg er ansat i har registreret binavnet "Sapientia" (der betyder "visdom" på latin), og er nu blevet truet med sagsanlæg af SAP, der mener at det krænker SAP''s varemærke!! (http://www.computerworld.dk/art/33633?a=search&i=0) En sjov historie, der (måske) viser store musklers hensynsløshed - de har nok tænkt sig at bruge navnet selv. Scientology har retten til domænet (de har selv opfundet begrebet om det så er med y eller i ), så du kan vel score et "administrationsgebyr" for din ulejlighed med at passe på deres domæne :-) Det vil nok hjælpe på forhandlingen hvis du på øverst på sitet med stort skriver "Søgte du Scientology kirken i Danmark? - klik her" Hold os orienterede! hilsen Karsten |
Jeg kan ikke forestille mig, at det er så farligt, som nogen synes at mene. Siden er jo ikke bevidst møntet på at skade Scientology. Desuden har jeg svært ved at se hvordan en trosretning kan gøre særlige krav på et domænenavn. Det ville svare til at man blev sagsøgt af Gud (eller i dette tilfælde rumvæsner eller sådan noget) for at have domænet www.kristendom.dk eller www.denprotestantiskekirke.dk Domænet kan selvfølgelig falde ind under DIFOs kendetegns-halløj, men det er vel op til DIFO. Generelt er domænenavne da demokratisk fordelt efter først til mølle-principper, med nogle forbehold for de administrerende instansers side for at sikre at nettet ikke går i kage - eller hvad? Så længe der ikke er tale om injurier eller blasfemi, har jeg svært ved at se hvordan scientology skulle kunne udgøre nogen som helst form for trussel for Wickings. Derudover ville det også være tæskedårlig PR at forsøge at straffe ham for at udøve demokratisk oplysende virksomhed om organisationen (uanset om det er en religion eller en virksomhed). For mig at se er den største risiko, at domænet falder tilbage til Scientology på baggrund af kendetegnsretten. Det er vel nok til at leve med. |
Dine teorier er fine, men sådan er virkeligheden bare ofte ikke. Det er naivt at gå ud fra at de nok bare ringer og ordner det over en kop kaffe. |
Alle kan have deres teorier, men nu har jeg da kontaktet den danske Scientologi afdeling for at høre hvad de har at sige om det. Har ikke tænkt mig at lægge mig ud med nogen, men da jeg registrede det tænkte jeg ikke så meget over det, synes da bare det var synd domænet ikke blev brugt. |
Det må vi hellere få en advokat til at svare på. Jeg har meget svært ved at se, på hvilken baggrund de skulle have en sag. Det jeg ville være bange for er mere om de bruger rocker-metoder. Der dukker jo ellers meget interessant læsning op, når man google''r. |
|
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline