Hvis du skal bruge nogle små reklameartikler til at sende med ud til dine kunder, så skriv til mig, så kan vi helt sikkert finde ud af noget :)
Det skal jeg da lige huske - vi har faktisk talt om det før i forbindelse med, at vi måske snart skal prøve at tage på messe - så får vi brug for reklameartikler, ringer jeg lige til dig!
De skal vel også bruge kalendere til kundegaver, visitkort, osv. og nogle af aminoerne har vel også produktion? Vi fik fx trykt kalendere i november og vi har lige fået trykt kataloger.. og vi får løbende trykt postkort, som vi lægger i de pakker vi sender ud..
Men trykkerierne har det vel generelt ikke så godt for tiden - vi har også et lamineringsfirma (www.dansklamineringscenter.dk), og februar har på det punkt nærmest været fuldstændigt dødt! Har lige hørt fra en af vores gode trykker-kunder, at de omsatte for 1/6 af normalen i februar i år.. Det er nok ikke tryksager, man bruger flest penge på, hvis sparekniven er fremme.
Nu laver jeg ikke offset tryk. Men serigrafisk tryk. Industrielt orienteret. Selvom det mere er emner til reklamebranchen, så som displays til brohure holder og den stil i akryl.
Selvfølgelig kan jeg trykke kalender, på plastik, metal, glas og træ. Og også på papir. Men alt det papier halløj, det er bedst at lade offset trykkerierne om, de er både billigere og kan lave det pænere.
Men giver dig ret, der er ikke ret meget gang i den. Og serigrafi branchen er den branche som er en af de første som bliver ramt, når krisen kradser. Men så er der mange firmaer som laver prototyper, og det giver da lidt.