Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investorer...Findes de?

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lars C

Du fik mig altså til at tabe pusten - jeg mente ellers at vi har været aktive, men jeg kan godt se at det var på vuggestue niveau.
Men når det er sagt: hvordan har du fået fat i alle disse kontakter? Vidste I hvilke VC folk i Europa det er godt at snakke med, eller pløjede I jer igennem de respektive telefonbøger? Hvad var jeres succesrate?
Fandt i nogle business angels - eller endte I med at financiere det hele selv?

Men ærligt talt - jeg er imponeret ...
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 11/10/2005 8:12:27 PM Forfatter: agatap Hej Lars C Du fik mig altså til at tabe pusten - jeg mente ellers at vi har været aktive, men jeg kan godt se at det var på vuggestue niveau. Men når det er sagt: hvordan har du fået fat i alle disse kontakter? Vidste I hvilke VC folk i Europa det er godt at snakke med, eller pløjede I jer igennem de respektive telefonbøger? Hvad var jeres succesrate? Fandt i nogle business angels - eller endte I med at financiere det hele selv? Men ærligt talt - jeg er imponeret ...

 
Kære Agata
 
 
Tak for dine pæne ord.
 
Jeg har af natur en stor forkærlighed for at analyserer alt til mindste detalje. Derfor var udgangspunktet først at finde frem til ALLE VC i EU, US etc etc.
 
Herefter blev deres respektive websider gennemgået med tættekam, for at finde frem til deres primærer investerings objekter samt hvem der var den helt præcise kontaktperson indenfor netop vores produkt.
 
Alle der ikke matchede vores produkt, blev automatisk siet fra. Til slut blev der fremsendt et executive summary til hver af de udvalgte VC kontaktpersoner. Samlet arbejdstid ca 450 timer.
 
Kampagnen gav ca 90% respons eller ca 63 svar, som herefter blev fulgt op på en konference i København omkring venturekapital til ca 40 kontaktpersoner.
 
Af de 40 på konferencen der havde meldt tilbage med et "positivt" svar via email, var der 9 tilbage der mente det var en hamrende god ide, men at de gerne så at vi først lige skaffede nogle ordrer først:-)
 
4 giganter på VC markedet (bl.a Intel) har meldt tilbage at de gerne vil have en tilbagemelding når vi har en portefølje af kunder, fedt nok! Men hvad skal vi bruge VC kapital til, når vi har en testet prototype på plads og et salg igang?
 
 
Til bygning af prototype skal vi bruge kapital, idet der er forbundet PCT patent-, rejse- og diæt- samt materialeomkostninger og ud af de 23 personer der er involveret skal 3 have løn, fordi de skal være på 24/7
 
Vi har via vore kontrakter med deltagerne adgang til deres værksteder uden ekstra omkostninger og samtidigt har vi forhåndsaftaler med en række producenter om deres interesse for produktion, salg og markedsføring worldwide når prototypen er testet, hvilket et universitet i DK har givet tilsagn om at gøre, mod en yderst favorabel pris.
 
Vi har altså ikke behov for yderligere kapital efter at prototypen er bygget og testet, idet vi herefter sælger produktion og salg på licens - eller mod ren royalty.
 
Vi har efterfølgende udskilt et element fra produktet, som vi har søgt en specialVC om udviklingskapital til. Får vi denne kapital, vil vi færdiggøre dette element og sælge det separat - indtil vi har kapital nok til at gennemfører en bygning og test af resten af produktet.
 
Det skal indskydes at vi allerede har brugt ca ½ mill kr i intern fremskaffet kapital (uden ret til ejerskab og rentefrit) samt henved 15.000 arbejdstimer - som skal tilbagebetales via en del af royaltyen.
 
Så man kan sige at investor faktisk ikke skal betale den udvikling der er sket forlods, men blot investerer i den endelige bygning og test, og vel og mærke kan komme til at eje det fulde projekt, mod betaling af royalty.
 
Det forretningsmæssige grundlag, skal sikres via vejoperatører der med egne øjne kan se hvor meget der er at spare ved brug af vort system i forhold til eksisterende løsninger. Vi har estimeret at selv relativt små vejoperatører vil få balance i regnskabet efter 18 mdr. Herefter vil de tjene ca 10.000 kr per op eller nedtagn
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lars

Du fortjener at høre det igen: jeg er helt, helt imponeret over din ihærdighed. Jeg lover at lade være med at klynke fremover, sålænge vi ikke har taget kontakt til statsoverhoveder i mellemøsten

Og jeg kan tilfulde tilslutte mig at de såkaldte risikovillige penge egentlig mest er interesserede i prooven concepts - og meget gerne vil gå ind på et tidspunkt, hvor vi iværksætter mener at det skulle være unødvendigt - når kunderne og omsætningen er der. Jeg hørte fra en repræsentant for Vækstfonden i dag, at de nok ikke ville have investeret i Skype ...
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 11/11/2005 6:36:37 PM Forfatter: agatap

Jeg hørte fra en repræsentant for Vækstfonden i dag, at de nok ikke ville have investeret i Skype ...
 
Oh, i forstår ikke venture markedet.  0-$2 million er Angel,$5+ er VC.  Skype fik ikke deres første rund (Called 'A' Series) til December 2003, på dette tidspunkt var den downloaded 4 million gang! Det er MANGE kunde og det var på dette tidspunkt at VC kan hjælpe, mere penge til udvikling, commerical application, osv.  De gik ikke til Væskstfonden fordi de var i Luxemborg.  VC's var med fordi det var "a proven team (KaZaA), a proven technology (P2P), proven sales (4 million downloads)". 
 
Når du starte, og ikke har et produkt, og ikke har kunder, skal du har en Angel...min mening.
 
Andy
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 03:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/12/2005 12:49:58 PM Forfatter: Andy Wilhem
Oh, i forstår ikke venture markedet.  0-$2 million er Angel,$5+ er VC.  Skype fik ikke deres første rund (Called ''A'' Series) til December 2003, på dette tidspunkt var den downloaded 4 million gang! Det er MANGE kunde og det var på dette tidspunkt at VC kan hjælpe, mere penge til udvikling, commerical application, osv.  De gik ikke til Væskstfonden fordi de var i Luxemborg.  VC''s var med fordi det var ''a proven team (KaZaA), a proven technology (P2P), proven sales (4 million downloads)''. 
Når du starte, og ikke har et produkt, og ikke har kunder, skal du har en Angel...men mening.
Andy

 
Hej Andy
 
 
Når du skriver at der skal en angel ind ved kapitalsøgninger mellem 0 - 2 mill DKK og VC ind ved beløb over 5 mill DKK, så må jeg spørge dig - om man som kapitalsøger, skal være indstillet på at dele sit projekt ud i mange små/store portioner før man reelt når f.eks 20 mill DKK i samlet kapital? Hvis man ikke har et produkt!
 
Som jeg læser Agataps kommentar, så skriver hun at en person fra Vækstfonden, har udtalt at de næppe ville have givet midler til Skype, p.g.a deres alt for nye koncept.
 
Er det din opfattelse at personer med helt nye koncepter skal søge midler hos en angel før de går ud til f.eks Vækstfonden?
 
Hvordan ser du de statsstøttede finansieringsordninger i forhold til angels/VC etc samt ikke at forglemme CF? Altså fordele og ulemper!
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
 
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Når du skriver at der skal en angel ind ved kapitalsøgninger mellem 0 - 2 mill DKK og VC ind ved beløb over 5 mill DKK, så må jeg spørge dig - om man som kapitalsøger, skal være indstillet på at dele sit projekt ud i mange små/store portioner før man reelt når f.eks 20 mill DKK i samlet kapital? Hvis man ikke har et produkt!
Som jeg læser Agataps kommentar, så skriver hun at en person fra Vækstfonden, har udtalt at de næppe ville have givet midler til Skype, p.g.a deres alt for nye koncept.
Er det din opfattelse at personer med helt nye koncepter skal søge midler hos en angel før de går ud til f.eks Vækstfonden?
Hvordan ser du de statsstøttede finansieringsordninger i forhold til angels/VC etc samt ikke at forglemme CF? Altså fordele og ulemper!
 

Vækstfonden har nogen "criteria" som investering ske'' på.  fficeffice" />

  • danske unoterede virksomheder eller venturefonde
  • Fokus på Danmark og Norden
  • primært i højteknologiske virksomheder

Det var mit basis for at siger vækstfonden kun ikke invester i Skype.

 

Min mening er ja, en Angel i start-up prototype "fase" er meget mere brugbar.  Min 0-2 og 5 var med en $ foran (også US Dollars).  Men, ulempen er som du selv siger, at det er meget svært at finde en Angel som har kapital til over 2 million dollars at sætte ind i et projekt (og ikke så mange udlanske VCs vil brug tid på under $5 million US).

 

Den statsstøttede finansieringsordninger er bare en mere redskab man kan brug, ikke bedre end andre, bare en anden.

 

Hurtig skift til Engelsk fordi jeg har det travlt.  

 
I think your prod
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ked af at springe tråden og komme med et decideret bud på at finde investore.

 
De hjælper med at finpudse din forretningsplan, laver et pre-springboard hvor du får 20 minutter til en præsentation, hvorefter kvalificerede personer fra erhvervslivet kan hamre løs på præsentation og forretningsplan (det er GULD værd - hvis man kan acceptere kritik)
Dernæst kan de koble en "mentor" på som hjælper med at finpudse forretningsplanen og præsentationen, og herefter inviteres til et egentlig springboard hvor interesserede investore sidder med til bords.
 
Vi nåede kun pre-springboardet, hvorefter en af deltagerne (som var fra et større investeringsfirma i Kbh), sagde direkte til os at vi skulle gå uden om dem fordi vi var langt i processen.
Nordea var også med, og derigennem fik vi kom-i-gang lånet.
 
Med venlig hilsen
 - René R. Nygaard
   Server overvågning og diagnosticering. Prøv os - gratis og med garanti
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 11/21/2005 1:52:54 PM Forfatter: René R. Nygaard

Jeg er ked af at springe tråden og komme med et decideret bud på at finde investore.

 
Jeg synes ikke du "springe tråden" når du ikke læse svarer ændre skriver, måske mener du "springe tråden OVER"

Dato: 9/20/2005 11:53:48 PM Forfatter: Kim Bennekou

Har du prøvet at kontakte Connect Danmark? Du har forretningsplan klar, så hvis du kan overbevise dem om at din ide holder, kan de faktisk hjælpe dig rigtig godt på vej. Også med at skaffe kontakt til investorer.

Dato: 9/27/2005 11:15:59 PM Forfatter: A Wilhem

Som Kim Bennekou har svaret, er Connect Denmark et udmærket sted at forbered mans ''pitch'' så du kan overbevis VC''er at din idé er kanon, fordi hvis den er, så er der en angel eller VC som vil gerne med.
 
Tilmeldt 2. Sep 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Jun 05
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint link,  Har allerede sendt dem en e-mail.

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)