Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

afhentning.com

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino's,

Da jeg efterhånden har en del forskellige webshops i alle mulige afskygniner så kommer der flere og flere der efterspørger en afhentningsmulighed. Nogle efterspørger decideret et køb udelukkende på baggrund af en afhentning, og det er ikke altid en mulighed hvis man operere med et eksternt lager, eller generelt ikke vil have folk rendende på ens private bolig. Nårh ja, vil man sælge så vil man sælge :-)

Dog er ideen udsprunget med et afhentnings-sted primært af den årsag at der er stor efterspørgsel for en afhentningsmulighed, og her kommer både mine egne webshops og såmænd også andres ind i billedet hvis man lyster.

Ideen går på:

afhentning.com har Jeres varelager i kommision. Dvs. vi ejer intet af det, Vi opbevare det, og langer det over disken det der er solgt; og vi har derfor også fuld forsikring over det. Vi vil i første omgang ikke have noget at gøre med populære mål for tyve som: Dyre mærkevarer, tøj, solbriller, osv. osv. Stockvarer er dog mere end velkommen. Lad os se på det inden vi afskriver noget. Vi har selvfølgelig topsikret vores lokaler.

afhentning.com kommer til at ligge centralt i København eller Storkøbenhavn på et gadestrøg (altså på en populær lokation med mersalg for øje og ikke et industrikontordomicil i Glostrup, Brøndby eller Ballerup :-) ) og alt efter om flere kunder har en forespørgsel på en præciseret lokation, så vil vi via vores samarbejde med en stor mægler af butikslokaler være mere end lydhør overfor ønsker. Åbningstider vil være det man kan kalde "normal åbningstid" dog med den bonus at vi er bekendt med at der kan ligge en bonus i at effektuere åbningstider på datoer som ligger "udenfor normal åbningstid"

Der vil stå en computer i vores forretning som kan benyttes til online-køb hos vores samarbejdspartnere, hvor afhentning.com's personale vil være behjælpelig med at bestille et lagerkøb. Dvs. at vi ikke vil komme til at stå i en situation hvor vi skal have med kontanter at gøre. Det er dog en udvidelse som vi overvejer, og skal debatteres med vores kommende samarbejdspartnere.

Der vil selvfølgelig være en styk-betaling pr. vare for afhentning; for lagerpladsen, afhentningsmuligheden (leje af lokalet) osv. osv. Det BURDE ikke være en hæmsko for de ekstremt stigende portopriser i Danmark da stykprisen på tegnebrættet anses for at være "ubetydeligt" i forhold til porto-priserne. Man skal dog have med at det sandsynligvis er varer på +50 kr. i udsalg før det kan betale sig for alle parter.

Der vil endvidere være mulighed for fælles markedsføring blandt samarbejdspartnerne, men dette er IKKE et krav overhovedet. Ideen går udelukkende på, at har man en biks i Jylland, Fyn eller på Bornholm for den sags skyld, så kan man sælge til den som vælger en afhentningsmulighed og som bor i københavnsområdet. Og de københavnske webshops skal da også være velkommen, det er en genial mulighed for at "smide sit lager væk". afhentning.com vil nemlig også gerne påtage sig pakning og forsendelse af Jeres pakker i Jeres emballage såfremt det skulle være et ønske for en samarbejdspartner.

I kan maile på min primære forretningsmail niels@head-set.dk om en uddybelse og/eller om der skulle være en interesse for projektet. jeg ser frem til at høre fra jer.

Mvh

Niels Christensen

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 15:56

Hej Niels

Lyder spændende, læser lige med her:-)

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:44

Jeg tror godt jeg kunne have en række butikker med i rykken til et sådant projekt.
Jeg læser også lige med :-)

Tilmeldt 3. May 07
Skrevet kl. 12:14

Så er der lidt nyt inder solen omkring projektet. Vi er ved at tage form og har efterhånden tilknyttet 3 gode samarbejdspartnere. Vores mål er omkring 12-15 og vi håber det er projektet der har gjort det så let, men vi er også klar over det kan være et sejt træk Smile

Der er blevet lavet en hjemmeside (skal vi kalde det første udkast som der arbejdes stærkt på at forbedre!) og den kan nu ses på: www.afhentning.com og endvidere er kontaktmailen nu niels AT afhentning.com

Der er en lidt mere udførelig beskrivelse af konceptet og vi vil hele tiden tilføje noget nyt efter vores sparringer fra kommende samarbejdspartnere.

Et vigtigt punkt for os er, at er man en helt nystartet webshop (eller bare er overbebyrdet) og har et mindre varelager men samtidig ikke har taget springet fuldt ud med at kvitte jobbet, så er det meget vigtigt for os at kommunikere ud, at afhentning.com rent praktisk kan tage os af alt hvad der hedder varelager, pakning og forsendelse af Jeres varer.  Alt hvad i skal gøre er at sende varelageret til os, videresende jeres ordrebekræftelser til os og ellers holde styr på hvad der er på varelageret (som trods alt ikke er vores ansvar, men vi hjælper selvfølgelig i bedste omfang).

Vi forventer og håber at vi er klar med åbningen inden sommer. Det vigtigste for os er at vi har den bedste sammensætning af samarbejdspartnere OG ikke mindst vi har den helt rigtige lokation. Det venter vi gerne på, men samtidig kan det jo også betyde at vi kommer hurtigere på banen hvis den helt rigtige butik bliver tilbudt os.

Mvh

Niels Christensen / afhentning.com

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 12:31

Jeg kan forudse et par "hurdler" omkring det juridiske - når I opbevarer butikkernes varelager...

Hvad med tyveri ?

Hvad med svind?

Hvad hvis jeres firma lukker, og fogeden kommer på besøg?

Hvad hvis en webshop lukker, og fogeden skal på besøg?

Hvad med Status-optællingerne?

Der er sikkert mange flere "fælder", så der er en stor opgaven for advokaten at tage fat på.
Men et godt initiativ, som jeg ønsker al mulig vind i sejlene.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:51

cpufan:

Jeg kan forudse et par "hurdler" omkring det juridiske - når I opbevarer butikkernes varelager...

Hvad med tyveri ?

Hvad med svind?

Der er sikkert mange flere "fælder", så der er en stor opgaven for advokaten at tage fat på.

Jeg kan se et evt problem med svind, men det er der jo alle steder, selv hjemme i min garage bliver tingene væk... :D Men det er vel at finde en aftale omkring hvad der er acceptabelt svind???

Tyveri er der jo forsikring imod.

Fogeden ser jeg nu ikke noget problem i - det er jo stadig den respektive webshop der ejer deres varelager, hvis lageret lukker tager fogeden jo ikke jeres ting - her er bøvlet blot at finde et nyt lager...

Statusoptælling?? Har de fleste shops ikke lagerstyring?? Er det ikke bare at trykke på "Print"knappen??

Jeg tænker det er en rigtig fed idé - det er da bare at komme igang!!! Og smart med PC i biksen til at fremme mersalg!

De bedste ønsker herfra.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 14:11

Haltemeier:

Statusoptælling?? Har de fleste shops ikke lagerstyring?? Er det ikke bare at trykke på "Print"knappen??

Hvis det var så simpelt ville de store kæder som Bilka osv. nok ikke bruge så mange ressourcer på at gå og tælle hver enkelt varenummer

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:14

Det er den store tidskrævende optælling, styk for styk, der er gældende.

Optælling ved hjælp af lagerbeholdning på sin pc afslører ikke fejl og mangler..

Det korrekte er manuel optælling..

mvh

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 14:28

Lige vedr. foged og forsikring.

Fogeden kan selvfølgelig ikke tage varerne når det ikke er Jeres, men kan I godt få dem erstattet (forsikring) ved tyveri, når det nu ikke er Jeres?

Jeg tror ikke mange virksomheder er interesseret i at lave en aftale om et acceptabelt svind. Det er det samme som at skrive under på, at du teoretisk set godt må tage af deres alger, bare du overholder deres "kvote" :)

Jeg synes det er en rigtig fin idé - jeg er bare bange for der er for mange fælder, som der nævnes - og I skal simpelthen tage højde for dem, så I er sikret og ikke går ned på det

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 3. May 07
Skrevet kl. 18:31

cpufan:

Hvad med tyveri ?

Hvad med svind?

Det er nogle rigtig gode spørgsmål der bliver stillet.

Tyveri er en sag for forsikringen, og det er igang med at blive undersøgt. Dog har vi en forhåndsaftale med et forsikringsselskab som går på, at det er værdien af lageret som er tællende. Det vil i praksis sige, at hvis du har en computer stående hjemme hos dig som du har lånt af din kammerat og du har indbrud i din lejlighed så dækker forsikringen det der var på bopælen inkl. din kammerats computer. Igen er det dog vigtigt at understrege, at vi på den baggrund vil gå ekstremt meget op i at lagerstatus er temmelig præcis og samarbejdspartnerne SELV skal stå for statusen af en sådan. Men som der bliver skrevet er det sædvanligvis rimelig let ved en webshop.

Men pga. tyveri så skriver vi også på hjemmesiden, at det i første omgang ikke vil være sådan vanvittig fremmende at have dyre mærkevarer i butikken lige i opstartsperioden. Der ønsker vi fokus skal ligge i at kunne fungere som et afhentningssted uden fokus på at lageret er "interessant". Men fordi vi har med andres varer at gøre så vil lageret blive sikret lidt mere end man måske normalt ville gøre...

Svind? Svind på et lager vil næsten være uundgåeligt, men der vil i værste fald "kun" være tale om at der kan blive "pakket forkert", og da hele butikken er sat op om at der er plads til en del forskellige varer, så er det et af de største fokusområder. Hvordan vi skal håndtere et svind bliver selvfølgelig diskuteret med vores kommende samarbejdspartnere, men det er med sikkerhed ikke et større issue end det svind som i forvejen er på ens eget  lager, hvor min egen erfaring er, at der som regel næsten altid er tale om at det ikke er et svind, men en decideret fejlleverance som aldrig blev gennemtjekket da den kom ind i huset...

Bliver en webshop lukket, så vil der stå i kontrakten at man omgående ophører sit samarbejde med afhentning.com (vi er jo kun interesseret i at samarbejde med partnere som har en omsætning, ellers spilder vi jo bare vores tid og ikke mindst vores penge!) og varerne bliver afsendt på ejerens egen regning. Er samarbejdspartneren uvildig i det, så skal vi nok sørge for at varerne bliver afhentet af rette myndighed...Smile Mere er der vel egentlig ikke i det...? Da jeg er gammel kontorelev fra en tinglysningsafdeling så kender jeg alle rettiigheder og umiddelbart skal en foged da være velkommen i butikken... Det får de ikke meget ud af.

"Status" kom jeg lidt ind på længere oppe. Det er umiddelbart webshoppens eget ansvar. Ønsker en webshop at gøre manuel status, så er de mere end velkommen. Det vil også være indbefattet i kontrakten, hvor der selvfølgelig vil være nogle krav om hvornår og hvordan en sådan status kan foregå.

Der er super mange fælder i konceptet, men de fleste er ikke værre end det er overkommelige hurdler som bare skal tages i stiv arm (læs: De fleste vigtige skulle jeg mene er gennemtænkt i konceptet, og der SKAL bare være styr på dem). I et godt samarbejde med vores kommende samarbejdspartnere forventer vi at de stiller nogle krav til os, og vi forventer da også at de fleste vil være lidt "forsigtige" med at aflevere sit varelager i kommision, men på sigt vil vi også bevise at ideen er sat i værk fordi der er en efterspørgsel for afhentning af deres varer, og vi forventer også at de samarbejdspartnere vi har rent praktisk har ER samarbejdspartnere og ikke overlader deres webshops til os; og at de selvfølgelig hjælper os med at have de varer på lager som der er mest omsætning i... Butikken er baseret på samarbejde mere end det er en "hjælp" til webshops. Jeg mener det vil komme helt naturligt da det er i alles interesse. 

Og iørvigt takker jeg mange gange for de spørgsmål der bliver sat op - Det er helt klart noget undertegnede vil arbejde med at få sat op i en Q&A på hjemmesiden her i weekenden. Derfor vil jeg også hermed efterspørge flere "fælder". Jo flere jo bedre... hehe

Mvh

Niels Christensen / afhentning.com

PS. Ønsker man at være forløbig uforpligtende samarbejdspartner, så er man mere end velkommen til at smide en mail. Som sagt, helt uforpligtende. 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)