Jeg er fuldtidsansat som tømrer. Jeg har længe gået med tanken om at starte selvstændig på deltid, altså weekendarbejde, hverdagsaftener mm.
Jeg er dog lidt i tvivl om hvad der skal til rent regnskabsmæsigt. Det drejer sig måske om udskrivninger af regninger, køb/videresalg af materialer osv. for maks. 50.000kr. årligt.
Hvor stor en post ville jeg skulle sætte af til revisor/bogholder? Der skal jo laves regnskab, momsregnskab, skat, selvangivelse, årsrapport, investeres i regnskabsprogram, og hvad der mon ellers skal til.
Ville der overhovedet være et overskud tilbage til mig, når jeg har betalt mig fra de ydelser jeg ikke selv kan klare regnskabsmæssigt?
Min situation er den at jeg har værktøj, arbejdstøj bil mm.
I første omgang var min plan at leje mig selv ud til en ven, der har lidt travlt for tiden. dvs. det drejer sig egentlig bare om udskrivninger af regninger til ham i første omgang. og så udbetaling af kørepenge til mig selv.
Hvad skal der til for at jeg kan komme igang med at udskrive regninger?
Jeg forestiller mig at jeg skal have et ikke alt for fancy/dyrt regnskabsprogram samt et lille møde med dig, hvor jeg blir sat ind i de forskellige ting jeg skal være klar over. skat, moms, regnskab, bogføring samt en aftale om hvem der laver hvad og hvornår.
Kunne du give mig en form for opstartstilbud? Gerne på mail, hvis du ikke vil skrive her. DanJTS(A)gmail.com