Jeg og konen overvejer kraftigt og købe ejendom i udlandet (florida, sydfrankrig, spanien) nu hvor priserne er faldet så meget. Det skal være en ejendom som primært bruges af os selv i ferie mm. og ikke til udlejning.
Derfor vil jeg høre:
- hvis man spekulere i huspris-stigninger er det bedste vel at eje det som privat person for så er værdistigningen skattefri eller ?
- vil det have nogen fordel at have en lejlighed eller hus ejet af et firma man etablere og hvad hvis det er noget som udlejes ?
Jeg tror næsten det eneste land i verden hvor avance på huse er skattefri. I Frankrig og USA skal man betale skat af stigningen så vidt jeg ved. Om man skal lave det i et selskab beror vel på mange faktorer.
Jeg er indehaver af et firma, hvortil jeg har "solgt" min lejlighed i Bulgarien. For at dette kan lade sig gøre (lovligt), må man ifølge SKAT ikke selv have råderet over lejligheden, men skal udlejes gennem et udlejningsfirma, som har fuld råderet over lejligheden. 24/7/365.
Iøvrigt er min kystlejlighed (fra 2007) til salg (600.000 dkk). Yderligere har jeg et hus (udsigt til bjergkæde) på 273 kvm, grund 630 kvm og med pool & Jacuzzi til salg for kun 1.320.000,- dkk. Huset er færdigbygget sommeren 2008.
Hvor er din lejlighed samt bolig beliggende henne? Dette kunne måske have interesse. Da jeg ikke er på facebook, bedes mere information sendes til rasmus@scheuer-larsen.com
hmm lyder interessant. Hvad er fordelen ved sådan en konstruktion ?? Kan huslejen skrues kunstigt lavt ned....så giver det vel underskud i firmaet ....som så kan trækkes fra i overskuddet ..?? Dvs. man spare de 25% i skat ......er det sådan ??
Jeg kan kun give dig ret i at priserne er faldet meget og muligheden for at lave gode køb er absolut til stede i øjeblikket.
Jeg er indehaver af portalen www.boligudland.dk, som har til formål at skabe overblik over købsprocedurer, beskrive de enkelte lande, vise boliger til salg og leje i´udlandet og meget mere.
Jeg vi d erfor opfordre til at du går ind og kigger på siden - der er flere muligheder i de lande du nævner
Håber du finder vores side interessant og jeg hører meget gerne fra dig / andre aminoer for så vidt angår ris/ros