Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem ejer virksomheden?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa!

 

Findes der et opslagsværk hvor man kan se hvem der ejer forskellige virksomheder???

Jeg har brug for at undersøge om 2 forskellige firmaer i virkeligheden hører under samme ejer.

 

Sagen er den at jeg går med en ide men er nu i tvivl om et andet firma har patent på konceptet.

Jeg ved at der er en anden hjemmeside der benytter samme koncept og vil derfor gerne finde ud af om det er 2 søster-virksomheder.

 

Og hvordan finder jeg ud af om der er tegnet patent på det pågældende koncept.

Jeg har søgt på google og kan vinde en masse om varemærke rettigheder men ikke rigtig noget om koncepter.

 

På forhånd tak

Mette

 

ps.. kan desværre ikke lige oplyse om hvilke sider det er da jeg endnu ikke er klar til at afsløre min ide :-) (ved godt at det selvfølgelig også begrænser jeres svarmuligheder)

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mette

Hvis det er en virksomhed, som har eksisteret i længere tid, så har de også lavet et regnskab, som du kan rekvirerer for 37 kr. på www.cvr.dk. og af regnskabet fremgår, hvem der ejer mere end 5% af virksomheden.

mvh

Claus

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok.. det er da en mulighed.... Så det vil jeg kigge lidt nærmere på...

Er det ellers en advokat man sætter på sagen når sådanne ting skal undersøges??? For så må jeg jo have kontakt til sådan en. :-) Synes ikke jeg har lyst til at starte noget op bare for at lukke det igen, fordi der sidder en eller anden med patent på konceptet...

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Man kan ikke tage patent på koncepter og forretningsgange i Danmark, men de kan være beskyttet på andre måder. Det kan dog godt være en ret kompliceret sag at vurdere om du må kopiere et koncept eller om dem der oprindeligt havde ideen kan komme rendende efter dig og der er ikke sådan bare et sted du kan slå det op. Så du kommer nok ikke udenom en advokat med speciale i den slags, hvis du vil være på den lidt mere sikre side ...
Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Så må der jo en advokat på det... jeg tror min ide er god og tror det er noget jeg kunne komme til at arbejde med (og leve af) de næste mange år. Så det er værd at få undersøgt.

Men der er jo så ikke noget at sige til at jeg ikke rigtig kunne finde noget om det selv  ;o)))

Tak for svar

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)