Jeg er ved at undersøge hvilke priser markedet i Danmarkfor kan bære for skræddersyede jakkesæt. Så jeg vil sætte pris på at I gider at deltage i undersøgelsen.
Sættene bliver syet helt efter købers præferencer. Det være sig smalt, bredt, langt, sjalskrave, dobbelt / enkeltradet, ærmeknapper som kan åbnes osv osv.. Kort sagt hvad end den enkelte køber ønsker sig. Metervaren bliver fortrindsvis i Super 130 Italiensk uld blandet med Kashmire. Så det er virkelig fin kvalitet.
Der kan laves sæt både til herre og til damer. Til damerne kan der yderligere vælges nederdel i stedet for bukser til jakken.
Måske fordi folk vil betale <3000 kr. for et jakkesæt? :-)
Hvis det er skræddersyede jakkesæt fra Asien, tror jeg generelt at folk vil betale mindre, end hvis det bliver syet i Danmark, med mulighed for tilrettelser osv.
Der bliver taget mål i DK, men det bliver ikke syet her. her bliver dog mulighed for tilretning her.
Metervaren er som sagt det fineste fra Italien. Som nævnt er det super 130 uld med kashmire blandet i. De fleste fra Boss f.eks Roselini Movie og Vegas Gable er (kun) super 100. Så hvis man under 3.000,- er ikke realistisk. Dette spørgeskema har dog givet et ret godt billede af mit spørgsmål. Jeg tror dpg at jeg også vil teste et andet sted for at afdække om dolk herinde har specielle præferencer.
Jeg køber normalt mine jakkesæt hos David K på Nørrevoldgade i København. Her kan jeg få gode klassiske mærkevarer som Cerutti, Hugo Boss og Lorenzo for 3900 og derunder. Med disse produkter kender jeg kvaliteten og har så iøvrigt en dansk butik med en utrolig høj service. Så, hvis jeg skulle overveje et sæt, syet ude i verden af en eller anden ukendt syerske så skal det altså være MEGET billigere end de priser du angiver her :)
Nu er der også stor forskel på et Hugo Boss, som efter min mening er lidt en stangvare ;-) og så et skræddersyet lavet præcist efter dine mål. Hvor metervaren vil være af en højere (læs finere) kvalitet end den fra Boss. Det er klart en anden fornemmelse at tage på end et tilrettet et fra Boss. Så hvis du ikke har prøvet det, vil jeg klart opfordre dig til at gøre det en dag.
Cerutti er derimod, efter min mening ok. Deres snit er også italiensk, hvor imod Boss er noget mere firkantet og amerikansk. Jeg hælder klart mod det italienske snit. Det er naturligvis et spørgsmål om smag. Valentino leverer absolut også lækkert skåret jakkesæt, men de er lidt mere svære at finde herhjemme og koster også lidt mere.
Men du har ret. Det er da en styrke at hedde Boss, hvor mange ser det som en fin mærkevare - i det mindste i Danmark.
Jeg køber personligt mest Cerutti, Lorenzo og Versace. De to første kan jeg få til maks 3900 hos David K og det er super kvallitet - stof, sygning og form. Og det holder til en million gange rens og ser stadig nye ud. Mine Versace sæt (det orange og et andet) har jeg fået for under 2500 på tilbud. Sådanne tilbud er ikke så lette at finde, men hvis man kigger sig omkring findes de. Versace er klart det jeg synes sidder bedst - det er sindssyg fedt at have på, og på samme måde som Cerutti og Lorenzo bliver det bare ved med at se nyt ud. Jeg har et Cerutti sæt i en helt fantastisk 120 tråd som bare er SÅ let - det er sgu næsten helt erotisk, det føles somom man er helt nøgen :)
Jeg har også forsøgt mig med skræddersyet sæt, men jeg synes helt ærligt at de ovenfor nævnte er bedre, jeg ved på forhånd hvad jeg får (for jeg jeg kan prøve det inden jeg køber) og jeg har som sagt en god lokal service som jeg kan stole på - og gå direkte til hvis der er problemer.
Så, alt i alt synes jeg ikke dine priser er realistiske :)
Jeg har selv en Cerutti i 120, og som du nævner, så er det bare så lækkert at have på. Man har sgu' lyst til at være nøgen indenunder :-D
Jeg har ingen priser endnu, jeg er kun ved at undersøge hvad markedet kan bære. Jeg tror som sagt at jeg vil teste priserne et andet sted også, så jeg får et mere differentieret billede af consumersurplus.. :)
ikke for at afskræmme dig, men jeg ligger i forhandlinger, også om skræddersyede jakkesæt, og her er jeg nede på en udsalgpris der hedder ca 1000 kr for det første og derefter ca 800-900 for de næste. kvaliteten hedder super 100s - 130s, har selvfølgelig fået at vide af dem at der ik findes noget der er meget bedre end det, men det ved jeg selvfølgelig godt at der er, men så ryger priserne også noget i vejret, hvis man fx ser på de priser du har slynget ud
Hej Janus, 8 - 900 kr lyder helt vildt. Det dækker efter mine oplysninger, knap metervaren hvis du køber f.eks en Cerutti super 120. Læg mærke til at 100 og 120 osv bare er et udtryk for hvor mange tråde som den enkelte tråd er spundet samme af. Så i en super 100 er den enkelte tråd spundet sammen af 100 enkelte tråde osv. Så det fortæller altså ikke noget om uldens kvalitet, men udelukkende noget om vævningen.
Men dit projekt lyder spændende... måske mødes vi derude..! ;-)