Jeg synes ikke at det er i orden bare at henvise til en artikel, hvis ikke man har sat sig ind i hvad udfaldet endte med. Jeg synes heller ikke at det er i orden at man bare skriver "nutcase" uden at begrunde det nærmere. Det er ikke andet en mobning, Amino er da vel ikke på børnehave niveau? Det bør ikke være i orden, at man kan tillade sig at opføre sig sådan her i Amino.
Det kan godt være at jeg til tider, kan virke på grænsen til at være provokerende, men jeg går i det mindste efter bolden og ikke spilleren.
Og hvor er det dog usmageligt når man bare går efter at svine én til, og så uden nogen form for argumentering hvorfor man gør det. Sådan nogle har jeg svært ved at tage alvorligt. Disse folks indlæg viser hvilket niveau de begår sig i.
En anden ting. Anders blev hængt ud som frontfigur for Amway, hvilket han ikke er, og aldrig har været. Det er korrekt at han har promoveret Amway, men det var for at hjælpe sin kone, hvilket han ikke har lagt skjul på.
Jeg kan sige meget om sladderpressen eller sensationspressen om man vil, men tror jeg vil undlade de franske glosere her. Dog vil jeg tillade mig at sige og mene at nogle journalister er villige til at gå langt under bæltestedet for at skabe store opskrifter, enten baseret på tynde historier tilsat egne krydderier (læs: fordrejet sandheder) eller på direkte manipuleret historier.
Det er ikke et nyt fænomen, og da slet ikke i USA, at div. gossip medier går over stregen for at få nogle fede overskrifter. De må godt nok være desperate. Det er osse blevet mere eller mindre almindeligt herhjemme i andedammen, at gå for langt.
Nu vil jeg ikke skære alle journalister over en kam, der findes osse mange dygtige journalister, der forstår at levere fornuftige og veldokumenteret artikler.
Ang. Amway, så er jeg ikke involveret i det, ihvertfald pt. og jeg behøver heller ikke at forsvare dem, men jeg vil dog alligevel, af ren lyst, komme med et par fakta om Amway, da det er tydeligt at mange danskere ikke aner hvad det er, eller at de har en forkert opfattelse af det.
For det første er Amway et firma der ikke fører forretning i form af pyramidespil. Amway er et amerikansk selskab, der allerede tilbage i 1997 blev frikendt for at være baseret på pyramidespil. Det var Federal Trade Commision der undersøgte Amway.
Der har været nogle enkelte sager, og det er der egentlig ikke noget at sige til, når man tænker på hvor stor Amway er, og hvor meget logistik m.m. det kræver. Amway benytter sig en del af Affiliates og iblandt dem kan der være nogle brodne kar, hvilket ethvert firma kan opleve fra tid til anden.
Amway har virksomhedsdrift i mere end 80 lande, med mere end 13.000 medarbejdere. Amway blev som tidligere nævnt stiftet i USA og har eksisteret siden 1959, vel og mærket som et helt igennem godkendt og legalt firma.
I modsætningen til visse tvivlsomme virksomheder, så sælger Amway ikke luft, men istedet reelle produkter som er til at tage of føle på. Jeg har selv prøvet et par produkter, og synes selv at det er kvalitet.
Direktøren for Amway i Danmark, Lars Nøies, lægger ikke skjul på at man skal arbejde for det hvis man vil tjene mange penge. Det er vel ligesom i hvilken som helst anden virksomhed, skulle jeg mene.
Nogle tjener mere end andre, manden på gulvet tjener mindre end ledelsen osv. og det er jo noget vi alle er bekendt med. Det er tydeligt at janteloven til dels stadig skinner igennem visse personer her på Amino. Jeg har personligt ingen problemer med at nogle tjener meget, og det forhindrer mig ikke i at hjælpe nogle af dem som gør det, hvis de har brug for en hånd. Alt andet er for småligt.
Tilbage til det med den del af pressen som påpeger at Amway er en fup-forretning, jeg synes at I skulle tage og gøre jeres research ordentligt inden i kommer med beskyldninger.
Til visse journalister, der ikke gør deres research ordentligt, og til enkelte brugere af Amino, der opfører sig uandstændigt med personangreb, vil jeg gerne have lov til at sige: Tag jer sammen!
Til alle andre Amino´ere, mange tak for jeres engagement for at gøre Amino brugbart, ved at hjælpe til, så andre iværksættere får glæde af det. Jeg synes selv at det er et godt forum, og det har ihvertfald hjulpet mig og mange andre, er jeg sikker på. Og tak til Martin Thorborg for initiativet til at skabe dette community.
Nu må jeg hellere stoppe, der er ved at gå alt for meget wannabe nytårstale i det her.
Mvh. Rune Gjersvik.