Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produkter med god profit

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Heysa..

Jeg har nu oprettet et enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg skal sælge lidt af hvert, samt tilbyde transport.

Jeg vil oprette en 2-delt hjemmeside, en del for transport, med info, priser, osv. og en side hvor jeg sælger ting, man kan klikke sig videre ind på den side man vil benytte.

Har selv nogle ideer til hvad jeg kunne sælge, men lad mig høre om i har forslag, eller høre hvad i synes om ideen :)

Jeg tænker at jeg skal købe et parti af et par få produkter af gangen, og sælge ud... Så jeg har noget forskelligt altid...

Mvh. Chris

Tilmeldt 27. Sep 08
Skrevet kl. 16:27

Et tillæg spørgsmål angående moms.

Nogle som vil være venlige at forklare mig reglerne angående moms, skal jeg lægge 20 eller 25 procent oveni salgs og købsprisen?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 19:22

25% moms skal tillægges ved salg.

20% trækkes fra det fulde beløb, hvis du skal have det excl. moms altså omregnet bagvendt.

Feks. 80,- + moms = 100,-  ( 80 x 1.25 )
100,- + moms = 80,- excl. moms ( 100 x 0.80 )

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:32

Hej Chris,

Jeg tror det er vigtigt at du ikke tager flere produkter ind i dit sortiment, end du kan have overblik over. Start med lidt, men godt - og derefter kan du altid vælge at udvide dit sortiment i takt med at virksomheden vokser, herunder omsætning og efterspørgsel.

Held og lykke med det hele =)

Dbh

Rasmus Scheuer-Larsen

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 19:32

Hej Chris.

Går udfra at når du vil starte sådan et firma op, med 2 grene at du så har erfaring indenfor disse 2 grene/brancher.

Men har følgende spørgsmål til din forretning;

1) Skal din transport-del leve af at kører varer ud for salgs-delen?

2) Hvad mener du med transport? Er det så lastbiler eller er det så kurer og pakke-kørsel?

3) Ville de ikke være nemmere at lave 2 forskellige virksomheder, sådan at hvis jeg siger dit virksomhedsnavn, at folk så ikke siger; Er det ikke dem der sælger det der? nej da! De kører med det der! Lidt forvirrende? Smile

4) Hvilke ting havde du selv tænkt på, sådan at vi ikke kommer noget som er helt uden for lov og ret :)

Mvh

Tilmeldt 27. Sep 08
Skrevet kl. 20:28

Vil sælge elektronik, (tv, dvd, anlæg, mp3, pc osv) og jeg vil sige jeg altid har været dygtig til at lave en god handel, og har lavet musik i mange år, så har en del forstand på både computere, elektronik og diverse udstyr. ( nej jeg skal ikke sælge musik udstyr, da markedet er for småt)

Og ja transport delen sørger for billig levering af købte varer, har en ven som skal stå for den del af forretningen, samt opdatering og design af hjemmeside.

På sigt kan øvrig kørsel forekomme.

Derudover kunne jeg godt tænke mig at have en aftale med et hurtiglåns firma, så man kan optage lån til varer.

Er det nemt at komme til, og skal jeg bare kontakte selskaberne og forhøre mig?

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 22:18

Tjah. Nu når Merlin jo har lukket deres butikker landet over, men dog er blevet overtaget af Xpert, så skulle man ikke tro at det er blevet sværer at starte sådan en forretning op.

For tror faktisk at der er mange der er lidt "træt" af at gå i Xpert, hvor det er den samme forhandler i hundrede år! Så jo helt klart så ville det da være dejligt med noget nyt blod! Big Smile

For går udfra at du er lidt ung i det, og har fingeren på pulsen, og så er det måske (i mine øjne) en god fordel, da mange vil spørge; hvad er moden indenfor tv osv lige pt? Og så vil du have svaret.

Men hvis du vil sælge den slags sager, så skal du også have mulighed for at kunne få ting repareret når de går i stykker.

Så jo, hvis du har det meste iorden, og banken siger OK, så prøv da bare at kontakte lige så stille Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)