Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt produkt - værd at satse på?

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har brug for jeres hjælp og respons.

Vi har fået agenturet på Verdens Letteste Elektriske Cykel i aluminium, med lithium batterier integreret i stellet. Den kan ses her 

Den er speciel pga. størrelsen, og vægten. Det er muligt at køre sædet helt ned, slå pedalerne ind og ligge styret ned, så den fylder meget lidt.

Den kører efter sigende 25+km pr opladning - afhængigt af forhold, og har en maks hastighed på 20km/t (herefter slår motoren fra)

Prisen er stadig lidt usikker, men forventes at ligge omkring 7500,- inkl, div basisudstyr som lås, lygte taske til lader.

Cyklen bliver allerede solgt i nogle af de størrer Europæiske lande, og er derfor allerede CE og Rohs godkendt.

Er der nogen der er bekendt med om der er specielle regler for elektriske cykler i Danmark som vi skal være opmærksom på?

Og så den rigtig svære...... virker det som et attraktivt produkt?

MÅlgruppen vil formentligt fortrinsvis være båd / campingfolk og storbyfolk.

Hilsen Morten

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 15:01

Jeg går i krig med "den rigtig svære": Hvis prisen er 7.500,- så synes jeg ikke det er attraktivt.

Jo, måske hvis man har for mange penge, men skal man bruge en lille cykel, så ville jeg droppe el-motoren og købe en normal foldecykel. De kan anskaffes til under halvdelen af prisen på den eldrevne version her.

Du kan da sikkert få solgt nogle stykker, men den store succes tror jeg altså ikke det bliver.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:20

PWM:

Jeg går i krig med "den rigtig svære": Hvis prisen er 7.500,- så synes jeg ikke det er attraktivt.

Jo, måske hvis man har for mange penge, men skal man bruge en lille cykel, så ville jeg droppe el-motoren og købe en normal foldecykel. De kan anskaffes til under halvdelen af prisen på den eldrevne version her.

Du kan da sikkert få solgt nogle stykker, men den store succes tror jeg altså ikke det bliver.

Råt og ærligt. Tusind tak. Det er utrolig værdifuldt. Yes

Prissætning er svær. Strippet for ekstraudstyr kan den måske gøres billigere, men på den anden side, så skal man jo også se på konkurenterne. Som jeg ser det, så har denne cykel 2 konkurrenter. 1) Foldecykler pga størrelsen og 2) andre elektriske cykler - fordi den er elektrisk.

Kig fx på www.foldecykel.dk der sælger foldecykler til kr. 5999,- her er vi jo så ikke så langt fra prisen.

Og mht. andre elektriske cykler, så er 7500,- ikke meget. Bilka sælger vist en elektrisk cykel til kr. 10.999,- som listepris.
Så hvor er den magiske grænse, og hvilke parametre konkurrer vi på? Det er sgu svært at definere med et produkt der tager det bedste fra 2 forskellige produkter..... Men jeg tager imod råd, meninger, kommentarer med kyshånd Smile 

Hilsen Morten

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 15:38

Hej Morten

Jeg tror du har fingrene i et rigtig godt produkt!!! Mildest talt, båd & campingfolk vil elske det der.

Det mest afgørende for en båds displacement og en campingvongs lastevne, er at tingene er lette og kan foldes sammen så de intet fylder, og de to ting må man sige dit produkt opfylder.

Prisen synes jeg ikke er så slem, når man ser på hvad andre foldecykler (med rugbrødsmotor) koster i bådudstyrsforretninger og campingforretninger, men dog er jeg dog delvist enig i at den ligger lige i overkanten. Hvis du kunne snige den ned på f.eks. 6.995 eller 6.795 tror jeg du ville vinde en del på det.

Men held og lykke med projektet, det skal nok blive et hit.

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 15:45

WideEyes.dk & AAimport.dk:

PWM:

Råt og ærligt. Tusind tak. Det er utrolig værdifuldt. Yes

Prissætning er svær. Strippet for ekstraudstyr kan den måske gøres billigere, men på den anden side, så skal man jo også se på konkurenterne. Som jeg ser det, så har denne cykel 2 konkurrenter. 1) Foldecykler pga størrelsen og 2) andre elektriske cykler - fordi den er elektrisk.

Kig fx på www.foldecykel.dk der sælger foldecykler til kr. 5999,- her er vi jo så ikke så langt fra prisen.

Og mht. andre elektriske cykler, så er 7500,- ikke meget. Bilka sælger vist en elektrisk cykel til kr. 10.999,- som listepris.
Så hvor er den magiske grænse, og hvilke parametre konkurrer vi på? Det er sgu svært at definere med et produkt der tager det bedste fra 2 forskellige produkter..... Men jeg tager imod råd, meninger, kommentarer med kyshånd Smile 

Hilsen Morten

Jeg tror bare man skal spørge sig selv "hvorfor skal folk købe det her produkt". Lad os se på lidt argumenter:

- Det er en foldecykel, så den er nem at transportere rundt.

- Den er elektrisk, så man slipper for at svede alt for meget.

- Den er moderne? Man viser man er modebevidst? Måske...

- Man sparer tid og penge (ved transport).

Så tag et kig på konkurrenterne eller argumenterne imod produktet:

- Der findes andre foldecykler, som er billigere.

- Der findes andre elektriske cykler. De koster dog mere, så her har produktet måske en fordel. Samtidig er de fleste elektriske cykler nok cykler i "normal" størrelse, så igen kunne man finde en niche her.

- Jeg, og mange andre, kunne tænke "den går sikkert i stykker" eller "det er besværligt at lade den op" og alle mulige andre dårlige undskyldninger man kan finde. I den "usikre" (I ved hvad jeg mener) forbrugers hoved vinder en "normal" cykel helt sikkert, for man ved hvordan den fungerer.

- Prisen... ja, den er måske billig for en elektrisk cykel, men hvor mange er klar til at smide så mange penge på bordet for en cykel der måske skal bruges 10-15 minutter om dagen? Som du selv skriver, så skal de her cykler f.eks. bruges af folk i en storby. Jeg forestiller mig at man tager offentlige transportmidler der hvor man kan, og så bruger cyklen til at komme det sidste stykke vej, eller hvor det kan betale sig rent tidsmæssigt.

Her tror jeg prisen har en stor del at sige. Uanset hvor god "value for money" det er. Hvis jeg kan få stort set samme produkt til halv pris, så køber jeg det... Jeg ved godt at jeg så selv skal arbejde lidt hvis jeg køber en cykel uden motor, men det er man nok indstillet på hvis man vælger en cykel som transportmiddel. Ellers kunne man lige så godt købe et af dine elektriske løbehjul.

Nå, nu er jeg forfærdelig negativ igen.

Cyklen har helt klart nogle fordele, og jeg har også selv kigget på foldecykler mange gange.

Hvis jeg skulle markedsføre den, så ville jeg helt klart satse stærkt på budskabet om hvor komfortabelt og nemt et transportmiddel det er. Man slipper for at svede sammen med de "normale" cyklister samt at man kan tage den med ind på kontoret! Det er de eneste fordele jeg kan se ved cyklen.

Selvfølgelig kan du også markedsføre den på at du sparer tid og penge, kan have den med dig overalt og alle de andre fortræffeligheder, men problemet er bare at det kan en foldecykel til 3.000 også tilbyde. (Jeg ved godt at du kan få dyre foldecykler også, som f.eks. den du linker til, men de findes også billigere)

Så du skal vel egentlig "bare" finde ud af hvor mange kunder der er på markedet for foldecykler, som er villige til at betale lidt ekstra for at slippe for at svede. Så ved du hvor stor succes det bliver. Så er vi vist tilbage ved "den rigtig svære" Wink

Håber du kan bruge det til noget Smile

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:53

Hej Mads

Tusind tak for dit optimistiske svar Smile Jeg tror/håber også det er et godt produkt til både camping og bådfolk. Og så har vi endda 2 alternative transportmidler, nemlig elektriske løbehjul (de er dog ikke godkendt til offentlig vej) og verdens mindste foldecykel A-Bike. Så vi burde vel være godt rustet til at gå i krig med camping og bådforhandlere......

Man kunne måske godt komme lidt ned i pris, og så lade ting som lygter, lås, transportkuffert og taske være et tilkøb fremfor at sælge det som en samlet pakke.....

Ideer og andet indput modtages stadig med kyshånd Smile

Hilsen Morten 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:12

Hej Peter

Igen - tusind tak for din feedback Smile

Så negativ er du da heller ikke. Selvom der selvfølgelig er billigere cykler på markedet, så skal man jo som du siger, fokusere på fordelene. Hvis alt handlede om pris, så ville folk jo købe cykler i Kvickly til kr. 1000,- og ikke til kr. 4000,- hos cykelhandleren Stick out tongue

Jeg tror sgu den er for stor som pendler-cykel, men måske tager jeg fejl. Desuden så har vi også et meget bedre tilbud til folk der er ude efter en foldecykel som man kan tage med sig i toget, og så cykle de sidste par km. til/fra stationen eller bussen. Det er verdens mindste foldecykel kaldet A-Bike (opfundet af samme gut som i sin tid opfandt lommeregneren). 

Dine ideer om at komme frem uden sved på panden er tilgengæld rigtig god.

Hilsen Morten 

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 17:51

Hmmmm og mig som troede at elektriske cykler var til mennesker med svage led.

Kan godt se at det er svært at have varer med på denne smarte cykel, men jeg er tænker at du også hos denne gruppe mennesker vil finde en del potentielle kunder -Ikke mindst p.g.a. at cyklen er let, og kan klappes sammen.

God vind med projektet!

Og godt nytår

Venligst Mai

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:25

Tingfinder Kram:

Hmmmm og mig som troede at elektriske cykler var til mennesker med svage led.

Kan godt se at det er svært at have varer med på denne smarte cykel, men jeg er tænker at du også hos denne gruppe mennesker vil finde en del potentielle kunder -Ikke mindst p.g.a. at cyklen er let, og kan klappes sammen.

God vind med projektet!

Og godt nytår

Venligst Mai

Hej Mai

Tusind tak for dit forslag. Det kan jo meget vel tænkes at der var folk med svage led der kunne hjælpes til en bedre/lettere hverdag med cyklen Smile

Man kan godt nok få et lille bagagebære til at montere bagpå, men den er rigtig nok ikke beregnet til indkøbsture etc.

Jeg tror vi i de kommende år vil begynde at se rigtig mange elektriske cykler. I andre lande er der en tendens til at flere udskifter bilen med en elektrisk cykel til de korte ture, så det er jo positivt. Lidt motion er trods alt sundere end ingen motion.

Hilsen Morten

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 11:31

Nu sejler jeg selv, og der er jeg vant til at alt er dyrt.

Kig forbi en shop med maritimtudstyr - alting koster det hvide ud af øjnene. Så jeg tror ikke prisen er helt forkert til den målgruppe.

Jeg er også enig i at cyklen ville være perfekt til sejlerne. Dog ville jeg vente med at købe en til jeg er for gammel til den normale cykel, for når har sejlet flere dage i træk, er det nu rart at få noget motion. Smile

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)