WideEyes.dk & AAimport.dk:
Jeg går i krig med "den rigtig svære": Hvis prisen er 7.500,- så synes jeg ikke det er attraktivt.
Jo, måske hvis man har for mange penge, men skal man bruge en lille cykel, så ville jeg droppe el-motoren og købe en normal foldecykel. De kan anskaffes til under halvdelen af prisen på den eldrevne version her.
Du kan da sikkert få solgt nogle stykker, men den store succes tror jeg altså ikke det bliver.
Råt og ærligt. Tusind tak. Det er utrolig værdifuldt. 
Prissætning er svær. Strippet for ekstraudstyr kan den måske gøres billigere, men på den anden side, så skal man jo også se på konkurenterne. Som jeg ser det, så har denne cykel 2 konkurrenter. 1) Foldecykler pga størrelsen og 2) andre elektriske cykler - fordi den er elektrisk.
Kig fx på www.foldecykel.dk der sælger foldecykler til kr. 5999,- her er vi jo så ikke så langt fra prisen.
Og mht. andre elektriske cykler, så er 7500,- ikke meget. Bilka sælger vist en elektrisk cykel til kr. 10.999,- som listepris.
Så hvor er den magiske grænse, og hvilke parametre konkurrer vi på? Det er sgu svært at definere med et produkt der tager det bedste fra 2 forskellige produkter..... Men jeg tager imod råd, meninger, kommentarer med kyshånd
Hilsen Morten
Jeg tror bare man skal spørge sig selv "hvorfor skal folk købe det her produkt". Lad os se på lidt argumenter:
- Det er en foldecykel, så den er nem at transportere rundt.
- Den er elektrisk, så man slipper for at svede alt for meget.
- Den er moderne? Man viser man er modebevidst? Måske...
- Man sparer tid og penge (ved transport).
Så tag et kig på konkurrenterne eller argumenterne imod produktet:
- Der findes andre foldecykler, som er billigere.
- Der findes andre elektriske cykler. De koster dog mere, så her har produktet måske en fordel. Samtidig er de fleste elektriske cykler nok cykler i "normal" størrelse, så igen kunne man finde en niche her.
- Jeg, og mange andre, kunne tænke "den går sikkert i stykker" eller "det er besværligt at lade den op" og alle mulige andre dårlige undskyldninger man kan finde. I den "usikre" (I ved hvad jeg mener) forbrugers hoved vinder en "normal" cykel helt sikkert, for man ved hvordan den fungerer.
- Prisen... ja, den er måske billig for en elektrisk cykel, men hvor mange er klar til at smide så mange penge på bordet for en cykel der måske skal bruges 10-15 minutter om dagen? Som du selv skriver, så skal de her cykler f.eks. bruges af folk i en storby. Jeg forestiller mig at man tager offentlige transportmidler der hvor man kan, og så bruger cyklen til at komme det sidste stykke vej, eller hvor det kan betale sig rent tidsmæssigt.
Her tror jeg prisen har en stor del at sige. Uanset hvor god "value for money" det er. Hvis jeg kan få stort set samme produkt til halv pris, så køber jeg det... Jeg ved godt at jeg så selv skal arbejde lidt hvis jeg køber en cykel uden motor, men det er man nok indstillet på hvis man vælger en cykel som transportmiddel. Ellers kunne man lige så godt købe et af dine elektriske løbehjul.
Nå, nu er jeg forfærdelig negativ igen.
Cyklen har helt klart nogle fordele, og jeg har også selv kigget på foldecykler mange gange.
Hvis jeg skulle markedsføre den, så ville jeg helt klart satse stærkt på budskabet om hvor komfortabelt og nemt et transportmiddel det er. Man slipper for at svede sammen med de "normale" cyklister samt at man kan tage den med ind på kontoret! Det er de eneste fordele jeg kan se ved cyklen.
Selvfølgelig kan du også markedsføre den på at du sparer tid og penge, kan have den med dig overalt og alle de andre fortræffeligheder, men problemet er bare at det kan en foldecykel til 3.000 også tilbyde. (Jeg ved godt at du kan få dyre foldecykler også, som f.eks. den du linker til, men de findes også billigere)
Så du skal vel egentlig "bare" finde ud af hvor mange kunder der er på markedet for foldecykler, som er villige til at betale lidt ekstra for at slippe for at svede. Så ved du hvor stor succes det bliver. Så er vi vist tilbage ved "den rigtig svære" 
Håber du kan bruge det til noget