Hej Emil Ja lidt morskab skal der også være, hvad med et slogan som "Emil regnskab, det lønner sig" det vil formodentlig få nogle associationer frem hos de fleste om en lille fræk og rask knægt fra Lønneberg med samme navn og et smil på læben får tit folk til at huske - hvilket er det allervigtigste ved promovering - nemlig at du bliver husket og observeret.
Jeg er iøvrigt ret sikker på at et sådan slogan kan varemærkebeskyttes uden de store problemer.
Min erfaring er at smarte eller strømlinede navne kan ingen huske, hvorimod ting der sætter de mindre kontrollérbare funktioner i hjerne igang, såsom de associationer jeg får, når jeg ser et lille hvidt lam - er den mest kvalmende og klamme reklame med sød musik og og et lam der kommer springende og så er det en reklame for lambi - køkkenrulle. Jeg tror det er mindst to måneder siden jeg har set den - og den sidder rigtig godt fast, bare jeg høre navnet lambi.
Da jeg startede PL Brake for ca 10 år siden, hed virksomheden Lars Christensen - helt straight, ingen slinger i valsen. Og så fik jeg lavet et skørt og grimt logo til en hulens masse penge. Et års tid efter mødte jeg en amerikansk marketingsekspert der spurgte hvorfor f..... jeg havde valgt det navn - der måtte da mindst være 5.000 i danmark med navnet Lars c..... og sandsynligvis kun en virksomhed i hele verden med navnet PL Brake - og så var skridtet faktisk ikke ret langt.
I mellemtiden havde vi brugt logoet på en masse (3.000) udsendte kuverter, og ved en opringning til en temmelig stor virksomhed i Taiwan der modtag et par tusinde breve om dagen (det var før emails rigtig slog igennem) Den sekretær jeg talte med, fortalte at de da havde set mit brev og de havde sandelig også en mening om det der mærkelige logo - se den reaktion kunne jeg sikkert kun have fået med en brevbombe eller lignende.
Så moralen er klar, få folk til at huske dig ved at træde ved siden af hovedstrømmen - det er den eneste vej indtil du har en størrelse som Martin (ikke fysisk) men mere promoveringsmæssigt.
Med venlig hilsen
Lars C |
Helt præcist hvad er det så du vil lave. Er det kun den løbende bogføring du vil varetage eller er det også opstilling af årsregnskab og skattebilag?
Henvender du dig til mellemstore virksomheder, der overvejer at outsource sin regnskabsfunktion, eller til den helt lille virksomhed, der kommer med bilagene i en plasticpose?
Det kan måske være en god ide, at dit navn signalerer hvem du henvender dig til. Prøv at se min hjemmeside under bogføring (jeg bogfører ikke selv, men har nogle henvisninger).
Skal folk gå til dig for at spare udgifter til den normalt dyre autoriseret/registreret revisor eller udfører du en funktion, som han ikke varetager?
P.S. Hvis nogle af dine kunder får en skattesag på halsen, må du godt tænke på mig.
Der kan også blive tale om et finders fee
Ellers held og lykke og jeg tror det vil gå dig godt. Det er nemlig udbyders marked pt. Jeg er selv i et businesscenter, hvor der en masse bogføringsbureauer, og de klarer sig alle sammen utrolig godt. Arbejder til langt ud på natten.
Den ene har en politik med, at han hvert år smider de 20 dårligste kunder ud. Så har man det godt.