Jeg forsøger så vidt muligt at udskude nogle udgifter, så jeg kan vente til min næste afregning.
Jeg synes du skal lave et brev til de relevante kreditorer hvor du anmoder dem om en eller to måneders yderligere kredit, evt på en del af beløbet. Du skal ikke gå i detaljer med at banken har sagt nej og at du har lavet quick-lån osv. Du skal skrive at du har haft nogle uforudsete udgifter men at driften ser sund ud. Jeg tror du vil blive overrasket over hvor forstående folk kan være når de bliver spurgt pænt.
Hvis du har interesse i det kan du maile dit budget, samt en liste på dine kreditorer med angivelse af hvor meget og hvornår de skulle have været betalt til mig, du kan anvende abc-micr@post5.tele.dk som adr. Jeg vil se på de faktiske forhold og give dig et bud på, hvordan du evt. kan takle din situation. Jeg har gennem de sidste 30 år været med i en række rekonstruktioner og kunne godt forestille mig at vi kan finde en løsning. Prøv derforuden at give dit eget bud på, hvorvidt din omsætning er påvirket negativ af den generelle situation. Det er ikke gratis hvis vi kan finde en løsning, men jeg er villig til at binde ½-delen af min honora i din virksomhed, hvis jeg tror vi kan nå et resultat, der sikre din overlevelse. Den sidste ½- del betaler du når der er likviditetspalds dertil.
Du misforstår komplet. Jeg går kun ind i opgaven hvis jeg har en høj grad af forventning til at der findes en løsning af den pågældendes problem. Jeg har som alle andre der driver virksomhed mine udgifter, hvorfor jeg forventer at 50 % af mit honara kan betales ud af den løbende drift. De resterende 50 % giver jeg kredit på til virksomheden har overvundet sine problemer. I værste fald taber jeg de 50 %.
Det er en model jeg anvender i alle rekonstruktionaftaler jeg går igang med og til dato har jeg ikke overtaget nogen af disse.
Jeg syntes det er en fin måde at gøre det på. Faktum er jo at der ikke er nogle virksomheder som er i den sitaution, som Bertil "behandler" der er i stand til at betale "normale honorarer" og hermed viser man jo også at man tror på sagen.