Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler penge - ingen vil hælpe

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle på Amino

Jeg sprang ud i at blive selvstændig november i år, da mit alternativ var at stå uden arbejde.

Startede op som vognmand for et kurerfirma i København, forholdsvis lile foretagende.

Der var selvfølgelig lidt startomkostninger, på ca. 50.000 kr, som jeg ikke havde, men beløbet er forholdsvis lille, så regnede med banken ville hjælpe med det, da mit budget ser ganske fornuftigt ud, så jeg sprang ud i det. Set i bagspejlet var det en STOR brøler.

Der sker det, at min tidligere arbejdgiver nægter at udbetale mig den seneste løn (dec) som jeg skulle bruge til opstart.
Banken vil ikke låne mig de 50.000 kr, og andre banker afviser mig også.
jeg bliver despeat og forgøger mig med et lille quicklån, får behøver penge her og nu, men også her bliver jeg afvist alle steder.

Så nu står jeg i en situation, at jeg mangler ca 50.000 kr her og nu, forskellige kreditorer ånder mig i nakken og vil have deres penge.

Jeg får udbetalt ca. 36.000 kr her til januar, som jeg skal bruge på nye udgifter for januar, samt alle de nuværende udgifter på ca. 50.000 kr jeg har.

Mit budget er udreget af en revisor, og der er taget højde for alt.

Mit problem er at jeg intet havde at smide i virksomheden selv, har ingen lejlighed eller hus eller bil(bilen er leaset) at stille sikkerhed i, og derfor afvises jeg.

Jeg kan gå personlig konkurs, men vil ikke opgive efter 1½ måned, men kan omvendt heller ikke finde en løsning.

Krisen rammer mig, bankerne er så bange :/

Aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre nu

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:20
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 20:02

Hej.

Hvor lidt penge kan du rent faktisk nøjes med at låne?

Har du noget som helst af værdi en evt. udlåner kan tage håndpant i og hvor i landet befinder du dig?

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 15. May 13
Skrevet kl. 20:11

Jeg er nød til at låne de 50.000 kr.

med lidt held, kan jeg måske komme ned på 40.000 kr.

Jeg befinder mig på Frederiksberg

Tilmeldt 15. May 13
Skrevet kl. 20:12

Og har kun det værdi jeg har i mit inbo, og der er ingen særlig værdi at tale om..

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:17

Har ud prøvet at finde et nyt arbejde? Spare op, og start selvstændig. det er altid et godt udgangspunkt, og bankerne bliver mere villige når du kan se du har sparet op og yder før "nyder" agtigt.

Tilmeldt 15. May 13
Skrevet kl. 20:28

Det er desværre for sent, da jeg er hoppet ud i det. Men ville da klart have været bedre, og set i bagspejlet skulle jeg have gjort det.

Men nu må jeg forholde mig til situationen som jeg er sprunget ud i :/

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 20:39

Hej Lund

Det er ikke så godt, men hvordan er dine udgifter / indtægter fordelt.

Er der ikke nogen af din leverandører du kan snakke med, om at rykke fristen 14dage, til du får den næste afregning fra din nuværende samarbejdspartner.

Den løn du mangler at få udbetalt har du ikke sat fagforeningen på den?

Hvilket firma kører du for?

Hvordan har du leaset vognen?

Held og lykke

Thomas

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 20:44

Hej igen

Nu ved jeg ikke hvor fast du er låst til den Kurer du kører for nu, men hvad med at finde en ven eller en fra familien og ringe til alle kurerfirmerne og høre om de har noget der virkelig haster som du kan kører for den i de næste par dage.

Express plejer at koste kassen, og hvis i er 2 kan i med lidt god vilje køre temmelig meget på de sidste par dage.

Det kunne være et forsøg værd.

Thomas

Tilmeldt 15. May 13
Skrevet kl. 20:48

Mit budget er utroligt enkelt.

én indtægt fra firmaet jeg kører for

og udgifterne stort set kun for bilen.

Jeg har kørt for en anden vognmand, som kører under samme firma, så kender firmaet og arbejdet deri.
Det var hans bil jeg overtog, altså leasing kontrakten,

I og med jeg har kørt i 3/4 år, ved jeg hvad jeg kører ind mådenligt, og derfor er budgettet ikke gætterier, men rene fakta.

Indtægten er sat lavt, og udgifterne højt, og alligevel giver det godt overskud på bundlinien.

Jeg forsøger så vidt muligt at udskude nogle udgifter, så jeg kan vente til min næste afregning.

Jeg er ved snakke med fagforeningen om den manglende løn, skat og feriepenge jeg er snydt for, men det vil tage sin tid, før denne sag er ude af verdenen.

Jeg kører for Bring Express (tidl De Grønne bude)

Bilen er leaset efter alm. leasingkontrakt med et autofinanseringselskab

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)