Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankernes modvilje til finansering,

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er et nyopstartede firma med speciale indenfor logistik og tilbyder et nyt produkt overfor salgsvirksomheder. Vi har 2 kunder i hus, og har et fornuftigt db pr håndteret ordrer for de virksomheder som vi repræsentere. Vi har indtil for nyeligt ikke haft en bank konto, skønt vi har haft udenstående fakturaer til vores kunde på over kr. 50.000, hvilket har betydet at vi har måtte lægge ud fra egen lomme.

Baggrund.:

3 Ejere - firma I/S, hver med indskud kr 10.000.

Vores koncept er ganske enkelt vi har en aktivitet baseret forretningsgrundlag ingen bindinger til faste aktiver andet end telefon. Dvs at vores udgifter er lavere end vores solgte produkt overfor kunden. Vi har anmodet forskellige banker om følgende.: Bankgaranti kr. 50.000 samt en kassekredit på kr 50.000 for at vi kan styre vores cashflow da det er svært at få længere betalingsbetingelser på baggrund af at være ny opstartede. Vi ved alle at der er finanskrise, og kan have været sværere at få bevilliget kredit hos bankerne.

Det er min helt klare holdning at man ønsker at have vækst i DK, men der er ingen midler at hente fra nogle banker, hvis man begynder at forespørge på mere end bare en konto? Har regeringen fejlet kigger man blindt på fra sidelinien og har for travlt med at supporte bankerne fremfor at skabe vækst i lille Danmark. Hvordan skal man kunne bidrage til at skabe noget hvis man møder modvilje fra alle mulige likvide instaser?

Det jeg prøver på at sige er at hvor skal man gå hen når man har en solid forretning der til slut år vil give cirka et db på kr. 150.000, hvor er viljen til at hjælpe med væksten i DK -  hvor er vi henne når man ikke kan få hjælp til noget af det mest basale i at få forretningen 100% op at køre?

Det kunne være spændende høre om der var andre der har haft de samme oplevelser eller om der er tale om et enkeltstående tilfælde?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:06

Jeg har i mit nystartede firma fået lov til at låne 150.000 kr. i en bank. Dette er til færdigudvikling af forretningside + dækning af udgifter osv.
Jeg har ikke oplevet at de har været negative. De har troet på mig, mit firma, og min ide.

Jeg tror problemet for dig ligger i de tal du fremlægger. Du vil ha mulighed for at låne 50.000 til 3 personer. Hvor i ved årets afslutning potentielt kan have 150.000 kr.  
Det er ikke særligt meget i vil få igen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 21:10

Greyzone, har du noget imod at dele med os andre, hvilken bank du har? Smile

Fra Holstebro
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 21:13

Hej.

Først tillykke med jeres nye virksomhed.

Hvad angår finansiering. Vil jeg anbefale at i tager kontakt til det væksthus der er i jeres region. De vil kunne belyse det for jer.

Jeg tror også der måske kan være mulighed for jer, at få et iganglån. "hedder det vist"

Det er noget med, at virksomheden ikke må være over 3 år.

Men dette kan de være behjælpelige med, at finde ud af. http://www.startvaekst.dk/

Håber det kunne hjælpe på jeres problem.

God jul

/Madsen

Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:16

Hej Greyzone

Jeg tror at jeg har glemt at fortælle at vi kun skal dække en løn, vores lagermand, Jeg arbejder forsat fuldtid, men sidder med alt administrativt i fritiden. Den anden har en vognmandsforretning´. Det skal fortælles at vores endelig DB er der medregnet løning til lagermanden. Vores overskud vil så blive brugt til finansering til oprettelse til ApS. Vi er et I/S og derved kan man opleve modvilje da der kun er sikkerhed i enkeltepersonerne i virksomheden??

CS-Logistics

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59

Genach:

Hej Greyzone

Jeg tror at jeg har glemt at fortælle at vi kun skal dække en løn, vores lagermand, Jeg arbejder forsat fuldtid, men sidder med alt administrativt i fritiden. Den anden har en vognmandsforretning´. Det skal fortælles at vores endelig DB er der medregnet løning til lagermanden. Vores overskud vil så blive brugt til finansering til oprettelse til ApS. Vi er et I/S og derved kan man opleve modvilje da der kun er sikkerhed i enkeltepersonerne i virksomheden??

CS-Logistics

Ja det er lidt anderledes så. Jeg har oplevet det samme at de ikke vil gi penge til I/S. Jeg lånte derfor en del til oprettelse af Aps, og en lidt større del i aps'et. Man hæfter dog stadigvæk privat. Men tror man på det, ja så skal man vel gøre det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:01

Joachim Løvgaard:

Greyzone, har du noget imod at dele med os andre, hvilken bank du har? Smile

Jeg har Lokalbanken. Men jeg tror at det handler om hvilken rådgiver man har. Og selvfølgelig også intern politik i banken.
 Jeg har haft kontaktet mange andre banker, og afslagene var mange. De rakte sig fra "vi giver blanko checks", til "vi kan ikke se potentiale for indtjeninger" ignorante tosser. :) de forstår jo ingenting. 

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 14:40

Genach:

Det kunne være spændende høre om der var andre der har haft de samme oplevelser eller om der er tale om et enkeltstående tilfælde?

Da jeg for et par år siden startede mit lille forlag, fik jeg en konto med en kassekredit på 70.000 kr. i Nordea, endda uden at fremvise et budget eller en forretningsplan, så jeg kan ikke klage over min banks villighed til at hjælpe. Smile Jeg havde så også en god økonomi i forvejen og fuldtidsjob ved siden af, så jeg kunne vist have lånt 70.000 til hvad som helst, men jeg var da alligevel overrasket over hvor let det var - og set i lyset af det, synes jeg da det lyder underligt at I 3 mennesker ikke kan låne 50.000?

~
Anja

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 16:35

Anja Lysholm:
Da jeg for et par år siden startede mit lille forlag...

For et par år siden, kunne man snildt låne til et ApS og dets lige for dine blå øjnes skyld. Der er kommet andre boller på suppen i disse tider.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:37

Joachim Løvgaard:

Anja Lysholm:
Da jeg for et par år siden startede mit lille forlag...

For et par år siden, kunne man snildt låne til et ApS og dets lige for dine blå øjnes skyld. Der er kommet andre boller på suppen i disse tider.

Jeg har lige lånt for mine brune øjnes skyld. Måske hjalp min sydlandske charme Big Smile

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)