Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tjene penge på nettet?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 4. Oct 08
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej jeg har et spørgsmål.

Jeg har tænkt mig at lave en website jeg muligvis kan tjene penge på. 

Men nu hvor jeg kan tjene på det skal jeg så regisreres nogen steder ? F. eks som virksomed eller sådan noget?

Og jeg skal da også betale skat og sådan ? Men hvordan foregår det ?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 23:38

Du behøver ikke at blive momsregistreret så længe din årlige omsætning er under 50.000 kr.

Da du er under 18, er der dog et problem.. Men du kan læse mere om det på webreg.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 4. Oct 08
Skrevet kl. 23:48

Hvad er det for et problem kan ikke finde det på siden ?

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 00:20

Hej EmielB.

Problemet er, at du ikke er myndig.

Du får lige en længere forklaring fra SKAT her:

Umyndige kan i et vist begrænset omfang drive virksomhed og kan som følge heraf også registreres hos SKAT, hvis virksomheden er registreringspligtig. Anmeldelsen om registrering skal dog indsendes til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, jf. nedenfor i D.1.4.1.

I værgemålsloven sondres der mellem personer, der er umyndige som følge af mindreårighed, jf. værgemålslovens § 1, og personer, der er umyndige, fordi har fået frataget deres retlige handleevne (umyndiggjorte), jf. værgemålslovens § 6, stk. 2.

Mindreårige

Mindreårige, hvorved forstås personer under 18 år, kan ikke selv forpligte sig ved retshandler eller råde over deres formue, medmindre andet er bestemt, jf. værgemålslovens § 1, stk. 2, men værgerne handler på den mindreåriges vegne i økonomiske anliggender efter samme bestemmelses stk. 3.

Efter værgemålslovens § 43 kan værgen til en mindreårig, der er fyldt 15 år, give tilladelse til, at den mindreårige selv må drive virksomhed. Værgen skal dog forinden, at tilladelsen gives, sikre sig statsamtets godkendelse.

En sådan tilladelse bevirker, at den mindreårige, der er fyldt 15 år, på egen hånd kan indgå de retshandler, som falder inden for virksomhedens område, jf. værgemålslovens § 43, stk. 2. Det betyder nærmere, at den mindreårige bindes af sine aftaler og derfor hæfter eller er erstatningsansvarlig over for dem, som retshandlerne indgås med, og over for dem, som i øvrigt berøres af retshandlen, herunder SKAT med hensyn til de skatter- og afgifter mv., der løber på som følge af virksomhedens drift.

En umyndig, der er fyldt 15 år, kan således registreres som henholdsvis indeholdelsespligtig og afgiftspligtig mv. hos SKAT. Registreringen skal i dette tilfælde ikke ske ved værgen, som heller ikke hæfter for den umyndiges forpligtelser.

Det bemærkes, at en modsætningsslutning fra værgemålslovens § 42 om råden over selverhvev efter det fyldte 15. år og § 43, som er nævnt lige ovenfor, fører til, at mindreårige under 15 år ikke kan forpligte sig i forbindelse med drift af virksomhed.

Mindreårige under 15 år kan derfor aldrig registreres som henholdsvis indeholdelses- og afgiftspligtige mv. hos SKAT, heller ikke sammen med deres værge.

Såfremt der opstår et praktisk behov, må virksomheden drives af en myndig, f.eks., men ikke nødvendigvis, værgen. Gældsforpligtelsen påhviler udelukkende den myndige.

Kilde: http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=148381&vId=201803&i=95

Fra Aabenraa
Tilmeldt 4. Oct 08
Skrevet kl. 00:28

Hvad vil alt det har sige ?

At jeg ikke kan lave en side jeg kan tjene penge på ? 

Eller er det bare mine forældre der skal betale skatten ?

Forstår ikke lige alt det der.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 4. Oct 08
Skrevet kl. 00:41

Og det vi snakker om nu er det ikke moms

Så jeg skal altså ikke registreres nogen steder så længe jeg bare betaler skat ?

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 00:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen.

Nu skal jeg forsøge at oversætte paragrafferne til dansk Smile

Det betyder, at når du er under 18 år, så må du ikke stifte en virksomhed uden en værges indblanding, typisk en af dine forældre.

Du må gerne starte en hjemmeside og tjene penge - gør endelig det! Men sørg for at have dine forældre med på sidelinjen, så de ved, hvad der foregår. Når du driver forretning som mindreårig, er det dine forældre, som hæfter, hvis nu noget går galt.  

Du skal først momsregistreres ved SKAT, når din omsætning rammer 50.000 kr. Indtil da skal du blot betale skat af din indtjening. Hvis du bliver registreret som firma gennem en af dine forældre, så er det dem, der skal indberette til SKAT.

Det er lidt kringlet, men jeg håber, det hjalp på forståelsen Smile

Fra Aabenraa
Tilmeldt 4. Oct 08
Skrevet kl. 00:52

Det hjalp meget ja Wink

Men lige til sidst, skal jeg registreres som virksomhed inden jeg kan betale skat ?

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 01:06

Nej - du skal betale skat uanset hvad desværre.

Det, du tjener på hjemmesiden, skal angives på din selvangivelse. Hvis du spørger dine forældre, kan de sikkert vise dig hvordan.

Men husk, du skal kun betale skat af det beløb, der overstiger dit frikort. Så du kan tjene en del, før der skal betales skat Yes

Fra Aabenraa
Tilmeldt 4. Oct 08
Skrevet kl. 01:15

Ja det med frikortet havde været mit næste spørgsmål, så mange tak for svaret :D

Men det lyder jo godt ;) Så kan man jo tjene lidt inden man skal betale skat

Hilsen Emiel

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)