Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konverteringspris på Adwords

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Det var da en god pointe, det med stopordene. Det er ikke noget, jeg har benyttet mig af. Men der skal alligevel megen fantasi til at gætte på, hvad folk kan finde på at søge efter.

Jeg har ikke installeret nogen Adwords Editor, med mindre det er en del af Google Analytics?

I virkeligheden tror jeg, at jeg har brug for at få nogle andre øjne på mine Adwords kampagner. Jeg synes efterhånden, at jeg har svært ved at overskue dem. Og eftersom konverteringen er så lav som den er, har jeg efterhånden mistet motivationen og troen på det.

Havde håbet lidt på, at høre noget mere om andres erfaringer, mht. om Adwords bare er en pengemaskine, eller om det bare er mig, der har dårlige erfaringer.

 

 

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mht. at du mangler kreativiten til at finde de forskellige søgeord/stopord/synonymer så giver google dig et gratis og rigtig værktøj til at få en masse søgeord vedr. din hjemmeside. På dette link https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal - Så skriver du f.eks. "hund" også giver den dig de mest søgte ord der omhandler hunde. BEMÆRK - sæt sproget til dansk og landet til Danmark.

Adwords Editor har intet med Analytics at gøre - Det er en gratis program der kan hentes her http://www.google.com/intl/da/adwordseditor/

 

Hvis det er at du overvejer at få et firma styre din Adwords, vil det stadigvæk være en god idé at lege lidt mere med det, så du ved hvad dine forventer kan være og hvilke krav der er rimelige.

 

Held og lykke med det hele.
Frederik

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi bruger Adwords aktivt i vores forretninger, og lige meget hvordan jeg vender og drejer det er det det redskab der giver størst valuta for pengene, når det kommer til annoncering. Én ting man dog skal gøre sig klart, er at hvis ens produkter (eller priser) er "forkerte", så kan man lægge nok så meget arbejde i sine Adwordskampagner uden resultat.

For et år siden var vi helt grønne på Adwords, men forsøgte os frem uden "professionel" hjælp. Efterhånden er vores kampagner blevet optimeret, og vores Adwords-budget bragt ned fra 100-200 kroner pr. dag til fast 25 kroner i døgnet. Det lyder ikke af meget, men der er mindst én kunde der er videresendt fra Adwords hver eneste dag, kan vi se, og de fleste dage er der flere.

Noget vi begyndte at benytte os meget af for et halvt års tid siden, var muligheden for at linke adwords-annoncerne direkte til enkelte produkter på hjemmesiden. Tidligere ledte de den besøgende til vores forside, men sådan er det for størstedelen af annoncernes vedkommende, ikke længere.

Lav flere kampagner, og også nogle som måske kun indeholder ét eller to ord. F.eks. kan vi have en annonce der kun bliver vist når den besøgende søger på "Fingervanter", og når de klikker på den kommer de direkte til siden med fingervanter hos os.

Det har gjort meget for vores konverteringsrate at de besøgende på den måde bliver ledt direkte til målet.

Og så skal du være hård overfor dine Adwords. Hvis et søgeord igennem længere tid ikke har genereret ét eneste salg, så skær det fra. Det er penge ud af vinduet.

Hos os gør vi det på den måde at vi har 4-5 annoncer i rotation, hver med 3-4 søgeord. Én af annoncerne er meget "bred", og er tiltænkt at fange de der søger meget bredt (for eksempel "børnetøj", "babytøj", "decoy" osv.). De øvrige er dedikeret til de produkter vi ved, fra vores salgsstatistik, sælger.

Det var lidt om mine erfaringer med Adwords. Håber det kan bruges.

- Peter 

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hztrading:
Én ting man dog skal gøre sig klart, er at hvis ens produkter (eller priser) er "forkerte", så kan man lægge nok så meget arbejde i sine Adwordskampagner uden resultat.

 

En ting er prisen. Ja, det er lettere at sælge med en lav pris. Men den lave pris du sælger til, glemmer man ofte at få regnet med i Adwords' ROI og kigger pludselig blindt på sin 50% tilbude reklame, da man har fået en konv.frekvens på 10%..

De ting som er nødvendige for at kunne lede din kunde( såvel som organisk men også betalte links) til et køb er; navigation, billeder, struktur og flow på sitet samt usability. Det er så utroligt vigtigt. Og som Peter siger, så kan selv den bedste adwords kampagne ikke redde et lorte-site.

hztrading:

Og så skal du være hård overfor dine Adwords. Hvis et søgeord igennem længere tid ikke har genereret ét eneste salg, så skær det fra. Det er penge ud af vinduet.

 

Det mener jeg bestemt ikke at du skal. Hvis ordet ikke sælger så tjek for guds skyld ALT før du sletter det. Der kan være mange ting i vejen
DestiantionsURL, Mangel på negative ord til det givne søgeord ect.
Men siden at du er kommet til et punkt hvor du vil slette søgeordet, er det jo nok pga. at det har kostet dig penge. Og Hvis det har kostet dig penge har du fået kliks. 
Pointen: Derved er der potentielle kunder på et ord (som forhåbentlig) relatere til din shop. Men som du ikke har fanget endnu og aldrig fanger hvis du sletter ordet.

Back to topic.
Jeg synes bare at du skal annoncer med minimum 2 ord på "keyword", og gør dem så specifikke som overhovedet muligt. Du får ikke mange salg, men slipper for store omkostninger.

Mvh. Frederik

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er naturligvis enig med Frederik i at man skal tage højde for den lavere salgspris når man beregner sin ROI, men hvis befinder sig i en situation hvor konverteringsraten er lig nul, og man allerede har skruet på prisen, så må man vurdere om enten søgeord eller produkter er forkerte.

I dette konkrete tilfælde har jeg dog svært ved at forestille mig at det sidste skulle være tilfældet efter at have besøgt hjemmesiden igen ;-)

Og med hensyn til at slette søgeord, så var det selvfølgelig underforstået efter alle muligheder er udtømte ;-)

Men igen, var blot en opridsning af hvad jeg personligt har haft succes med!

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Mange tak for alle jeres input. Jeg tror ikke, at mine produkter er "forkerte" (måske nogle af dem). For så vil jeg nok ikke få så mange positive tilbagemeldinger fra kunder og andre interessenter.

Mht. mine Adwords kampagner, så har jeg jo allerede fulgt alle de råd, jeg har fået gennem tiden. Jeg har som før nævnt lavet to separate kampagner - en for hundetilbehør og en for kattetilbehør. Hver kampagne er delt op i 8-10 annoncegrupper, som peger på den relevante side (og ikke kun forsiden).

Alt i alt indeholder mine kampagner knapt 500 søgeord, som primært består af to eller tre ords sætninger. Kattekampagnen har p.t. en CTR på ca. 15%, mens Hundekampagnen lægger på ca. 10%. Jeg ved ikke om det er højt eller lavt, men der er naturligvis nogle annoncegrupper, der får flere eller færre klik pga. søgevolumen og konkurrencesituationen.

Som før nævnt kunne jeg godt tænke mig at få nogle andre og måske mere professionelle øjne på mine kampagner. Er der nogen, der kan anbefale en, som ikke koster en mindre formue?

 

 

 

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Århus
Tilmeldt 11. Jul 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, jeg blander mig lige med et spørgsmål som det ser ud til I har svaret på :)

Hvordan kan jeg vide om et søgeord giver salg ? kan jeg ikke kun se om det giver clicks ? det er vel umuligt at vide hvilke af de clicks jeg får der giver salget. Jeg mener at hvis jeg har 100 søgeord som hver giver nogle clicks ind til mit site om dagen, hvordan kan jeg så vide hvilke af søgeordene som leder folk i mål (=salg) ? for jeg vil meget gerne slette/pause nogle ineffektive søgeord, men er bange for at komme til at slette nogle af de der virker.

Er løsningen at have 100 kampagner med et søgeord i hver, og så holde øje med hvordan de 100 kampagner performer i "Salgssporing" ? P.t. har jeg kun en kampagne med alle 100+ søgeord i...

Morten Storgaard

 

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

mortenstorgaard:

Hvordan kan jeg vide om et søgeord giver salg ? kan jeg ikke kun se om det giver clicks ? det er vel umuligt at vide hvilke af de clicks jeg får der giver salget. Jeg mener at hvis jeg har 100 søgeord som hver giver nogle clicks ind til mit site om dagen, hvordan kan jeg så vide hvilke af søgeordene som leder folk i mål (=salg) ? for jeg vil meget gerne slette/pause nogle ineffektive søgeord, men er bange for at komme til at slette nogle af de der virker.

Er løsningen at have 100 kampagner med et søgeord i hver, og så holde øje med hvordan de 100 kampagner performer i "Salgssporing" ? P.t. har jeg kun en kampagne med alle 100+ søgeord i...

Hvis du har salgssporing aktiveret, er det ganske let. Du går bare til søgeordsoversigten på din kampagne. Så kan du se, hvordan hver enkelt søgeord i kampagnen performer, også i forhold til konverteringer/salg. For mere detaljeret sporing vil jeg dog anbefale dig e-handelsmodulet i Analytics.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra Århus
Tilmeldt 11. Jul 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar. Jeg går ud fra at det er kolonnen "Salg" der skal vise hvordan ordene performer ? det underligere er blot, at der står nul ud for hvert eneste ord, og "Konverteringsfrekvens" og "Pris pr. konvertering" er ligeledes nul hele vejen ned - men under "Salgssporing" kan jeg se at der er kommet to salg på den pågældende kampagne! Kan du regne ud hvad der er galt ?

Morten Storgaard

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Lise Andersen:

Jeg har eksperimenteret en del med både budget og klikpris og tilføjet søgeord af flere omgange samt ændret i annoncetekster flere gange. Generelt synes jeg, at jeg har fulgt alle de gode råd, jeg har kunnet opstøve, men lige meget hjælper det. Uanset hvad jeg gør, koster en konvertering mig omkring 200 kr. i snit. Men det giver jo ikke mening, hvis den gns. ordre størrelse kun er f.eks. 300 kr.

Lige en detalje, jeg ikke synes andre nævner: God position, gode klikpriser eller en god CTR er ikke med til at skabe flere konverteringer.

Helt grundlæggende set kan Adwords kun sørge for at levere kliks/trafik til dit site. Opgaven med at få denne trafik konverteret til betalende kunder, er 100% op til dit site. Så hvis du ellers synes at du køber klikkene til en ok pris, men at det ikke bringer salg ind, så er det på tide at åbne trafikken lidt op, og se på hvordan den opfører sig når den lander på dit site. Alt dette kan du hive ud af Google Analytics.

Hvordan ser bounce raten ud for de enkelte kampagner? Er den høj, så er det enten fordi du byder ind på nogle forkerte keywords, eller fordi din landing page (den side kampagnen peger på) er dårligt designet, eller ikke matcher det brugeren søger efter.

Er bounce raten lav, så er der måske dybere problemer i din webshop. Du skal så nok have gang i noget konverteringsoptimering og noget redesign.

Bemærk desuden en lille, farlig detalje, når man kigger på salgssporing i Google Adwords: Når der sker et salg/konvertering, bliver konverteringen ført tilbage til det tidspunkt klikket blev foretaget via en 30 dages cookie! Det betyder at hvis du f.eks. kigger på antal salg i Adwords for Uge 10 den efterfølgende mandag, og kigger igen på uge 10 30 dage senere, så vil du opleve at antal salg er højere! En lille, men vigtig, detalje de færreste eksperter er klar over.

Jeg har været ude for at antal salg er steget med op til 20% i nogle brancher, hvis man ventede 30 dage. Men umiddelbart vil jeg vurdere at inden for din branche vil man have talt de fleste med, hvis man bare venter en 7-10 dage.

Håber alt det ovenstående kan bruges, om ikke andet så som inspiration.

Med venlig hilsen
Søren Sprogø

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)