Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konverteringspris på Adwords

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bo,

Jeg er glad for at høre, at det ikke kun er mig, der oplever dårlige resultater med Adwords Smile

Er der ikke andre, der vil dele deres erfaringer - gode som dårlige?

Har også overvejet Facebook, men jeg har hørt, at det kan være svært at komme ud af det igen. Desuden er det ikke noget, jeg selv benytter mig af (aner ikke hvad jeg skal bruge det til), så det er ikke lige for mig den mest oplagte annonceringsmulighed.

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lise

Browsere: du kan gå ind under google analytics under besøgende, browserfunktioner, browsere. Tjek bare lige for en god ordensskyld at du ikke kun sælger til firefox browere eller safari. Kunne være der problemet ligger og er hurtigt at tjekke.

Mht. kortbetaling: jeg tror du lige skal høre din omgangskreds hvad de har af kort, og få dem til at lave en ordre. Det næsten den eneste måde du kan tjekke det så vidt jeg ved.

Landingspage: under søgeord i google adwords, kan du se om kvalitetsscoren er god nok. Den fortæller også, om søgeordet overhovedet blive vist på google.

Foto billeder: ja amatør billeder falder bestemt udenfor, men man har før hørt at stemningsbilleder kan sætte salget igang. Vi står selv og skal til at tage et hav af model billeder for at bringe vores konverteringsrate op.

Søgefunktion: ja man skal selvfølgelig få den til at passe ind i designet. Se www.cdon.dk de har bygget den ind i topbanner, nok fordi de har fundet ud af det er så mange der søger til at starte med.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Reklame på facebook er nemt at sætte op, du kan også henvende reklamerne til det publikum du søger. Det er også meget nemt at lukke ned for igen, det kan du gøre med et enkelt tryk. Så du skal ikke være bange for at prøve det.

Vi har desværre haft dårlige erfaringer med Facebook, vi havde simpelthen svært ved at tjene penge ind set i forhold til hvad vi bruger på selve reklamerne. Jeg har dog læst der er andre der har haft glæde af det, så prøv dig frem, det kan jo være at netop din målgruppe især er på Facebook.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du salgssporing på din adwords? For så kunne en mulighed være at sætte de søgeord som ikke konverterer på pause og derved undgå at betale for nogle klik som aldrig giver salg. På den måde vil du hurtigt kunne sænke prisen pr. konvertering.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Yep, det har jeg. Synes bare det er lidt svært at sortere, når man har over 500 søgeord og kun 5-10 konverteringer pr. måned via Adwords.

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lise Andersen:

Yep, det har jeg. Synes bare det er lidt svært at sortere, når man har over 500 søgeord og kun 5-10 konverteringer pr. måned via Adwords.

Jep, kender godt problemet. Jeg sad også og tænkte: "Hvad nu hvis det søgeord jeg skal til at slette, er lige præcis det søgeord der giver et salg i morgen?"

Men hvis du har 2-3 måneder, med masser af salg (f.eks. her i julen) og du har nogle søgeord som har haft masser af klik og inden salg, så prøv at pause dem (ikke slette - for så ved du hvilke søgeord du har prøvet, uden held, til en anden gang).

Hvis du har et søgeord som har haft 400 klik, men uden salg, så vil det søgeord stadig kun have en konverteringsgrad på 0,25% hvis det giver et salg i morgen. Og det er nok for lidt til at du vil beholde det, så slet bare :)

 

Fra København
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan fortælle dig, at din side virker fint på Mac, både Safari og Firefox. Det er mange herinde på sitet, der gør sig til eksperter på diverse IT uden de i virkeligheden ved så meget. Der er sket meget med de to nyeste versioner af Safari og Firefox, så jeg oplever stort set aldrig at der er sider der ikke fungerer. Det skal siges at jeg har de fleste gængse plug-ins i nyeste versioner. Jeg har selv blandet erfaringer med Adwords, og man skal være meget opmærksom på, hvor det er Google ved ens annoncer, og ikke mindst tidspunkter. Men det er en genial pengemaskine for Google - og ikke mindst er desperate iværksættere gode kunder.

Fra København
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

der var en stavefejl - der skal stå Google viser

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske du har næsten for høj CTR. Altså... Hvis du får en masse ikker relevante kliks? Bare værd at overveje om det kan være årsag til relativ lav konverteringsgrad?

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lise,

 

Det med at du ikke rigtig kan overskue alle de mange søgeord, lyder meget som om at du ikke har installeret Adwords Editor. Hvis ikke du har det er det en kæmpe hjælp som kan spare dig for mange timers arbejde. Editor hjælper dig ikke bare med at få et overblik, du kan tjekke QS, pris/konverteringer ect. ect. Det er en super program hvis du skal optimere på tværs af annoncegrupper.

Har du tilføjet nogle stopord/negative søgeord til din kampagne? Hvis ikke du har det, så kan du allerede spare masse af penge der, ved at udvælge nogle gode ord, hvorpå dine annonce ikke skal vises. F.eks når folk søger: "Gratis tøj" hvis man så annonceret med tøj via Adwords kunne man have Gratis som stopord.
Eller i dit tilfælde hvis en person søger på google: "Brugt hunde halsbånd" - Så går jeg ud fra at du ikke vil vises, da du ikke sælger brugte hunde halsbånd. Så skal du tilføje "brugte" til din NEGATIVE/STOPORD-liste.

Derved får du ikke så mange irrelevante kliks, og dine annonce bliver ikke vist ligeså mange uhensigtsmæssige steder. Derved får du højere CTR = højere Quality Score= billgere kliks/højere position på google.

Håber det hjalp.

Hilsen Frederik

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)