Hejsa, Har to indtægtskilder, og vil høre om jeg kan få et tip til at nedbringe min skat (ved virksomhedsform, udbetalingsform, osv). Ene indtægtskilde er en lille lejilghed med en lejeindtægt på 44.400 pr. år (Belånt og med renteudgifter på ca. 44.000 om året). Anden indtægtskilde er selvstændig rådgivningsvirksomhed, primært med udlandske kunder (Hollandske) og med en omsætning på omkring 700-1.000.000 (overskud efter afskrivninger, omkostninger m.m. er i omegnen af 4-500.000 kr.) Er pt. registreret som enkeltmandsvirksomhed og ikke i virksomhedsbeskatningsordning. Nogle som har nogle gode fif til hvordan jeg evt. kan optimere? (Er du evt. revisor med skatteviden og ønsker at få mig som kunde og dermed lave mit regnskab + skatte angivelse hører jeg også gerne fra dig). |
Skatteoptimerings hjælp ønskes
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
- 1
Det springende spørgsmål er jo så hvor meget du trækker ud privat af de to virksomheder. Dvs. hvad der opspares i virksomheden. Men det er noget du evt. kan tage med Peter eller anden revisor hvis du indgår i nogle drøftelser med ham. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)