Da jeg startede min nye virksomhed ledte min revisor min opmærksomhed over på et produkt, der hedder IT Business Light – produceret af et firma fra Sydfyn, der hedder Focus IT a/s. Jeg må sige, at det er det suverænt bedste jeg har arbejdet med. Min revisor kører med deres revisor-udgave. IT Business Light skulle være nøjagtig det samme; blot i en begrænset udgave. Begrænsninger er der dog ikke mange af. Man kan oprette de konti man vil – og det samme med debitorer. Da jeg kørte C5 var den et max. på 200 af hver, med mindre jeg ville betale et større beløb. Det utrolig fleksibelt. Kendetegnende ved andre programmer er, at ”bordet fanger”, når man f.eks. har bogført, faktureret mv. Men i IT Business Light er der flere forskellige måder at ”fortryde” på. Man kan f.eks. også lave sætte kassekladden op som man selv har lyst til, dvs. fjerne/tilføje kolonner efter behov - og jeg kunne blive ved. Det var nemt at oprette de forskellige fakturaer jeg havde brug for – jeg har kunder i mange forskellige lande, så jeg kunne snildt oversætte min danske faktura til forskellige sprog. Man kan dog ikke holde lagerstyring i dette program (altså hvor mange styk man har tilbage på lager osv.), men man kan oprette et varekartotek, som man udfakturerer efter. Jeg får tit varelister fra min leverandør med priser i – og det kan jeg importere i dette system – det er sk… smart. Og så er det billigt!! Det koster kun lidt over en hundredelap om måneden og så får man opdateringer, når der rettes noget. Så man får virkelig noget for pengene. Dette lyder næsten som en salgstale – det var ikke hensigten – men jeg er blot superglad for endelig at have fundet et system, som jeg kan alt det jeg har brug for. Deres hjemmeside hedder www.itbusiness.dk. Held og lykke!! Er der andre herinde der har erfaringer med dette program??? |
Hej
Det lyder jo godt og spændende det program du nævner her.
Jeg skal selv til at starte op, forhåbentlig inden for meget nær fremtid.
Derfor har jeg også brug for et godt program til at bogføre i og holde styr på kunder m.m.
Men da jeg er lager/indkøbsansvarlig og ordreadministrator i mit dagelige job, så vil det også være vigtgit for mig,
at have styr på mit lager.
Det lyder jo ellers godt, med kun 100 kr om måneden - Men så straks du handler med en vare, vil det være svært at styre uden, lagerdelen.
Det er ikke noget man kan købe til, som så mange andre af disse programmer?
Mange hilsner

Lise-Lotte