Mit spørgsmål er ifb med en personligt ejet virksomhed(enkelmandsvirksomhed):
Virksomheden har en omsætning på ca 50.000 i nov/dec som registreres i rubrik 221. I den forbindelse har der naturligvis også været udgifter, til blandt andet kørsel i ejen bil, taxa til/fra kunde, printer, mobiltelefon samtal fra privatejet telefon, internet.
Det er hele blevet så smart med tastselvskat, så man burde vel kunne taste disse ting elektronisk, men jeg kan ikke finder nogle steder der er oplagt til dette. Jeg har styr på afskrivninger i henhold til køb af diverse driftsudstyr.
Er der nogle som har erfaringer med at indbette disse ting selv eller som kan fortælle hvor det skal indberettes?
Så har jeg forstået det korrekt at jeg i feltet "overskud i virksomhed"(rubrik 221) skriver beløbet omsætning-(mobil,kørsel,taxa). Og bliver jeg så beskatter heraf?
Det drejer sig om at jeg skal indberette salg for en virksomheden som er oprettet 1/11-08.
Jo men du skal huske at du formentlig også vil skulle udfylde regnskabsoplysninger på selvangivelsen. Hvad forskudsregistreringen angår handler det også om at angive et - skønnet - overskud i felt 221
Så har jeg forstået det korrekt at jeg i feltet "overskud i virksomhed"(rubrik 221) skriver beløbet omsætning-(mobil,kørsel,taxa). Og bliver jeg så beskatter heraf?
Det drejer sig om at jeg skal indberette salg for en virksomheden som er oprettet 1/11-08.
Peter, Kan det være rigtigt at der skal indberettes data for et firma, der oprettet 1/11 2008 nu??
Overvejelserne går virkelig også på at betale revisor for dette, men penge sparet er penge tjent som sagt...
Nå men, tingene er ved at være afklaret. Der sker naturligvis ingen indberetning i år, men derimod på selvangivelsen engang i Q1. Skønnet forskud for 2009, registreres dog i år.