Du er da heldig, at du kun skal betale 500 kr i administrationsgebyr - Jeg skulle betale 1.024,- ! |
Hej Alle
Jeg har en lidt anden sag, men dette sted var dog det nyeste for Affaldsgebyrer..
Prøv at se linket..
Vi er hårdt hængt ud her i Varde Kommune, Lige på den anden side af kommune grænsen kan et firma nøjagtigt som mit nøjes med en afgift på lige under 1000.- kr. Hvor min for nøjagtig samme firma lyder på 7600.- KR. (Har fået en rykker nu for ikke at ville betale..mærkeligt ikke).
http://www.erhvervsbladet.dk/politik/straffet-med-affaldsgebyr-for-at-goere-en-god-gerning
Det ender jo med at vi må antage at der kommer en del affald i hegn/træer mm. Jeg yder den gratis service b.la over for ældre medborgere at tage deres brugte TV med på genbrugspladsen.. Som de jo har betalt til via deres husstand i forvejen ??? Men Nu kan Varde Kommune godt regne med at der står et stort TUNGT gammeldags billedrørs TV lige på gulvet foran det nye, for jeg skal ikke BETALE 7600 kr til VARDE kommune for at køre på genbrugspladsen med affald fra en forbruger / fordi så producererer min virksomhed ligepludselig affald.. !! ja det lyder helt hen i vejret.. Folk køber jo eksempelvis en ny fryser hos mig, jeg leverer og afleverer så den gamle på genbrug,for eks ældre som måske har en rullator og ikke lige kan komme til udkanten af byen for at aflevere en 300liters frostboks.. Hvad vil kommunen nu gøre ? Ja hjemmehjælpere mv som kommer hos de ældre må jo så kravle over disse efteraldenskaber som ender med at stå rundt omkring.. MAN vil så gerne have Iværksættere.. JA tak.. Har forstået at jeg blot skal flytte til en anden Kommune for at få en afgift som er sat efter hvor meget virksomheden egentligt benytter en genbrugsplads, JA ALTSÅ MED AFFALD fra EGEN Produktion. JA jeg kører med PAP til Varde kommunes GENBRUGS pladser, men mon ikke kommunen får penge for PAP affald ?? OG Jeg kan således sætte navn på hvert lille stykke pap, som jo i mit tilfælde kommer fra en forbruger som i forvejen betaler til kommunale genbrugspladser via den lovpligtige renovations afgift pr husstand.. JA og mit firma er privat ejet, ligger på min private adresse og MIT eget PAP / affald der måtte vedrøre virksomheden & privaten kan sagtens være i de 2 store containere vi har i forvejen og betaler for til Varde Kommune.. ANDRE der har input ?? Det her system er da med til virkeligt at få gang i DK igen eller hva?.