Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affaldsgebyr for mindre virksomheder - hjælp til artikel

Side 7 ud af 7 (63 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 236
Fra  DanDrone Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

TLS:

Da min virksomhed i forvejen har en ordning hos Miljø Team, er vi blevet fritaget for affaldsgebyr. Dog under al kritik skal vi betale administrationsgebyr på næsten 500,00 kr. Det er klamt!!!

Du er da heldig, at du kun skal betale 500 kr i administrationsgebyr - Jeg skulle betale 1.024,- !

Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:38

Hej Alle

Jeg har en lidt anden sag, men dette sted var dog det nyeste for Affaldsgebyrer..

Prøv at se linket..

Vi er hårdt hængt ud her i Varde Kommune, Lige på den anden side af kommune grænsen kan et firma nøjagtigt som mit nøjes med en afgift på lige under 1000.- kr. Hvor min for nøjagtig samme firma lyder på 7600.- KR. (Har fået en rykker nu for ikke at ville betale..mærkeligt ikke).

http://www.erhvervsbladet.dk/politik/straffet-med-affaldsgebyr-for-at-goere-en-god-gerning

Det ender jo med at vi må antage at der kommer en del affald i hegn/træer mm. Jeg yder den gratis service b.la over for ældre medborgere at tage deres brugte TV med på genbrugspladsen.. Som de jo har betalt til via deres husstand i forvejen ??? Men Nu kan Varde Kommune godt regne med at der står et stort TUNGT gammeldags billedrørs TV lige på gulvet foran det nye, for jeg skal ikke BETALE 7600 kr  til VARDE kommune for at køre på genbrugspladsen med affald fra en forbruger / fordi så producererer min virksomhed ligepludselig affald.. !! ja det lyder helt hen i vejret.. Folk køber jo eksempelvis en ny fryser hos mig, jeg leverer og afleverer så den gamle på genbrug,for eks ældre som måske har en rullator og ikke lige kan komme til udkanten af byen for at aflevere en 300liters frostboks.. Hvad vil kommunen nu gøre ? Ja hjemmehjælpere mv som kommer hos de ældre må jo så kravle over disse efteraldenskaber som ender med at stå rundt omkring.. MAN vil så gerne have Iværksættere.. JA tak.. Har forstået at jeg blot skal flytte til en anden Kommune for at få en afgift som er sat efter hvor meget virksomheden egentligt benytter en genbrugsplads, JA ALTSÅ MED AFFALD fra EGEN Produktion. JA jeg kører med PAP til Varde kommunes GENBRUGS pladser, men mon ikke kommunen får penge for PAP affald ?? OG Jeg kan således sætte navn på hvert lille stykke pap, som jo i mit tilfælde kommer fra en forbruger som i forvejen betaler til kommunale genbrugspladser via den lovpligtige renovations afgift pr husstand.. JA og mit firma er privat ejet, ligger på min private adresse og MIT eget PAP / affald der måtte vedrøre  virksomheden & privaten kan sagtens være i de 2 store containere vi har i forvejen og betaler for til Varde Kommune.. ANDRE der har input ?? Det her system er da med til virkeligt at få gang i DK igen  eller hva?.

Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 12:18

Sidste nyt fra min side er, at jeg indsendte en ansøgning om fritagelse for affaldsgebyr, da jeg ikke har haft aktivitet, og firmaet ikke ejer aktiver eller andet der kan resultere i affaldsproduktion.

Jeg fik et pænt brev med afslag, med begrundelsen at alle firmaer generer affald og stort set ingen derfor bliver fritaget - så det med at man kan ansøge om fritagelse er så egentlig spild af tid.

Jeg kan ikke klage over deres afgørelse, men kan lave et søgsmål mod dem, hvis jeg ønsker at prøve sagen for domstolen... Øhh er det ikke dem der i dette tilfælde er betegnet som kreditor og derfor bør være dem sammen med affalds selskabet der søger om at få MINE penge?

Jeg har lukket mit firma pr. 30-6-11 og skrevet tilbage til kommunen at firmaet er ophørt og jeg ikke agter at betale dette gebyr, da jeg ikke har haft affald eller brug for ordningen og jeg ikke ønsker at betale en ekstra skat for, at andre firmaer kan bruge ordningen af mine penge, samt at de er velkommen til, at søge om at få mine penge - de er vel bare så frække at trække den via min personlige skat! hvor jeg iøvrigt i forvejen betaler til gernbrugssation i kommunen, så jeg ser det som en undskyldning for, at indkræve e ekstra skat?

Hvordan mon det ville være den anden vej rundt? Hvis jeg sendte kommunen en regning på noget, som de ikke havde fået udført, eller hvis jeg havde sendt dem et produkt, som de ikke havde bedt om, og derfor ikke havde brugt fordi, de ikke havde brug for det?

Efterhånden er det sgu svært at være iværksætter og selvstændig i dette land... Beløbet er ikke sindsygt stort, men mere en principsag for mig. Jeg har nu påbegyndt min information i online medier og agter også at blæse det endnu mere op, så de kan få lov at bruge deres tid på, at lave noget for de penge de får, fordi de har fået gennemført en lov om, at alle skal betale, uanset om man vil og har brug for det.... Minder lidt om annoncehaj systemet, du får en regning for noget, du ikke kan bruge til noget eller har bedt om...

Havde jeg haft et firma med affalds produktion og så havde brug for ordningen, ville jeg med glæde have betalt!

Hvis der er andre der er i samme situation som mig, vil jeg meget gerne høre om det, da det er noget, som fylder mere i medierne, hvis der er flere der fortæller deres historier. så send mig en besked.

Øg din synlighed, brug en freelance markedsførings manager som mig...

Side 7 ud af 7 (63 indlæg)