Jeg skal bruge 100 stk. A2 plakater med tryk på den ene side. De skal kunne tåle tapetklister, men ellers er kvaliteten underordnet. Jeg leder selvfølgelig efter den bedste pris mulig. Lastertryks pris er 1.795 - men jeg VED at i kan gøre det billigere ! :)
Altså 100 x 1+0 A2 i billigste kvalitet.
Derudover vil jeg høre om det er muligt at formskære sådanne plakater?
Jeg ser frem til at få nogle gode tilbud. Hav en rigtig god dag.
OK, her er så dagens juletilbud fra mig af - og jeg vil lige understrege at det ikke er vores normale priser:
100 stk. A2-plakater - 420 x 594 mm. 120 gr. mat bestrøget papir Offsettrykt i sort farve på én side (1+0) Pris: kr. 1.650,00
Prisen er baseret på at du sender færdigt layout til os i PDF-format og at de færdige plakater afhentes hos os. Prisen er eksklusiv moms og eventuel fragt, såfremt de skal sendes til dig.
Du skal så være opmærksom på, at en plakat i et oplag på 100 stk. også er det mindste der kan betale sig at få offsettrykt. I en mindre mængde er vi over i digitaltryk.
Hvis du vil benytte dig af ovenstående, så kan du fange mig på min email jesper snabelA mediamouse.dk eller ringe til MediaMouse (70 278 276).
Hvis det er 2+0, så skal der indregnes en ekstra trykplade samt indretning. Så der skal du regne med at skulle lægge omkring 700 kr. til prisen.
Problemet med prisen versus formatet og antallet ligger i hvilken trykteknik som bedst kan betale sig set på de forskellige kriterier. Små oplag (typisk under 1.000 eksemplarer) kan bedst betale sig at køre i digitaltryk. Men problemet er så blot, at de fleste (os f.eks.) har digitaltrykkemaskiner stående som maksimalt kan klare et ark i A3-overstørrelse. Det vil sige at en A2 plakat så enten skal køres i en af vores storformatprintere eller i offset. Ved storformatprintet er omkostningerne på forbrugsstofferne, så som toner og rensevæske) ret høje ligesom "maskin-tiden" også er højere da produktionstiden er længere end ved digitaltryk og offset. Offsettryk er det mest prisbillige hvad angår forbrugsstoffer så som farve, men til gengæld er der nogle høje opstartsomkostninger til plader, klargøring, indretning m.m., som ikke er ved storformat og digitaltryk. Og din forespørgelse ligger midt imellem "stolene": - Størrelsen er for stor til digitaltryk > derfor skal de enten køres i storformat eller offset. - Oplaget er lige i underkanten til at offset kan betale sig > derfor bør de køres som storformat. - Oplaget er lige i overkanten til at det kan betale sig at køre dem som storformat > derfor skal de digitaltrykkes eller offsettrykkes. - Og så er vi tilbage ved det første punkt igen .
Så bottomline er, at hvis du går ned i A3, så kan det gøres langt billigere da plakaterne så kan digitaltrykkes. Men hvis de skal køres i A2-format, så peger pilen på offset eller storformat hvilket så også er lig med en hel del højere produktionsomkostninger og derved også højere slagspris.