Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg startede som avisbud

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Da jeg var 12-13 år startede jeg som avisbud - det skulle efter sigende give gode muligheder for en stor karierre.

Nu udgiver jeg så selv et hustandsomdelt månedsmagasin i vores lokalområde.

Jeg har indtil nu brugt Post Danmark til omdelingen, fordi de kører med den højeste kvalitet på disse kanter.

Så fik jeg den idé, at min 14årige datter måtte kunne tjene en god skilling, hvis hun og jeg i fællesskab delte dem ud. Vi vidste ikke lige, hvor lang tid det ville tage os, men vi besluttede at vi selv ville dele juninummeret rundt - så ville vi bagefter vurdere, om det kan betale sig. Under alle omstændigheder et arbejdsfællesskab en glimrende indgangsvinkelt til et godt forhold til teenagebørn.

Vi har allerede delt de første ca. 200 ud, og det var fint og hyggeligt.

Nu er min datte så blevet syg.......

Hun ligger i sengen med feber og halbetændelse.........

Og bladene skal ud.........

Deadline hos Post Danmark er overskredet........

Så nu er jeg tilbage, hvor jeg startede.

Jeg er avisbud.

Ønsk mig god tur.

mvh Hans

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 12:19
 og på de her kanter regner det. God tur og velkommen tilbage til teenageårerne .

Ellers en rigtig god idé at inddrage datteren i arbejdet og go'' bedring til hende.

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 12:21
En sød historie Hans.
God tur, og god bedring til din datter.

Hilsen
FlemMming

PS:  nu ikke noget med at springe 5. sal over - vel!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:29
Dato: 5/28/2006 12:21:23 PM Forfatter: FlemMming

PS:  nu ikke noget med at springe 5. sal over - vel!

1. Det er mit eget blad. Jeg kunne ikke drømme om at lade nogen slippe for at læse det.

2. I udgivelsesområdet findes der ikke ét eneste hus, som har mere end 2 etager. Til gengæld er der nogle gårde, som ligger for enden af  1 km grusvej. De er mere fristende.

Well jeg må afsted.

Tak for opbakningen.

mvh Hans

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 12:35
"1. Det er mit eget blad. Jeg kunne ikke drømme om at lade nogen slippe for at læse det."

Om du så skal læse det højt for dem

Hilsen
FlemMming

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:44
Jeg kan godt huske tilbage til de glade dage, hvor avisbud var vejen til en stor karriere - med hullede grusveje et par kilometer fra alfavej tidligt om morgenen i sne, regn m.m.

Og så bruge det som påskud til at dyrke samvær med sine børn.

Jeg forstår da at din datter blev syg. Hun er nok ikke den eneste, der ville blive det i hendes situation

Nå, spøg til side.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 13:00

Vi venter spændt på at høre hvem der skal forestå omdelingen af Julinummeret.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9745
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:48
Jeg kan godt huske de "gode gamle dage", men min tid som avisebud er bestemt ikke på listen over højtider. Det var røvsygt, dårligt betalt og man blev behandlet ad helvedes til. Mit næste job, som flaskedreng i en lokal Irma, var langt bedre - mere ordnede arbejdsforhold, en bedre løn og så naturligvis det pæne Irma-arbejdstøj :)

Men derudover synes jeg det lyder som et godt projekt du har med din datter. Det er dog muligt du skal tage en faderlig snak med hende om, hvilket ansvar man sidder med, når man er chef for et bladdistributionsfirma - som det det datter nu skal til at lede. Ansvar er et tveægget sværd - det er fedt fordi det giver et sjovere job, mere inflydelse, bedre løn og prestige - men det er sur røv, når man f.eks. er syg og aviserne bare skal ud. Det kan man godt så småt begynde at lære når man er 14 :)

Det er iøvrigt sjovt, netop med sygdom, hvordan visse begivenheder som ved et magisk slag, kan få os til helt at stoppe med at blive syge. Min gamle far, der i mange år var viceskoleinspektør, undrede sig f.eks. altid over, at der aldrig var nogle lærere syge, den dag de skulle have klasser til eksamen. Ikke at det ikke er godt, men statistisk set burde en lære da på et eller andet tidspunkt blive syg under eksemen - men det skete bare ikke. Jeg har heller aldrig hørt om nogle der blev syge, og derfor ikke kunne møde op, til deres bryllup, deres barns dåb eller navngivning, deres mors begravelse og tilsvarende. Ting kan være så vigtige at personlig sygdom og lidelse træder helt i baggrunden.

Som iværksættere kender vi det alle godt. Nogle gange er der bare noget der skal afleveres - uanset om man så kaster blod op imens. For det meste skal arbejde da helst være sjovt, men ind imellem er der bare de her ting, som bare skal overstås.

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 14:16
Ha ha ha - livets cyklus i loop versionen

Glimrende historie - sympati og god bedring til datteren herfra.

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 02:28
Dato: 5/28/2006 1:47:48 PM Forfatter: Mikkel deMib

Det er iøvrigt sjovt, netop med sygdom, hvordan visse begivenheder som ved et magisk slag, kan få os til helt at stoppe med at blive syge. Min gamle far, der i mange år var viceskoleinspektør, undrede sig f.eks. altid over, at der aldrig var nogle lærere syge, den dag de skulle have klasser til eksamen. (-) Ting kan være så vigtige at personlig sygdom og lidelse træder helt i baggrunden.

Mange har prøvet at have meget travlt med at aflevere et aller andet – og dagen efter at det er afleveret, lægger man sig med influenza eller noget. Det er som om, man kan skubbe sygdommen foran sig.

Jeg ved godt, at det ikke lyder særlig videnskabeligt, men jeg tror, at når man stresser, så stresser man også sit immunsystem, som bliver punk’et til at yde sit bedste.

Eller sagt med et bevinget ordsprog: Lediggang er roden til alt ondt.

mvh. Bo Jensen

butik Go’aften

www.goaften.dk

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)