Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TV2s julekalender "Mikkel Og Guldkortet"

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Er jeg den eneste der er ved at brække sig, når jeg ser de korte forfilm, og læser en beskrivelse af TV2's julekalender for børn?  At give børn en opfattelse af 1: At det eneste der er vigtigt er gaverne, 2. At alt kan købes for penge der "bare dumper ned", er sgu da dybt amoralsk!

Her er en meget kort beskrivelse for de u-indviede: http://da.wikipedia.org/wiki/Mikkel_Og_Guldkortet

Morning.dk - Websites, CMS, Webshops og web-hosting - Teknik og design

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Thorpe:
2. At alt kan købes for penge der "bare dumper ned", er sgu da dybt amoralsk!

Hvis du har set aftens afsnit, så fortæller forældrene jo hele tiden at de ikke har råd til de dyre gaver og at de skal ønske sig noget andet...

Og den måde Mikkel kommer til at købe alle de ting på er jo et kort han for af nisserne, så jeg tror mere du skal være bange for at de børn hele tiden vil i skoven og lede efter nisser de kan få sådan et guldkort hos!

Forsat god aften...

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal ikke kommentere julekalendere i dag vs. julekalendere var da jeg var barn.

Men jeg tror såmænd ikke at børn i dag er så grønne på det område, når man tænker på, hvordan der de sidste 7-10 år har været forbrugsfest så det batter og hvor børn har fået i hoved og bagdel. Det er måske mest et chok for børnene at de ikke i øjeblikket får alt, hvad de peger på nu, hvor "finanskrisen" lige har lidt påvirkning på mor og fars kreditkort.

Jeg er vist kommet over julekalenderalderen.

Hilsen Jakob

 

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Min datter på ni var mest bekymret for nissen der ville dø, hvis han ikke opfyldte Mikkels (grådige) ønske. Jeg prøvede at forklare hende, at Mikkel ønskede alt for meget, så nissen ville have meget svært ved at opfylde det og sammenlignede med, at hvis hun ønskede noget meget dyrt, så ville vi forældre også have svært ved at give hende det, da vi jo ikke ville have råd til det. Jeg sagde også, at HVIS vi opfylde hendes dyre ønske skulle vi måske flytte, da vi ikke ville have råd til huslejen Smile og at det var lidt det samme som at 'dø' ligesom nissen. Hun tænkte meget over det (med stor bekymring) og håber, at hun lærte hvad grådighed er.

Så jeg tror julekalenderen i sidste ende har den morale, at det ikke er gaverne der bør være det vigtigste i julen. De eneste der kan lære børnene det, er forældrene og andre voksne og dermed sætte en stopper for grådigheden.

Jeg er spændt på hvad morgendagen bringer og ja - jeg ser stadig julekalender Confused

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

> 1: At det eneste der er vigtigt er gaverne, 2. At alt kan købes for penge der "bare dumper ned",

Det lyder som Stein Bagger :)

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

JA, det kan jo også være han dukker op senere i julekalenderen Big Smile

 

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Reklameshoppen.dk:

JA, det kan jo også være han dukker op senere i julekalenderen Big Smile

 

 

Det var i hvert tilfælde et afsnit jeg skulle se.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra Kerteminde
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Så kan det være at TV2 får så stort et seertal at de ikke behøves at sælge kvægtorvet... Gad vide om det hele er et set up? Zip it!

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er der han gemmer sig ;-)

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Thorpe:
Er jeg den eneste der er ved at brække sig, når jeg ser de korte forfilm, og læser en beskrivelse af TV2's julekalender for børn?  At give børn en opfattelse af 1: At det eneste der er vigtigt er gaverne, 2. At alt kan købes for penge der "bare dumper ned", er sgu da dybt amoralsk!

 

Har kun set 1 afsnit af den serie men masser af trailere/reklame, og der har jeg lagt mærke til at de handler i Merlin Big Smile

Men nu har de altså kun vist 3 (6) afsnit af den serie, så mon ikke det andet komme på et tidspunkt.

Men i det mindste så "køber" de ikke en svensk kalender som DR gjorde sidste år.

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)