Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kriseøkonomi?????

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

De første regninger  ligger ubetalte – hvad gør man – hovedet ned i busken, det går nok over?               Man venter - endnu en rykker – nå der kommer nok gang i den igen!!!

1 mdr. – 2 mdr. - 3……… nu går det snart galt!

Gå i betalingsstandsning. GUF, advokaterne er på banen nu skal de have første af bordet. Hvad mon der er vigtigst deres honorar eller klientens ve og vel ( for det er nu det din titel er og ikke super iværksætteren og klap på skulderen og ih hvor er vi gode).

Måske er det historien, som nogle af amino læserne nikker genkendende til – måske er nogen på vej dertil.

Jeg skriver dette, fordi jeg i dag endnu engang er blevet vidne til, hvad der sker, når nogen kommer der ud – går til en advokat og fremviser, at der er midler fra behjælpelige og så lader man blot tiden gå og hæver et urimeligt honorar uden at der opnås noget overhovedet – "nej, luk nu butikken og vent til du bliver erklæret konkurs" så skal vi nok træde til igen og tømme lidt mere af dit lommeuld.

Mit råd til jer aminoer der kan nikke genkendende til ovenstående – kom nu ud af busken - allierer jeg med en person, der straks tager fat om jeres gældsproblem og der samtidig kan være sparring til løsning af de forhold, der har bragt jer derud, hvor I er nu - få lavet ordninger med jeres kreditorer – måske frivillige akkorder – få jeres omkostningsstruktur gennemgået og dermed optimeret jeres fortjeneste – hvor er jeres marked – er jeres produktionsprocesser optimale o.m.m.

Nå, en og anden herinde tænker nok nu, er det hans egen historie – Og nej, det er den historie, jeg har hjulpet andre til at undgå.

Med venlig hilsen

Bertil Vrou Thomsen

Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 16:41

hej

du har når en god pris på det

ikke

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:12

ja, det ville være rart om nogen kunne give en anbefaling på en i sydsjælland. De to advokater jjeg har haft kontakt til har absolut ikke været min "type"

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:25

Jeg syntes det er under al kritik at Bertil på denne måde skærer alle advokater under en kam og giver udtryk for at deres formål ikke er at hjælpe de gældsplagede, men at suge pengekassen helt tom.

Samtidig syntes jeg det er udtryk for dårlig markedsføring og dårlig etik at tilbyde sig selv, på bekostning af andre og på grundlag af nogle iøvrigt helt udokumenterede og generelle udsagn. Hvis det var mig der var gældsplaget og havde behov for en rekonstruktion o.l. kunne jeg aldrig drømme om at involvere mig med nogen som markedsfører sig på denne måde.

At det her dårligt kan forstås som andet end at Bertil godt vil markedsføre sig selv eller det firma som han måtte repræsentere vidner de svarindlæg der er kommet også om; der efterspørges gode tilbud.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Nyborg
Tilmeldt 6. Jul 08
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 17:47

Selv om det kan synes usmageligt, så er det et langt stykke hen ad vejen korrekt hvad Bertil skriver, jeg har i forbindelse med afviklingen af en virksomhed jeg var aktionær i og kautionist for, oplevet at advokaten der fik opgaven at forestå dette arbejde, bad revisoren gennemse regnskaberne, hvorpå kreditorerne fik at vide at der ikke var noget at komme efter, og debitorerne slap for at betale, og kassebeholdning mv. blev delt af advokat og revisor ca. 70/30, manøvren tog ikke 8 kalenderdage, hvilket vil sige at de tilsammen hævede ca 13000 pr. kalenderdag, der var på dette tidspunkt 3 debitorer, som alle kunne betale, og havde man inddrevet pengene ville der have været en dækning til kreditorerne på 80%, selv om der skulle beregnes normalt honorar.

Når det så er sagt, er det helt sikkert at der også er mange reelle advokater, der fører en sober forretning, men som i så mange andre sammenhæng er det jo det dårlige ry der er fremhærskende.

de bedste hilsener

Morten 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 17:55

Jamen naturligvis findes der da brådne kar i advokatbranchen, og også en del af dem men det irriterer bare én - som dagligt færdes blandt mange  dygtige advokater - at der generaliseres så kraftigt som der gør, og når det samtidig sker som et led i ens egen markedsføring så syntes jeg nok alle normer for god etik er overskredet, uanset hvor god mening det så sker i.   

Fra Nyborg
Tilmeldt 6. Jul 08
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 18:02

helt enig!

God etik er ikke at svine andre, men at fremhæve egne kvaliteter og fortrin, så må den potentielle kunde jo vurdere tilbuddet.

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 22:42

Jeg er lidt forudret over din reaktion. Ikke dermed sagt at der ikke er advokater der gør et ordentligt stykke arbejde, men desværre har jeg personligt set et ikke ubetydeligt antal af de andre typer, hvilket jo i sig selv er beklageligt for advokatstanden i al almindelighed.

Årsagen til at indlægget kom var en kontakt fra en amino, der lige havde oplevet problemet på egen krop, hvorfor opråbet til andre måtte ud. Prøv at gribe situationen noget tidligere end når sagen er kørt af sporet og er endt hos advokaten. Det er ofte væsentligt lettere at løse tidligere.

Hvad angår markedsføring er der ikke en skygge af dette i indlægget og det har ikke været hensigten med indlægget og forøvrigt når nu indlægget bliver fordrejet i den retning, bliver det vist svært for nogen at komme med indlæg på dette forum uden at den enkelte kan beskyldes for at markedsfører sig selv.

Mvh

Bertil Vrou Thomsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 22:56

Det er ok Bertil og jeg kan godt følge dig. Det kunne bare godt læses som sådan + et angreb på advokatbranchen generelt, hvad du måske nok vil give mig ret i hvis du ser på det med udefrakommende øjne. Jeg har såmænd også set disse advokattyper, ligesom at jeg har set revisorer tage en bondegård for noget som ikke var det papir værd det var skrevet på, og for noget som har medført nogle helt utilsigtede konsekvenser. Flere af sagerne kører  da også som erstatningssager og i disciplinærnævnet i dag. Her taler vi faktisk om revisorer fra de helt store revisionfirmaer (big five), men det er jo ikke ensbetydende med at alle kan skæres over en kam. 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:00

Hej Bertil

Jeg opfattede også dit første indlæg som markedsføring, men det er der i sig selv ikke noget galt i. At skabe kontakt til leverandører og kunder er vel en af Aminos stærkeste sider, der reklameres for mangt og meget herinde. Men vi har jævnligt debatter om "tonen" i dette forum, og selvom du kan skrive (næsten) hvad du har lyst til, er det mit indtryk, at de fleste kommer længst og får de fleste og bedste kontakter ud af at formulere sig med omhu, hvilket i dette tilfælde vil sige, at man hverken bør udstille en enkelt person eller firma og på den anden side heller ikke klandre en hel branche for enkelte brådne kar - eller flere, som vi kan se i tråden.

Men din bekymring er i sig selv helt på plads: Når krisen kradser for alvor, oplever flere, at de ikke er i en situation, hvor de kan tillade sig at vælge og vrage mellem de rådgivere, de har/får/får tildelt, og virksomheder, som har økonomiske problemer kan godt have glæde af en rådgiver.

Da jeg første gang læste dit indlæg, ville jeg ikke skrive (netop, fordi jeg oplevede, at det var et forsøg på salg), men når du nu skriver, at det ikke var hensigten, tør jeg godt:

Early Warning er en landsdækkende organisation under StartVækst, som tilbyder gratis rådgivning til virksomheder, som har økonomiske problemer og er bekymrede for fremtiden. Rådgiverne er erfarne og dem jeg kender (jeg kender ikke dem alle) er dygtige og har et rigtig godt netværk, som kan være til hjælp. Læs mere her: http://www.startvaekst.dk/earlywarning.dk.

Netop fordi det er gratis, er der jo kun ens egen tid, der er spildt, hvis ikke rådgivningen er nødvendig. Så: Mange henvender sig til EarlyWarning meget sent i processen, men mulighederne for at agere og ændre udviklingen er størst, hvis man kommer lige så snart de første bekymringer melder sig.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)