Hej Amino'er, Som nogen af jer måske er bekendt med, så er jeg jurist og driver Dalum Law Consulting s.m.b.a. , der er en juridisk konsulentvirksomhed. Jeg vil gerne fokusere mere på erhvervslejeret og har brug for gode råd omkring markedsføring og salg. Jeg kunne bl.a. godt tænke mig at vide følgende: Hvor kigger I efter en rådgiver samt hvad kigger I efter ved valg af rådgiver? Hvad skal en annonce indeholde for at give respons fra potentielle klienter? Hvor er det bedst, at placere en sådan annonce? Jeg håber, at nogen af jer har lyst til at hjælpe mig videre! På forhånd tak. Kirsten Dalum |
Hej
I første omgang sker udvælgelsen af en rådgiver igennem det professionelle eller private netværk, samt igennem andre rådgivere, som jeg allerede kender. Er der nogen, som de kan anbefale eller har hørt godt om!
Hvis jeg ikke finder en rådgiver på den måde, søger jeg på nettet - ikke bare efter rådgiveres hjemmesider, men jeg leder i lige så høj grad efter omtale af rådgiveren i aviser. For eksempel efter en rådgiver, der igennem en kronik eller i en artikel har udtalt sig og har påvist viden om et emne.
Når jeg vælger en rådgiver, leder jeg efter meget konkrete budskaber, der matcher mit behov. En annonce for et advokatkontor, der er formuleret "vi hjælper dig med alle former for juridiske spørgsmål i forbindelse med driften" siger mig ikke en pind. Men hvis annoncen i stedet er formuleret "Vi tager os af dine inkassosager", så er der langt større chance for, at jeg vil vælge netop denne advokat. Især hvis jeg står med nogle debitorer, der ikke betaler til tiden
Så i forhold til annoncer kigger jeg efter meget konkrete budskaber, der matcher mit behov her og nu, eller de behov, som jeg vurderer vil dukke op på et senere tidspunkt. Generelt vil jeg sige, at hvis man forsøger at ramme alle med et budskab, så er der en overhængende risiko for, at man ikke rammer nogen som helst, fordi budskabet bliver for generelt. Så segmentering af dine potentielle kunder og meget direkte kommunikation til de forskellige målgrupper er meget vigtig.