Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med min bærbare HP dv6000

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer,

Jeg har en bærbar HP dv6000 som er begyndt at opføre sig noget underligt!!

Når jeg skal starte den op kommer der lys i tasterne, blæseren begynder at køre og den lyder ellers forholdsvis ok, (bortset fra at skærmen ikke tænder)..... men så pludselig kommer den med 3 høje BIP (1 langt og 2 korte)??? hvorefter den stopper og genstarter igen og igen og igen.........

Den kan så kun slukkes ved at holde powerknappen nede .

Dette kan vare ved i alt lige fra 3 til 500 forsøg, hvorefter den så pludselig starter normalt op???

Er der nogen som har hørt om dette før og evt. ved hvad der er galt?

håber nogen kan hjælpe.

Mvh

Lars

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 22:26

1 langt og 2 korte bips kunne indikere at dit grafikkort er stået af, men jeg ville kontakte HP og give dem model nummeret og bip koden (1 langt og 2 korte), så kan de højst sandsynlig fortælle dig præcis hvad der er galt :)

Mads Madsen

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 22:29

Hej Lars

På DV6000 serien er der et 1 års ekstra garanti pga en masse fejl på den serie

Der er en stor stor chance for at den skal til reparation, du kan prøve at lave en bios opdatering, men før jeg vil anbefale hvilken bios du skal hente skal jeg bruge det korrekte model nummer som står på en hvid markat på bagsiden for 6000 er en hel serie der omfatter 60xx (XP) 61xx(XP) 62xx(Vista).

Mvh

Daniel
tidligere hp supporter :)

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Skrevet kl. 22:30

Mads du kan ikke regne med at det betyder grafik kortet(custom bios ftw) og jeg kan garantere dig at de ved ikke hvad der er galt på HP andet end den skal til rep :P

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 22:33

monstermus:

Mads du kan ikke regne med at det betyder grafik kortet(custom bios ftw) og jeg kan garantere dig at de ved ikke hvad der er galt på HP andet end den skal til rep :P

Hvis HP ikke har et cheatsheet med deres BIOS fejl, ja så skal jeg vist ikke benytte mig af Amino tilbudet om en HP bærbar :)

Men ja, pga. custom BIOS så er det ikke sikkert, men også derfor jeg synes han skulle ringe til HP's tekniske support :)

Mads Madsen

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 23:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Daniel,

Amino er da et pragtfuldt forum Smile og altid fyldt med mennesker som ved noget om sagerne.

Jeg har aflæst følgende nr. på bagsiden: dv6349eu!

Er dette det korrekte nr?

Mvh

Lars

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Skrevet kl. 00:04

Hej Lars

Ja det er helt korrekt.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=ob-56284-1&lc=en&dlc=en&cc=us&lang=en&os=2093&product=3454013

Og til Mads
Der er i princip ingen grund til et cheatsheet for en support som du kalder den, da bip under opstart = reparation for en bærbar i 99.9% af tildfældende.

Et godt råd er ikke at købe en dv6000 serie de har mange fejl, 6500 og op er nu okay og det samme gælder med dv9000 serien.

Mvh
Daniel Knudsen

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Skrevet kl. 00:06

Og laver den stadig fejl herefter skal du ringe til HP supporten for så skal den til reparation, men vær forberedt for en 3-4 ugers venten :)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 00:12

Ikke for at highjacke din topic, kan se du burde have fået svar nemlig.

Jeg har en Hp Elitebook 8530p og der burde jo været indbygget mobilbredbånd i(med plads til simkort). Men når jeg sætter det i, sker der ikke det mindste. Nogen der har en ide om hvorfor? jeg har ledt efter drivere etc men syntes ikke jeg kan finde noget:S

Mvh

Per Jespersen
Bautik

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Skrevet kl. 00:21

hvis du har vista buisiness på den skal du nok bruge noget alla, men virker vist også til xp ifølge os listen.

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3782310&prodNameId=3782359&swEnvOID=2096&swLang=8&mode=2&taskId=135&swItem=ob-63026-1

Men mobilt bredbånd skal du jo have fra en udbyder som skal kunne virke med denne bærbar og dens teknologi, men jeg har ikke haft de her mobile bredbånds laptops mellem hænderne, de kom til efter jeg stoppede ved HP :) så min viden om dem er begrænset, men deres pro support er bedre end den almindelige konsument support som jeg sad på, eller det tror jeg da :P

MVH

Daniel

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)