Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis iPods.dk - Ris og ros

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer

Jeg har i sidste uge lanceret mit nyeste "barn" i familien: http://gratisipods.dk

Da siden stadig er ny, kunne jeg godt tænke mig jeres ris og ros, samt forslag til, hvordan jeg kan få siden ud til folket.

Jeg arbejder stadig på at få flere annonceleverandører implementeret i sitet.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen,

Elias Sørensen

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 12:38

Ud af en brugers synsvinkel, kan jeg kun sige meget enkelt og meget brugervenligt, let overskueligt godt farvevalg osv.

Så egentlig kun thumbs up herfra :).

Mvh Thomas

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ville starte med at finde et andet firmanavn, der ikke krænker Apples varemærke på navnet iPod.

Det vil med stor sandsynlighed, helt klart give problemer hvis Apple får øje på dit domæne.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Fra  Veronté Skrevet kl. 12:44

Anders, jeg tror ikke at de ville slå ned på det, jeg misbruger jo ikke deres varemærke på nogen måde, jeg hjælper dem derimod med at sælge flere produkter, og få det ud til flere mennesker.

Jeg ser siden som en guldgrube for dem, hvis den bliver større.

Mvh., Elias Sørensen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:50

Du bruger stadigvæk deres varemærke til at trække kunder i din butik ved at bruge navnet iPod.

I England kører Apple retsager imod virksomheder der forhandler tilbehør til iPods og bruger ordet ipod i deres firmanavn.

Jeg vil forvente at din forretning vil få samme tur, hvis/når de opdager den.

Du kan evt se hvordan en forhandler i England er trukket gennem maskineriet her : http://www.macworld.co.uk/news/index.cfm?RSS&NewsID=12406

Det kan godt ske at du ser siden som en guldgrube for Apple, men jeg er ganske overbevist om at de ser din side som en side der snylter på deres varemærke, hvilket du teknisk set også gør, da du krænker deres varemærke ved at have registreret domænet, indeholdende navnet "ipod".

Men det var blot et godt råd herfra, du behøver jo naturligvis ikke at følge det, jeg ville blote gøre opmærksom på risikoen for at få ballade med Apple og deres advokater - Og jeg vil godt love dig at deres budget til at forfølge varemærkekrænkelser ikke er helt lille.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Dublin
Tilmeldt 24. Nov 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:58

Det er uden tvivl korrekt.

Apple kører (som alle andre store virksomheder) en meget aggresiv strategi overfor virksomheder, også selvom de selv kan profitere på det. Du skal også tænke på, at kommer din virksomhed (for some reason) ud for nogle problemer der kan miskreditere din virksomhed, så er det Apples produkt der bliver nævnt, hver eneste gang, da det indgår i dit firmanavn!

Som eksempel kan nævnes Disneys sandsynligvis kommende retssag, mod ham fyren, der har fundet ud af, at den oprindelige Mickey Mouse ikke længere er beskyttet af copyright og derfor er til fri afbenyttelse. En anden forsker var nødt til at opgive, da han ikke havde råd til at køre gennem en retssag mod Disney. Så selvom han egentlig havde ret (viser det sig nu) vandt Disney, simpelthen pga. deres mange ressurcer.

Så du skal helt klart skifte navnet førend Apple får nys om det.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:59

Hvis Apple ikke slår ned på dig, så kan de miste retten til navnet, så jo, de slår ned på dig en dag.

Dbh Martin

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:21

Martin Thorborg:
Hvis Apple ikke slår ned på dig, så kan de miste retten til navnet, så jo, de slår ned på dig en dag.

Den slags holder umiddelbart også i Danmark. LEGO gik langt igennem retten mod en galleriejer som brugte sit mellemnavn Lego i sit galleris navn. Udtalelsen fra LEGO dengang, som jeg lige husker den var, at for at beskytte deres varemærke var de nødt til at tage action på andres brug af deres varemærke.

Selv om galleriet dengang fik medhold og LEGO i sagen vist ikke gjorde mere ved det (de havde jo på papiret forsvaret deres varemærke, så de var sikret ved fremtidige sager), så skal du næppe forvente samme "milde" behandling fra Apple. De har et meget større navn at beskytte og du kan på ingen måde påberåbe dig ret til navnet da det hverken indgår i dit mellemnavn eller stamtræ :-)

Husk dertil på, at selvom du måske kan få ret, så bliver det meget dyrt at forsøge og selvom du vinder, så skal du ikke regne med at Apple dømmes til at betale de fulde omkostninger du har haft.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Fra  Veronté Skrevet kl. 13:22

Well... Så er næste - eller rent ud sagt første skridt at skifte navn :)

Keheedeligt ;)

Mvh., Elias Sørensen

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 13:23

hehe life sucks :). men der er jo mange muligheder :).

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)