Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man med en dårlig betaler???

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Risskov
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :

 

For noget tid siden skrev jeg dette indlæg:

Jeg står i den trælse situation, at jeg mangler betaling fra en kunde.

Det drejer sig om et firma, der bestilte 50 hagesmække hos mig.

Vi har igennem noget tid haft en god dialog, og han bestilte så 50 hagesmække. Som blev sendt den. 20. oktober, og den 3. november skulle regning så være betalt, men det er den ikke blevet.

Jeg sendte pakken med Post Danmark, så jeg kan se at pakken er blevet modtaget.

Hvad gør jeg?

Jeg fik det råd at jeg skulle vente lidt, og så ellers ringe pænt og høre ad.  Nu har jeg ventet ”lidt” og ringede pænt mandag den 10. november, for at høre om min kunde havde glemt at betale. Hans undskyldning var, at de ikke helt var kommet i gang, men de stod ude på lageret. Han lovede mig så at overføre pengene sidst på ugen.Da pengene stadig ikke var overført. Ringede jeg pænt igen mandag den. 17. Men de havde travlt så han havde ikke fået det gjort, og havde ikke tid til at snakke med mig. (Selvom man har travlt skal man da betale sine regninger!)

Nu er min tålmodighed altså sluppet op. Har knoklet en helt weekend for at få hans ordre færdig, og så betaler manden ikke sin regning.

Havde lige brug for at få luft Smile men håber der er nogle der kan give et godt råd?

Med venlig hilsen

Agnete Justesen

Alma & Jacob - Økologisk og bæredygtigt legetøj valgt med omtanke almaogjacob.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes at du skal få startet din rykkeprocedure.

Se evt. her: rykkere

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig, vi sender en påmindelse først og følger normalt op med et opkald. Hvis folk skulle have glemt det, skal de have en chance for at betale uden at blive pålagt gebyrer MEN betaler de stadig ikke, så klø på med rykkere, husk at overholde formalia.

Fra Odense SØ
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også en der "ikke" vil betale, han får nu turen gennem hele møllen, til den opgave har jeg en aftale med Dansk Kreditorservice fra Vejle. Pt. er status et betalingspåkrav, samt videre til retten.

Det er ikke en bodegård jeg har ude, MEN når man bestiller et arbejde, og man ikke efterfølgende ønsker at betale, så tænder jeg sku af. Nu er det ikke beløbet men pricippet. Jeg går pt. efter at lukke ham.Angry

Dansk Kreditorservice kan kun anbafales, de er flinke og har styr på tingene, og hælper gerne.Yes

Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

man kan også skyde dem i knæene

P.S det var for sjovt  Devil

Fra Risskov
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg også gøre. Jeg vil lige kigge nærmer på det link, og sætte mig lidt ind i hvordan reglerne er.

Det er heldigvis første gang jeg oplever det.

Hilsen Agnete

Alma & Jacob - Økologisk og bæredygtigt legetøj valgt med omtanke almaogjacob.dk

Fra Risskov
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din anbefaling Allan. Håber dog ikke det bliver nødvendig..

Men jeg har det også sådan, at jeg har knoklet en helt weekend på at lave den ordre, så skal han også betale. Det er godt nok ikke flere tusinde, men han har bestilt og han har fået hans vare, så betaler man også Angry

Tak for alle jeres gode råd Big Smile

Alma & Jacob - Økologisk og bæredygtigt legetøj valgt med omtanke almaogjacob.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har også den mulighed ( når kunden ikke har anfægtet fakturaen som sådan) at du kan sende dem direkte i fogedretten, det plejer altså at få de fleste op af stilen.

Se link til proceduren :  http://www.domstol.dk/saadangoerdu/gaeld/forenkletinkasso/Pages/default.aspx

Inkassoservice kan også være fint, men hvis de er lidt garvede i ikke at betale, kan de sagtens trække den i et halvt års tid, netop fordi det ikke rigtig bliver alvor førend fogedretten bliver involveret.

Hvis kunden bor i umiddelbar nærhed, virker det også godt at møde personligt op, og forhøre om de ikke kan få det klaret nu du er der, hvis de heller ikke vil det kan du evt. spørge om det er fordi at de har brug for at få en afdrags ordning, giv dig god tid, de fleste vil blive så pinlig berørte at de finder pengene frem.

Ofte stryger man kunder alt for længe med hårene, netop fordi man ikke vil støde dem fra sig, men du er til enhver tid bedre stillet uden den type kunder.

Mange tror også fejlagtig at når man handler B2B, at så har man naturligvis ret til at få en faktura til senere betaling, dette er helt forkert, og du er til enhver tid berettiget til at bede kunderne overføre pengene inden du afsender ordren, specielt hvis du handler med varer hvor kunden bestiller f.eks. med eget motiv eller logo vil det være den rigtige måde, da disse varer jo ike kan sælges til anden side efterfølgende.

Men lad være med at vente for længe med at gå videre med dårligere betalere, de optager alt for meget  af din energi til at gå og spekulere på hvad du kunne have gjort anderledes, men husk at det er dem der ikke overholder en aftale, du har overholdt din del.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også været i samme situation. Det drejede sig om ca. 10.000 kr. for en vinleverance og jeg havde underskrifter på modtagelse og det hele.
Da pengene ikke dukkede op, kontaktede jeg Forum Advokaterne (i Roskilde) og tegnede et abonnementinkasso.

De sendte breve m.m., sagen gik videre til Fogedretten og der skulle være møde... Men så vælger kunden et meget smart trick! Hun erklærer sig insolvent! Så kan Fogedretten ikke gøre hende noget det næste halve år og dermed er sagen udskudt, og jeg står med en regning fra advokaterne for gebyrer m.v. til Fogedretten!!! Angry

Jeg kunne p.t. finde på hvad som helst! Men et eller andet sted har hun opnået dét hun ville - at trække sagen i langdrag, så jeg til sidst opgiver.

Så inkasso er skam fint nok - men dem som vil undgå at betale, kan desværre få det som de vil Sad

Martin 

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Bengaard:
Men så vælger kunden et meget smart trick! Hun erklærer sig insolvent! Så kan Fogedretten ikke gøre hende noget det næste halve år og dermed er sagen udskudt, og jeg står med en regning fra advokaterne for gebyrer m.v. til Fogedretten!!! Angry

Jeg kan godt se det er super irriterende set fra dit synspunkt. Jeg ville dælme også være sur. Men for at erklærer sig insolvent skal man vel ikke eje en klink? Hvilket jeg heller ikke tror er særlig sjov. Så jeg tror ikke særlig mange ønsker at gå den vej hvis de har et job eller ejer andre ejendele der ikke beregnes som livsnødvendige. 

Men jeg håber hun en dag kommer til penge så du kan få dine. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)