Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan med blog?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 25. Jan 07
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har i dag startet min hjemmeside, som egentlig er en blog på engelsk om personlig udvikling.

www.happiness-cafe.com

Mit spørgsmål er så, når jeg begynder at samle penge ind fra affiliates, reklame, links osv.

Hvordan fungere det rent teknisk med at pengene skal ned i min lomme?Skal jeg betale skat fra dag 1?

Skal jeg oprette den som en virksomhed? Hvilke fordele/ulemper vil der være i det?

 

Det skal lige siges at min drøm er at leve af indtægterne på bloggen, så det er ikke bare små hundred kroner vi snakker omBig Smile

 

Jeg glæder mig til at høre jeres guldkorn

 

De venligste hilsner

 

Nicolai

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal beskattes fra dag 1 ja og det vil være en fordel at selvangive det som virksomhed fremfor honorarindtægter, så du kan få fradrag for eventuelle udgifter herved. Ulempen er selvfølgelig administrationen.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du drømmer om at kunne komme til at leve af indtægterne fra din blog, kan du lige så godt blive momsregistreret med en personligt ejet virksomhed med det samme. Hvis du har en omsætning på over 50.000 kroner om året, skal du jo alligevel momsregistreres.

Ulemperne ved momsregistrering er, at du skal afregne moms hvert kvartal.

En fordel er, at du kan fratrække moms fra de udgifter, som er nødvendige for at drive din blog.

Mht. skatten, så er udgangspunktet, at overskuddet fra din virksomhed er den indkomst, som skal beskattes.

Fra Odense
Tilmeldt 25. Jan 07
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. at hvis jeg vælger at opgradere hjemmeside for pengene, køber relevante produkter osv. som skal bruges til den daglige drift, skal jeg ikke betale skat af det? og heller ikke moms?

 

Første når jeg trækker pengene ud af firmaet og ned i lommen, så skal det beskattes?

Har jeg forstået det rigtigt?

 

Tak for jeres input Smile

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja og nej.

Du betaler skat af årets overskud. Dvs. indtægter minus udgifter. Udgifterne er bare ikke altid det samme som dine udgifter til indkøb, idet nogle større anskaffelser måske skal aktiveres og afskrives skattemæssigt. Det er også underordnet om du lader pengene stå i firmaet eller hæver dem. Du beskattes stadigvæk af overskuddet.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)