Hej alle Jeg og en partner som sammen kører et dansk website med en del affiliate indtjening står for at skulle trække vores indtjening ud og dele den for første gang (det er jo snart jul! Han bor i Danmark og driver websitet som privatperson og jeg bor i Grækenland og kører min del som græsk virksomhed. Hvordan får vi bedst muligt delt pengene 50/50 mellem os? Hvis min partner i Danmark havde et CVR, var det lige til. Vi ville få udbetalt pengene til hans firma, og jeg ville sende ham en faktura fra Grækenland pålagt 0% moms og med begge CVR-numre behørigt påtrykt. Men når han ikke har CVR er det vel ikke det mest smarte at gøre, eller hvad? Jeg skal vel pålægge moms, når jeg fakturerer en privatperson, eller husker jeg reglerne forkert? Og hvad stiller man så op med den moms? Skal den til Skat i Dk eller i Gr? Problemet med moms er jo at vi som jeg ser det ender med at blive beskattet af transaktionen to gange. En gang med moms og senere med indkomstskatten. Nogen gode ideér? PS. Er det i øvrigt forbundet med meget besvær eller nogen udgifter for ham at få et CVR i Danmark, eller er det simpelthen vejen at gå? Hilsen Anders |
Hej Anders!
Lige et par supplerende spørgsmål:
Hvor kommer indtjeningen fra? 3. lande?
Affiliate indtjeningen er ikke momset...vel?
Er det store beløb vi taler om?