Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO Supporten indsamling af data

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor tit indsamles data hos SEO Supporten. Jeg hører i deres videoer at de nævner indsamling af data fra måned til måned. Betyder det at jeg skal vente 1 måned for at se nye resultater?
Jeg forstår det ikke helt.

Hvem bruger systemet, som lige kan nævne nogle ting omkring brugen af det. 

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 00:51

Hey Greyzone.

Hvorfor ikke sende en mail direkte til Demib & Co?

De plejer da at være flinke til at svare Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:58

Når man først begynder at bruge amino glemmer man lidt alt andet.. :D

Nu er indlægget her,så må se hvad demib skriver.

Ku da også være lækkert at høre andres mening. 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 09:50

Greyzone:
Betyder det at jeg skal vente 1 måned for at se nye resultater

At arbejde med SEO tager lidt tid, selvfølgelig vil du løbende stige i SERP, men forbered dig bare på at det tager lidt tid :D

Hvilke resultater vil du have oftere, det kan være der er nogen der kan hjælpe med et lille program eller webtjeneste der lige netop kan det.

Jimmy

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:59

Jeg er så glad for real time data. Jeg vil gerne vide hvor jeg ligger nu! og ikke for en måned siden.

Jeg synes analytics 1 dages lag er irriterende. Så 1 måned virker som lang tid for mig, selvom at SEO generelt tager lang tid, og det er jeg afklaret med.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 10:11

Nu ved jeg ikke hvor mange søgeord du har tilmeldt hos Demib, men default er vist 10 ikke? og her kan du da lige slå dem op når din nysgerrighed ikke kan styres længere.

Der findes også masser af programmer på nettet der kan overvåge og løbende tjekke, ofte er resultatet dog lidt underligt, men vurder selv.

Skal det være supernemt, så laver du din søgning på google, og gemmer url´en under favoritter. Benyt evt. google Chrome til det, så kan du tjeker sådan en 10 søgeord på 10 sek.

Jimmy

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:44

Ødelægger det ikke hele ideen med det hvis jeg skal hive de data udefra.
Jeg så jo gerne at jeg havde 1 sted hvor jeg altid kunne få real time data. Nu er jeg ikke SEO ekspert, og ved ikke om det vil være nødvendigt. Det mener de nok ikke hos SEO Supporten. Jeg synes da at det kunne være rart.

Hvis google crawler mit site 3 december, gider jeg da ikke vente til 1 Januar til at se mine nyeste indekseringer.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:33
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Der er flere gode grunde til, at vi opdaterer de samlede rapporter på SEO Supporten en gang om måneden.

For det første mener vi ikke, at der rent fagligt er nogle rigtig gode grunde til at gøre det oftere. Det er rigeligt, rent SEO-fagligt, at få den samlede rapportering - hvoraf ranking rapporten kun er en lille del, en gang pr. måned.

Rapportering i SEO Supporten er en helhed, hvor de forskellige datakilder bruges til at skabe et overblik over din - og dine konkurrenters, samlede synlighed i søgemaskinerne. Det vi sælger er således ikke i traditionel forstand bare simple ranking rapporter (det kan man få så mange stedr) - men i højere grad en "search visibility rapportering", hvor ranking som indgår som et element. De samlede rapporter kan således ikke genereres før alle datakilder er opdateret.

Udgangspunktet for denne type benchmark-rapportering er tilsvarende rapporter, som tidligere har været lavet i hånden af konsulenter. Jeg har selv lavet mange af den slags til større kunder. Men netop kun større kunder, fordi den slags typisk tager 2-3 dage at lave (og derfor bliver relativt kostbart - selv hvis konsulenten har en lavere timeløn end undertegnede), når det hele skal samles samen i hånden og alle beregninger skal laves i f.eks. Excel - for både kundens og konkurrenternes websites.

Enkelte af rapporterne, som f.eks. Konkurrenthitlisten, har jeg aldrig lavet i den fulde form i hånden - det ville ganske enkelt tage alt for lang tid, og koste mere end jeg synes den er værd.

Et stykke arbejde, der manuelt ville tage 2-3 dage at lave - HVER måned, synes vi faktisk er en ret god deal at få automatisk leveret for under 500 kroner pr. måned :) ... Og dertil skal så lægges de to andre, ikke helt uvæsentlige dele, af SEO Supporten: Den meget store videns-del (guides, resurser, referencer, nyheder) og ikke mindst den ubegrænsede support. Se lige på prisen igen ... under 500 kroner. Jeg synes faktisk man får rigtig meget for pengene.

Og så er vi ved prisen, der er en anden væsentlig faktor for vores beslutning om månedlig rapportering. Det var fra starten af vigtigt for os, at lave en service, som alle havde råd til. Vi har derfor undladt de ting, som kunne fordyre det væsentligt og kun glæde ganske få - herunder en meget højere frekvens på rapporterne (f.eks. dagligt, eller "real time"). De få, der ønsker noget væsentligt anderledes end det store flertal kan leve med - og betale for, må vi så bare acceptere ikke er i vores målgruppe.

Når det så er sagt, arbejder vi faktisk med en omlægning af en del af selve datastrukturen, af forskellige årsager andre årsager. I den forbindelse vil der blive mulighed for, at køre rapporterne oftere, samt at opsætte differentierede dataindsamlingsfrekvenser. Nogle typer af data giver det nemlig ABSOLUT ingen mening at indsamlere oftere end hver måned (f.eks. Google PageRank) mens der for nogle datatyper kan være enkelte kunder der gerne vil betale for en højere frekvens.

Men hvor meget mere ville du betale ekstra for ugentlige eller daglige opdateringer? (altså 4 eller 30 gange højere frekvens). Personligt ville jeg nok vælge månedligt, men jeg er jo også sådan lidt nærrig og kan godt lide at spare penge der hvor jeg kan - og bruge dem der hvor de gør mest gavn :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:51

Hej Mikkel.

Mange tak for dit grundige svar. Det giver et rigtig godt indblik i denne verden.

Jeg skriver for at forstå, og kan kun skrive ud fra det niveau jeg ligger på. Hvilket ikke er højt :) Så derfor sætter jeg pris på at du forklarer det som du gør. tak for det.
 Jeg tror ikke at jeg personligt ville vide hvad jeg skulle med real time da det nok ikke er noget jeg ville tjekke konstant. Men jeg tror da godt at jeg kunne tænke mig det på ugebasis i hvert fald. 
Selvom en måned ikke er meget i SEO verdenen, er detret meget i forretning.
Hvor tit indekseres et typisk nybegynder site eller site som er under optimering? Det er vel også her man er interesserede iat se rapporterne ik?

Jeg prøver at forstå hvad det er jeg får for de 500 kroner. kr. som ikke er særligt meget anyways.
I de her projekt startdage er enhver øre af værdi.

Angående supporten. Vil jeg der f.eks kunne få et detaljeret svar på min tidligere problemstilling omkring måden at sætte resultatlister op for bedst mulig SEO?
Altså vil jeg kunne få gode svar der? For det ville i sig selv være pengene værd.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:13

> Angående supporten. Vil jeg der f.eks kunne få et detaljeret svar på min tidligere problemstilling omkring måden at sætte resultatlister op for bedst mulig SEO?

Nu kan jeg ikke lige huske om jeg har set det spørgsmål (link evt. lige til det), men generelt kan man sige, at der er flere måder at få svar på sprøgsmål om, hvad du skal gøre i forskellige situationer:

• Guides
    Vi har fået meget ros for vores omfattende samling af trin-for-trin guides, der beskriver hvordan man helt konkret gør en masse af de ting der skal eller kan gøres - på den bedst mulige måde. Dem kan du frit kaste dig over når og hvor du har lyst til - i dit eget tempo.

• Brevkasse-arkivet
    Arkivet over spørgsmål vi tidligere har svaret på i Brevkassen vokser dag for dag, og flere af flere af vores abonnenter er begyndt at bruge det - for her findes tit svar på de spørgsmål mange folk har. Og i modsætning til de åbne debatter på Nettet er her kun de konkrete spørgsmål og de præcise svar. Det er ikke lange debatter man skal kæmpe sig igennem :)

• Brevkassen
    Og endelig kan du naturligvis bare spørge i Brevkassen (men da det jo i sagens natur kan tage lidt inden du får svaret, så kan det anbefales at gøre, som også mange gør, at bladre ovenstående muligheder igennem først - der er jo ingen ventetid).

De svar vi giver i brevkassen ligner i omfang lidt det du får i de bedste debatter. Det er naturligvis ikke helt det samme som at hyre en fast konsulent, der bruger væsentlig tid på lige din virksomhed og dit website. Vi ser mere på det enkelte, og konkrete, spørgsmål og giver det bedste svar vi kan på det - men uden at skulle gå ind og bruge 20 timer på en omfattende konsulentrapport først. Det siger næsten sig selv til den pris.

Jo mere generelt der spørges - jo mere generelt vil svarene således også typisk blive. Jo mere præcise problemstillinger der spørges til, jo mere præcise kan svarene blive.

Meget ofte vil vi også henvise til eksisterende materiale i guides eller Brevkasse-arkiv, hvis det er relevant for spørgsmålet. Vi prøver at "genbruge" de gode forklaringer vi en gang har formuleret flere gange - det er en del af "konceptet" for at holde prisen nede, kvaliteten i top og svartiderne så langt nede som muligt. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)