Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskineoptimering / SEO af hjemmeside i Flash

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest er jeg nybegynder på det her felt. Men her er min sag:

Jeg har et flot flashsite færdigt, som passer perfekt til min målgruppe og mit koncept. Mit koncept er ydermere så unikt at jeg faktisk ingen konkurrence har og ingen konkurrence vil få, da jeg har sat på mig markedet herhjemme igennem  nogle kontrakter med dem der har markedet, og som er så overlegne på det marked , at konkurrence stort set er udelukket. Skulle den komme..så er det den tid den udfordring

Nå, men jeg vil jo gerne have sitet optimalt sat op alligevel, og der kommer SEO så ind i billedet. Jeg skal sidde sammen med en partner på lørdag og implementere en del af sitet. Og jeg har sat mig så meget ind i SEO som nu har kunne overskue, plus at jeg selvfølgelig har læst E- Pusher ;)

Men hvad vil i eksperter anbefale ? Er der overhovedet grund til at smide de store beløb efter  SEO, når jeg alligevel  er "monopolet " på markedet ? Jeg vil gerne optimere den bedst muligt, Men de store beløb burde der vel ikke behøves ??

Jeg har selvfølgelig overvejet DeMibs SEOsupport, og jeg bruger den nok også.

Men alligevel, hvad er jeres råd ?

Det er kun headeren(toppen af siden. Mener den hedder header :) der er flash.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:17

Et eksempel:

Lad os forestille os at jeg arbejder for et firma som er de eneste i DK der laver rullepølse. Hvis man så søger på rullepølse vil de komme først og fred være med det. Det er mine samarbejdspartnere og har et budget jeg aldrig får, og har ingen interesse i at ligge over dem på google.

De næste på google med ordet rullepølse har ingen stor interesse i at lave penge på den rullepølse, selvom det skal siges at bare nævne ordet rullepølse i den her sammenhæng, så har du en af de mest mediebrugte ord i DK  Ja det lyder lidt kompliceret, specielt med den fuckin pølse, men det var hvad jeg kunne frem. Hvis bare Freud så mig nu....

Men som jeg ser det , er de næste sider ikke den store trussel. Men vil min side overhovedet komme frem på side 1 pga den flash, eller vil den bare havne random på side 15 ? Fordi det er super vigtigt at jeg mindst ligger nr 2-5 på google med det helt afgørende søgeord.

Jeg ved godt at i skal bruge mere end ordet rullepølse, og det vil jeg selvfølgelig bruge til min SEOsupport som jeg betaler for. Men kan ikke afsløre konceptet her og nu.

Men er flash helt håbløst ? Og skal jeg så derfor droppe den implementering på lørdag, og få lavet et andet site ?

Spildte penge ja, men det er værre ikke at ligge nr 2-5 på google

Jeg håber i kan finde hoved og pølse i det her, ellers spørg

Tusind tak

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:35
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej Movement.

Hvis der virkelig kun er ganske få søgeord, du skal ranke på, og konkurrencen ikke er noget at skrive hjem om på netop dette/disse søgeord, ja så kan det lade sig gøre at komme i top med en flash site.

Men virkelighedens verden er typisk en anden.

I virkeligheden burde du sikker ranke på en masse relevante søgeord og søgefraser - du er bare ikke nået så langt i din forretningsudvikling, at du er nået til denne erkendelse endnu.

Derfor vil jeg anbefale et forløb som jeg har beskrevet under vores Adwords kampagne.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skriver, at det kun er toppen af siden, der er i flash. Betyder det, at din side har flere forskellige sider med mulighed for unikke titler og beskrivelser? Og at det er muligt at have supplerende indhold i ren tekst/html på siden, så det virker naturligt?

Hvis det er tilfældet, kan du fint få din side rangeret godt i Google.

Er den derimod bygget så meget op i flash, at den kun bor på en enkelt URL og der intet andet indhold er på siden end flash, så er det straks værre.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:30

Det er som Frank også siger, hvis det kun er dele af siderne der er lavet i Flash, så er der ikke noget problem i det. Du skal bare sørger for, at der findes almindelige tekst-baseret navigation mellem siderne også - og så naturligvis at de enkelte sider er godt optimeret (kode, indhold osv).

Nu er det selvfølgelig svært at sige noget rigtig klogt om et område vi ikke ved hvad er, men generelt kan man sige, at det ikke er sikkert at Google og andre søgemaskiner opfatter dig som førende indenfor dit område, blot fordi du gør det. De store danske banker, bare som et eksempel, opfatter også sig selv som førende på lånemarkedet, men alligevel ranker de fleste af de store af lort på de fleste af de søgninger som deres målgruppe faktisk laver - og så ryger de låneansøgninger altså afsted til deres små konkurrenter.

Først og fremmest skal du finde ud af hvordan din målgruppe faktisk søger. Er det et nyt koncept eller produkt kan det godt være meget svært. Hvis det nu f.eks. var en bil med 5 hjul, så er der ingen der søger på den, for der er ingen der ved den findes. I sådan et tilfælde skal du se på, hvem målgruppen er, og hvad de så søger efter. Det kunne f.eks. være "eksotiske biler" eller sådan noget - altså søgninger der ikke direkte retter sig efter en 5-hjulet bil, men søgninger lavet af folk, som nk godt kunne være interesseret i den.

Når man bevæger sig ud i disse paralelle keywords, så er der ofte en helt anden konkurrence - fordi alle dem med "eksotiske biler" forsøger at mænge sig ind. Ikke bare dem med 5 hjul.

Det vigtige er at huske på, at det ikke kun er dem der søger lige efter dig, som er interessante i forhold til søgemaskiner. Dem der slet ikke kender dit produkt, men som har et problem det kan løse, er ofte endnu mere interessante.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 09:43

Tusinde tak for hjælpen. Som jeg selv ser det, indtil videre, burde jeg forholdsvist simpelt kunne bliver ranket højt. Så jeg kører videre med sitet på lørdag, og hvis det så ser helt slemt ud alligevel, må jeg starte forfra.

Og ja jeg ved hvordan min målgruppe søger, og de søger MEGET specifikt på få ord. Og 90 procent af DK`s befolkning kender produktet og har en mening om det. Dog aner målgruppen , selvfølgelig, ikke hvilken udvikling jeg har lavet på produktet. Men de finder de ud af.

Så ja et unikt produkt, nemt at gå til, der markedsfører sig selv på  et utroligt stærkt brand. Det ser godt ud

Jeg vender tilbage i næste uge med  selve sitet. Hvis alt går vel

Tak for hjælpen . Jeg håber jeg en dag kan være til samme hjælp

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 09:46

Og jo Christian jeg er nået til den er erkendelse at jeg skal ranke nogle ord. Det drejede sig mere om, hvor stor budget jeg mon skulle rulle med. Eller om jeg skulle droppe flashsitet helt. Og det er som sagt kun headeren der er flash

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:53

> Og ja jeg ved hvordan min målgruppe søger, og de søger MEGET specifikt på få ord

Det ville i så fald være første og eneste gang det er tilfældet i de over 10 år jeg har arbejdet med søgemaskiner :) ... Med andre ord, jeg tillader mig at tvivle. Hvis målgruppen består af mere end to forskellige mennesker, så er erfaringen fra samtlige brancher jeg har haft med at gøre, at der søges på MANGE flere forskellige ord, kombinationer, stavefejl osv end de fleste tror.

Jeg har lavet "Keyword Scope" analyser i mange år nu, og det mest almindelige billede af et marked er, at ca. 10-25% af alle søgninger ligger på en mindre gruppe ord ("keyword head"), mens de øvrige 75-90% af alle søgninger fordeler sig på en HEL masse keyword-varianter (keyword tail).

Mange af de store banker er stadig også af den overbevisning, at hele deres målgruppe alene søger på "bank" eller deres brandnavn :)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 09:55

hehe , ja der findes 2 forskellige måder de stave ordet på. Og ja stavefejl tager jeg også med. Jeg har jo læst lidt på lektien ;)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:55

movement:

Og det er som sagt kun headeren der er flash

Hej Movement.

Hvis det kun er banneret, der er i flash (det, du kalder headeren) så er det ikke et flash site du har; men et traditionelt site med et flash banner.

Og så er søgemaskineoptimering, set i forhold til flashen ikke noget problem (så længe du ikke har navigationselementer inde i flash filen)

Mvh,

Christian 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)