Jeg håber der er en flok kloge aminoer som lige kan komme med et indspark eller to. Lidt baggrund: Grundlæggende har vi i TakeTwo to fokusområder; webshops og større costum-løsninger. Vores markedsføring (eller hvad man kalder det) har konsekvent været gennem netværk (både online og real life). Vi har en målsætning om at tage større opgaver ind (+500t). Samtidig med at vi videreudvikler webshopforretningen ved siden af. Der er 3 dataloger i ejerkredsen af TakeTwo, så vi har et kompetenceniveau som i den grad sætter os i stand til at påtage os meget komplekse opgaver. Både uddannelses- og erfaringsmæssigt. Vores real life salg, forgår ved at personer i
vores netværk kommer med en forespørgsel på en opgave. Problemet: Denne kan grundlæggende dele op i to. 1. Da det er costum-løsninger er det temmelig svært for os at lave opsøgende salg, da det jo er umuligt for os at vide hvilke virksomheder der har hvilke konkrete behov på et givet tidspunkt. For at eksemplificerer, hvis vi nu ringer til Århus olie (og antager at de har et behov for en webløsning af en eller anden art) så er det ret svært at identificere om behovet er for et intranet, et crmsystem eller et logistiksystem og endnu værre bliver det når man så forstiller sig at vi, i salgssituationen, skal definere et af disse systemer så de svare til det behov som Århus Olie har. Altså, det er umuligt for os at have indsigt i hvilke behov kunden har. Dette er en proces som kunden selv skal igennem inden vi kommer ind i billedet. Så kanvas salg virker udelukket? 2. Det "virkelige" netværk vi har i TakeTwo smider en ganske pæn mænge opgaver af sig og er derfor et udmærket fundament og vi er meget glade for den del af vores forretning. Problemet er bare at vores netværk hovedsageligt er begrænset til iværksætter miljøer og miljø- organisationer/virksomheder. Som jo ikke ligefrem er kendt som segmenterne hvor de vælter rundt i penge til store webløsninger. Eller har behov for det, for den sags skyld. Så der er meget meget langt mellem +500t opgaver og det er heller ikke hver måned vi lukker en +200t opgave. Så, summasumarum, vi har et ambitionsniveau som ikke helt hænger sammen med vores markedsføringsstrategi. Vi arbejder selvfølgelig aktivt på at udbygge vores netværk, det er desværre bare forholdsvist sjældent man bliver inviteret til netværksarrangementer med top 1000 virksomheder, hvor det jo er man må formode at økonomi og behov eksisterer for de løsninger som vi gerne vil leverer. Vi har overvejet at begynde at kigge på udbudsopgaver. Men de opgaver som kommer i EU udbud har vi bare ikke ressourcerne til at begynde at byde på. Vi kan meget dårligt finde økonomisk råderum til at hive to dataloger fuld tid på at lave tilbudsmateriale i en måned. Det er simpelthen for omkostningsfyldt til at vi kan løbe risikoen for ikke at få opgaven. Der er, så at sige, kun ét skud i pistolen. Nogen som har nogen ideer til hvordan vi udvikler vores forretning ud fra de oplysninger jeg har givet? Nogen sælgere som skulle have erfaring inden for dette felt? (Hvis det skulle være tilfældet kigger vi meget gerne på en meget fordelagtig provisionsordning) Mvh Peder Steen Jensen P.s. Hvis der er nogen som tilfældigvis kender
nogen som har en opgave af nævnte karakter så skal i endelig ikke
holde jer tilbage
|
Hej Peder,
Har i overvejet mødebooking?
Ved mødebooking kan i komme målrettet ud til det segment i ønsker, hos os fungerer det på den møde at vores kunder giver os nogle kriterier at booke møder udfra, dvs. at i kun kommer ud til de kunder som har interesse i jeres produkt, og så er det selvfølgelig op til jer at diskutere produkt, pris m.m når i sidder face 2 face med den potentille kunde.
Hvis du er interesseret i at høre mere er du velkommen til at kontakte vores salgschef Sune Kidmose på 88707872. Vi kan tilbyde markedets laveste priser.
Med venlig hilsen
Kristian Joergensen
TMT Domain Telemarketing
www.tmt-telemarketing.dk