Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af musik & jingler af kendte kunstnere

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Jul 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!


Er der nogle "erfarne rotter" derud, der har prøvet sig frem med at kæde musik/jingler, sammen med firmaets brand?? Det er jo forholdsvis store brands der bruger en kunstners musik i sammenhæng med marketing. (McDonald har "I''m loving it", Alm. Brand har "Alley Cat" osv.)
 
Prisen for at kunne bruge musikken varierer naturligvis med hvor populær kunstneren er, men hvor mange ciffer skal der stå på checken? Jeg vil naturligvis kontakte pladsselskabet, men jeg har det bedst med ikke at gå i bokseringen - uden først at vide, om jeg står foran et brutal toptrænet killer-machine!   

 

// Morten

Projektleder hos webbureauet Siege

Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 03:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Morten,


jeg har kontakt til en lang række forskellige musikere - både dyre og knap så dyre. Så giv mig et budget - så skal jeg prøve at hjælpe. Du kan e-maile mig på jonathan@engodsag.dk. Men du skal nok min. regne med 10.000 kr., hvis det skal være en fed jingle.

 

VH Jonathan.
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten


En anden mulighed er at du får lavet helt din egen unikke lyd/jingle. På sigt kan den hen og blive et meget stærkere kendetegn end et hit, som er fedt, mens det er hot, men uinteressant med tiden.

Jeg giver gerne et uforpligtigende bud.

Udvalgte referencer: Lundbeck, Spar Nord Bank, Aalborg Universitet

mvh Viggo Steincke

Steincke Soundlab v/ Viggo Steincke
steincke.dk

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
  Vi brugte i sin tid (4-5 år tilbage) 20 sekunder fra et nummer på "MarkII" fra Sorten Muld. Det kostede den gang lidt over 4.000 kr i afgift - og det var vel og mærke kun til en CDrom baseret multimedie-produktion i et lille antal eksemplarer.

  Et godt råd vil være at gå til en musiker som kan lidt af hvert og få lavet sit eget unikke nummer.

Der er mange i dag som vælger at benytte et allerede eksisterende nummer som "deres egen" jingle til en reklame. Tag nu f.eks. Libero (eller Pampers - kan ikke lige huske hvem af dem) som i lang tid har brugt Louis Armstrong''s "What a Wonderful World" (I hear babies crying - I watch them grow... bla. bla.) Mange som har set den reklame vil nok automatisk komme til at tænke på den når de hører sangen. Så er det bare surt, hvis man f.eks. er et lille rejsebureau som for et år siden brugte penge på at få lavet en reklame hvor man brugte samme sang......

  Størstedelen af de opgaver vi er indblandet, hvad angår produktioner med musik/sang, er baseret på unikke jingler. Det kommer selvfølgelig an på hvad man konkret ønsker af jingle, men ofte kan det godt betale sig at få lavet "sin egen" i stedet for at betale for blot at få lov til at låne et stykke musik - ihvertfald hvis nummeret er kendt. 

/Jesper

Fra Århus
Tilmeldt 10. Jul 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

I Arnsbo Media ApS beskæftiger vi os en del med musik og jingler til radio og tv-reklamer. Udover vi naturligvis laver selve reklamerne fra bunden med ide, tekst, speak og produktion, så laver vi også meget af musikken og sangene selv, og det behøver ikke være hammerdyrt - det er som regel mediet det afhænger af.  Vi kan selvfølgelig sagtens hjælpe dig, hvis du er interesseret i at få lavet dit eget lydlogo.
 
Vores hjemmeside er under opbygning - men se evt, vores e-trailer på www.ArnsboMedia.dk/index2.html
 
Hvis du i dine reklamer vil bruge populær musik - altså numre der ER indspillet med evt. kendte kunstnere, kan jeg anbefale dig at hive fat i Jeppe fra Upright Music, som har sørget for at clearet en del music copyrights til radio og tv-reklamer. Se mere på www.upright.dk
 
mvh
Søren Arnsbo
 
Bidt af en gal iværksætter...! :-)
 

Søren Arnsbo, Stifter og CIO i VoiceArchive

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)