Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansering af privatbolig med erhverv

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan heller ikke bruge bundfradragsreglen hvis du udlejer til private  medmindre de anvender værelserne til - egen - beboelse. Dvs. reglen kan kun bruges hvis du udlejer til boligformål.


Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, jeg vil da uden tvivl sende privatbudget, årsregnskab mv. til kreditforeningerne, for at høre hvad de siger.

Jeg vil så også prøve om man kan "presse" dem lidt, ved at forklare og dokumentere, at jeg i mit privatejede firma, kommer til at spare en pæn sjat penge i husleje. Det er jo i princippet penge, der kan ryge direkte over på min bruttoindkomst" som overskud i firmaet.

 

Jeg tror også den er svær, da huset formodentlig ligger ca. en million højere, end hvad jeg ville forvente at blive godkendt til uden problemer.

At det for mig økonomisk vil være en fordel er jo ikke nok for kreditforeningerne.

 

Mikkel og Bent, lad os evt. starte en ny tråd vedr. bundfradrag etc. Den vil jeg også kunne drage nytte af :-)

Jeg skal jo også overveje hvordan jeg køber ejendommen (f.eks. 100% privat) og hvilke fradrag jeg evt. kan få for at benytte den delvist til erhverv.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Du bør helt sikkert købe den privat. Du må for guds skyld ikke købe en blandet ejendom i et selskab. Så står den nemlig på fribolig beskatning eller betaling til selskabet af en såkaldt objektiv leje og den leje som efter praksis vil blive fastsat/anerkendt er meget høj. Sålænge du kører din virksomhed i personligt regi er der heller ingen grund til at eje ejendommen via et selskab. Derimod kunne der være ide i - hvis du overgik til selskabsform at eje den ene matrikel (som kun anvendes erhvervsmæssigt) via selskabet eller et andet selskab.  Selskabet kunne så betale leje til dig for den anden matrikel (som anvendes blandet).

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har generelt oplevet at kreditforeningerne komplicerer tingene unødvendigt meget, og  har meget svært ved at vurdere selvstændiges økonomi korrekt. Tiden er dog god, lige nu, for at låne penge, så du skal ikke holde dig tilbage, og du skal ikke give op bare fordi en siger nej - det er muligt at andre siger ja.

 

Det er smart at forberede tingene så grundigt som muligt og læse lidt om hvad de forventer. Hvis dine opstillinger ser professionelle ud er der større chance for de tror på dig.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)