Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsundersøgelse: Små websites rykker mest Google op til jul!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Med udgangspunkt i SEO Supportens Konkurrent Hitliste system har vi besluttet at udgive en række af søgemaskine-fokuserede markedsundersøgelser over det næste stykke tid. Den første er på gaden i dag og har, meget aktuelt, fokus på hvilke websites, der er mest synlige i søgemaskinerne på et udvalg af de ord, som mange bruger her op til jul, når de skal shoppe julegaver online.

Se markedsundersøgelsen om jul, julegaver og julehandel her.

Ikke overraskende er det de små og mindre kendte websites der ranker bedst. Faktisk er de store butikker næsten ikke synlige i julesøgningerne!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:13

Det skal nok blive spændende at følge med i.

Dejligt bekræftende, at se en af mine kreationer på #1 - det er jo lige til jantetæskeren Big Smile
(Hvis der er nogen, der skal have annoncer på et af "de mindre kendte websites" her op til jul, må I jo sende en mail)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:16

Det er da godt at høre, at det er en Amino der ligger i toppen på julesøgningerne :)

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:26

Mikkel deMib Svendsen:
Ikke overraskende er det de små og mindre kendte websites der ranker bedst. Faktisk er de store butikker næsten ikke synlige i julesøgningerne!

Hej

Det undrer mig at du skriver det IKKE er overraskende. Som jeg har forstået det på dine indlæg, kan man ikke få ordentligt SEO for under 100000 om måneden ;-) hos dig, - er det så ikke istedet MEGET overraskende at de små shops klarer sig bedre?

Omvendt så kunne jeg forledes til at tro, at når de store og kendte ikke ranker bedst, så er det fordi de ikke tillægger ranking nogen særlig betydning, og at der må være noget om det når de trods deres egen ranking på jeres hitliste altså ER store og kendte jvf jeres konklusion.

/Michael ;-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:54

Jeg ved ikke lige hvor du har dine tal fra - det er i hvert fald ikke fra mig. Så lad os holde os fra gætterier i denne tråd og istedet fokuserer på det som indlæget handler om.

Det er fortsat det mest almindelige billede, at det er de mindre websites, der ranker bedst. De store websites der gør noget ved sagen klarer sig fint, men der er få få af dem der gider og har den nødvendige manøvredygtighed. Dette gælder i særlig grad når vi snakker om nicher, der går på tværs af traditionelle opdelinger af markedet - som f.eks. "julesalg", der rammer på tværs af mange brancher.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:43

Dyrebilen.dk:

Omvendt så kunne jeg forledes til at tro, at når de store og kendte ikke ranker bedst, så er det fordi de ikke tillægger ranking nogen særlig betydning, og at der må være noget om det når de trods deres egen ranking på jeres hitliste altså ER store og kendte jvf jeres konklusion.

Jeg er helt enig med Mikkel -  de store virksomheders synlighed er nærmest lig 0 på Internettet.

Det skyldes efter min bedste overbevisning, at de store virksomheder med deres afdelingsopdelinger, møder, lange beslutningsgange og personudskiftninger er blevet til store dinosaurer i dette "nye" medie, som Internettet er i deres verden.

Så medens marketingchefen diskuterer med salgschefen misser de store virksomheder i denne grad "båden" i disse år, alt imedens de mindre virksomheder stykke for stykke snupper deres kunder via Internettet.

Sørgeligt - interessant - eller nye muligheder for de mindre virksomheder, alt efter hvem man er Sad Confused Big Smile

Mvh,

Christian

Fra Odense
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 11:49
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hvis i nu ALLE Aminoer trykker   på dette link:    streetwear   så kommer jeg måske  nr1  på ordet Streetwear Stick out tongueWink  

Besøg min side her:  streetwear

.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:51

Der ER naturligvis undtagelser. De store virksomheder, der for alvor tager sig sammen, de klarer sig ofte godt. De har trods alt nogle andre budgetter og resourcer at rode rundt med, så hvis de ellers kan finde ud af at organisere sig tilstrækkeligt effektivt, så kan de sagtens rykke.

Og så har de store virksomheder en anden fordel: Og det er deres kendte varemærker. Der er en tendens til, at folk klikker mere og mere på links fra virksomheder de i forvejen kender - men det kræver jo så, at de i første omgang faktisk dukker op. Og det er som sagt her, det ofte kniber.

Så, for de mindre iværksættere er der stadig store muligheder i SEO - store huller der kan udnyttes (alt efter markedet naturligvis!)

> Hvis i nu ALLE Aminoer trykker   på dette link:    streetwear   så kommer jeg måske  nr1  på ordet Streetwear

Nej, om der så var en milliard der klikkede på dette link ville det ike ændre noget i forhold til søgemaskinerne. Du skal hellere se om du kan lokke folk til at linke til dig fra deres egne sites. Det hjælper nemlig :)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

RigoRigo:

Hvis i nu ALLE Aminoer trykker   på dette link:    streetwear   så kommer jeg måske  nr1  på ordet Streetwear Stick out tongueWink  

Øhhh Hmm
Hvad bringer lige den ide - endsige indlægget - på banen?

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Odense
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 12:21

Mest fordi det er det som sker, storer/ælder firmer står MANGE steder, det vel det som det hele komme an på.   Jeg kan se at "Mine" konkuranter nu opretter en masse lige gyldig sider, med link på bestemte ord. Syndes det det er en lidt dum måde Google rater på.   Og ikke på indholdet...

Besøg min side her:  streetwear

.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)