Har et spørgsmål ang virksomhedstype. Er igang med at lave virksomhed med et par studie kammerater, og vi opretter det som et Aps.
Nu vil jeg lave et holdingselskab for at kunne trække indskuddet fra i tilfælde af det ikke går godt, men også for skattefrit at kunne trække pengene fra et salg (+3 år) over i holdingselskabet.
Hvilken virksomhedsform skal holdingselskabet være? har hørt at det skal være Aps for at jeg vil kunne trække et tab fra i Selskabet da I/S er personligt ejet. SKal siges jeg har frie midler til et Aps, så dette skal ikke indgå i vurderingen.-
Skal holdingselskabet hedde noget med holding, eller kan det sagtens hedde Eks fuglebad Invest? (Bare for at tage noget tilfældigt)
Snakker ikke om indskuddet til opstart. Jeg snakker om at trække det fra hvis vi nu siger at det Aps går konkurs. Så har jeg jo haft et tab på "aktiver" i mit aps. Kan det så ikke trækkes fra?
Snakker altså kun om i tilfælde at det aps mit holding ejer (30%) går nedenom og hjem.
Så hvis jeg invester i aktier i Holdingselskabet og tjener 50.000 i avance og jeg samtidig har indskudt 50.000 i det ekstra Aps som delvist ejes af holdingselskabet, så modregnes de.
Var også det jeg mente, men har nok formuleret mig forkert.
Men jeg takker mange gange for hjælpen.
Hvad koster det egentlig at stifte et Aps + Holding Aps?