Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg forære min e-bog væk?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa amino'er

Jeg har nu skrevet en 110 siders E-bog om sikkerhed i hjemmet. Bogen hedder "et sikkert hjem" og hvad der restere for mig er billeder, korrekturlæsning, forside og illustrationer. Jeg forventer den er 100 % færdig den 1. dec. 08.

Min tanker har været at ligge den til salg i min kommende shop sikkerhedseksperten.dk, men har de sidste par dage gået med andre muligheder i tankerne.

Tror du det vil kunne betale sig (har du erfaring med dette) at forære bogen væk imod tilføjelse til mit nyhedsbrev? I stedet ligges der link ind til shoppens produkter i bogen og indtjeningen kommer via salg i shoppen i stedet.

Hjemmesiden sikkerhedseksperten.dk bliver (når den er færdig) også med en del artikler omkring alle produkter og en blog (www.firesafetyblog.com/dk) hvilket er med til at gøre mig lidt i tvivl.
For at skulle kunne hente indtjening ind på bogen skal der leveres mange gratis eksempler og der skal konverteres salg i bog og nyhedsbrev.

Men jeg vil meget gerne høre din mening!

Jeg beskriver lige kort hvad bogen indeholder:

Introduktion til bogen og sikkerhed i hjemmet.
Huset og dets opbygning: info fra kælder til loft, indeklima (fugt,luft), bygningsmaterialer.
Forbedring af sikkerheden: forebyggelse mod uheld/ulykker, faldsikring, børne sikring osv. 
Aktiv og passiv brandsikring: alt fra produkter til flugtplan og tips til forbedring af sikkerheden.
Sikring mod indbrud
I tilfælde af...: brand, førstehjælp, storm, oversvømmelse osv.

Bogen henvender sig til husejere og indeholder desuden tjek lister efter hvert kapitel.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:04

Hej Kenneth

Gør som jeg. Lav en light version som du forærer væk, mod folk kommer på dit nyhedsbrev.
Så mail folk løbende materiale fra den fulde version og fortæl dem at de kan købe den hos dig.

Det virker rigtigt godt.

Dbh Martin

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 16:13

Hej Kenneth

Mon ikke også Brian Brandts Case 2008 om markedføringen af hans ebog, Webshop Hvordan, er nyttig læsning i din situation?

Du finder fortællingen via linket. Husk at starte bagfra.

http://www.antphilosophy.com/author/brian/

Hilsen Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 17:42

Hej Kenneth

Din målgruppe jo godt sovset ind i nogle forbrugsmønstre, der kan indrammmes meget firkantet af "villa, vovse og volvo"... og ikke mindst handel hos en lang række varehuse, byggemarkeder, ejendomsmæglere og forsikringsselskaber, som du vil kunne indgå en aftale om co-branding med. De betaler evt. et engangsbeløb, for at udlevere en printversion til deres kunder som vil opfatte "gratis-ydelsen" positivt og tryghedsskabende. Hvis kvaliteten af din bog er i orden, og det er den selvfølgelig, så er det en oplagt mulighed, sammen med de erfaringer Brian Brandt har gjort sig - og Martins lightversion.

Det vil give dig kunder på både kort og lang sigt, samtidig med at din virksomhed bliver blåstemplet af samarbejdet med en af de store kæder.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:50

Jeg er enig med meget af det ovenstående og vil derfor kun lige tilføje en enkelt idé:

Du foreslår selv at forære den væk mod abonnement på dit nyhedsbrev.
Hvis du gør dette, kan du ændre kundens login for hvert nyhedsbrev, således folk, der har afmeldt nyhedsbrevet, men vil logge ind på din bog får meddelelsen: "Der er gratis adgang til bogen, hvis du er tilmeldt mit nyhedsbrev...osv."

Den præcise funktionalitet skal nok lige smøres og justeres, men princippet må kunne fungere og medvirke til at fastholde nyhedsbrevsabonnenter.

mvh Hans

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 11:43

Hej Kenneth,

I disse forfærdelige tider, hvor der næsten ugentligt (hvis ikke dagligt) er folk, som bliver udsat for røveri i hjemmet, synes jeg at din nye bog er ret relevant (såfremt at indholdet passer til dette emne).

Du kan være "the good guy" og udlevere den gratis til folk - samtidig sørger du selvfølgelig for, at du får en h...... masse PR (Det er jo lige til en TV2-prime-time)! Du kunne så godt lige kræve, at man også blev tilmeldt nyhedsbrevet Stick out tongue

Ellers skal du være "the (knap så gode) good guy" og kræve et mindre eller større beløb.

Men umiddelbart ville jeg være mest stemt for "gratis"-løsningen, da du jo har masser af henvisninger til dine egne produkter. Hvis du så efterfølgende oplever, at folk får bogen fra dig og køber produkterne hos konkurrenterne, kunne du jo så indlede et samarbejde med byggemarkederne og lign., som René foreslår.

Held og lykke

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 23:04

Hej Kenneth.

Det lyder spændende og meget relevant.

Jeg arbejder med en løsning, hvor tryksager - gerne videntungt som dette - kan distribueres på nettet på en noget mere funktionel måde end hidtil.

Lad os lige snakkes ved om det eventuelt kunne være en mulighed. Naturligvis helt og aldeles uforpligtende.

De bedste hilsner

Lotte A

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)