Hvis man fx. sælger sine varer til virksomhedskunder, kan det så svare sig at give lidt rabat mod at få et tekstlink til eget website, på deres website? |
Ja! - Hvis du kan leve med den rabat du giver
Ja! - Hvis du kan leve med den rabat du giver |
Super idé. Jeg prøvede det engang og oplevede, at linket senere hen bare var placeret på en eller anden underside, som vist ikke havde ret mange besøg og en lav pr. Og sådan vil mange nok forsøge at gøre det. Man har jo ikke lyst til at have alle mulige links på en professionel side. Men hvis rabatten ikke er for stor, kan det nok være en idé :-) Mvh |
Ja, jeg ved godt at forsøge at prissætte det, er nærmest umuligt ;o) Jeg kan bare huske at du på et tidspunkt nævnte, at netop indgående links, var ret vigtige for et websites' placering....og så tænkte jeg at det måske var en idé. Anyway....dit svar giver jo mening ;o)
|
Nu kan det snart være nok..... ;o)
Det giver vel værdi, hvis sitet er indekseret hos Google....selvom det er på en 'ikke vildt besøgt underside' eller?
|
Ja, links er ikke bare vigtige - de er fuldkommen afgørende for din synlighed i søgemaskinerne. Så enhver kreativ ide, der kan skaffe flere links bør overvejes! :) |
Jo, det vil jeg da mene, men fremhæver bare, at værdien alt andet lige må være større, når linket ikke lige er placeret på en underside med meget lidt indhold. Det bedste ville jo være - som jeg har forstået det - hvis du får links fra en side, som har nogenlunde samme indhold som din, og hvis siden ikke ligner en linkfarm eller lignende. |
Markus: så vedt jeg ved, har du vist ret.....men jeg tænkte i 'mange bække små' ;o) |
Det vil give en helvedes masse bøvl at skulle administrere. I princippet kan de jo bare fjerne deres link igen dagen efter. Og så er der stor forskel på, hvor meget værdi linket har - lige fra slet ingen til stor. Jeg kunne ikke finde på at give rabat pga. et link, men jeg plejer at spørge venligt om det i folks bekræftelsesmail. Effekten er naturligvis begrænset, men så lad mig da citere Business: 'mange bække små'... :) |
Ideen er god, og jeg selv ville nok være parat til at give mindst 100 kr rabat for et link. Alfa og Omega er om jeg kan bestemme ankerteksten og den underside der linkes til. Mht. til at checke om linksene bliver slettet senere kan man blot sætte sin rabat så den inkluderer sandsynligheden for at linket bliver slettet. Så slipper man for at skulle følge op på dem. Spørg evt. dig selv: Hvad skal jeg ellers ud at betale for et link til min hjemmeside? Skal man ud at leje links kommer man ikke langt for 100 kr det er helt sikkert. Mvh Jesper PS. Jeg kan godt være interesseret i at betale 100 kr rabat til jeres kunder hvis de kan give mig et link som modydelse. |