Jeg står og skal til at lave en regning for et webdesign og design af visitkort jeg har lavet.. Hvordan laver jeg mig sådan en regning så den er juridisk korekt ??.. Skal lige siges at jeg ikke er momsregistreret.. Men det er heller ikke nødvendigt er det, så længe min indtjening ikke overstiger et hvis max??.. Ved ikke så meget om det, så hvis der er nogen der vil forklare det for mig, ville det være lidt fedt :D hehe.. :) ... |
Udformning af regning.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Du skal dog stadig være virksomhedsregistreret - altså skal du under alle omstændigheder have et CVR nummer. Der er en række juridiske krav til en faktura - og de står alle glimrende beskrevet her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=96197&vID=200982&i=434&action=close#i96197 |
Hvor lang tid tager det at blive momsregistreret og sådan ??... Og CVR, hvor lang tid tager det??.. Tror jeg har mig en kontakt person som eventuelt kan hjælpe mig med det hvis det er.. |
Du kan dog gøre lidt forarbejde ved at gå ind på webreg.dk hvor alle blanketter mm ligger til virksomhedsstart. Det er ret lige til. Da du lyder lidt uerfaren på området, vil jeg i samme ombæring råde dig kraftigt til at få en seperat bankkonto til dit kommende firma, da det ellers bliver noget rod med regnskab efterfølgende. Held og lykke med det.. |
Må jeg lige finde ud af hurtigst muligt da :) |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)