Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ideer modtages til "selvstændighed"

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

God aften.

Jeg står i den situation at jeg er lønslave med et godt job.
Jeg har et projekt på trapperne, som jeg gerne vil satse på.

Min udfordring er.... Jeg har udgifter + gæld som skal dækkes på månedlig basis.
Jeg vil gerne springe ud som selvstændig, men det eneste jeg kan se er næste måneds regninger.

Mit projekt genererer ingen penge. Og vil først gøre det når det er færdigt. Det er lige på trapperne, men deadline udskydes hele tiden, fordi at tiden er knap med et lønslavejob. En ond cirkel.

Hvad kan man gøre for at have mulighed for at tage springet???
Jeg har tænkt på at tage et privatlån som kan dække min gæld + hvad der vil svarer til 6 måneders løn. Det vil blive max 150.000 i alt.
Er dette muligt?

Jeg er lidt på bar bund. Gode ideer modtages gerne.
Ps. Ikke for at være uhøflig, men kommentarer som "det afhænger af så meget..." osv. vil jeg helst ikke have skal stresse min overbelastede hjerne Smile

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 22:28
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Greyzone, og selv godaften.

Selvfølgelig skal du tage springet.

Det kan da godt være at det går galt, men dén chance tager man vel også med et job? Alternativet er at du resten af livet skal være utilfreds med dig selv, fordi du ikke tog chancen da den var der.

Om du kan få et lån eller ej skal ikke være afgørende for din beslutning. De fleste mennesker arbejder bedst under pres (nøden lærer som bekendt nøgen kvinde at spinde).

Det vigtigste er at du har gjort forarbejdet (forretningsplan udfyldt med omtanke og ikke med drømme), og fået dit baglands opbakning (det kan godt kræve en god sælger, eller et nyt bagland).

Held og lykke med springet.

Mvh.

ditbrugtmarked

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:33

ditbrugtmarked:

Hej Greyzone, og selv godaften.

Selvfølgelig skal du tage springet.

Det kan da godt være at det går galt, men dén chance tager man vel også med et job? Alternativet er at du resten af livet skal være utilfreds med dig selv, fordi du ikke tog chancen da den var der.

Om du kan få et lån eller ej skal ikke være afgørende for din beslutning. De fleste mennesker arbejder bedst under pres (nøden lærer som bekendt nøgen kvinde at spinde).

Det vigtigste er at du har gjort forarbejdet (forretningsplan udfyldt med omtanke og ikke med drømme), og fået dit baglands opbakning (det kan godt kræve en god sælger, eller et nyt bagland).

Held og lykke med springet.

Mvh.

ditbrugtmarked

Hej ditbrugtmarked :)

Mange tak for dit positive indlæg.

Min udfordring ligger i at jeg ikke har et reelt produkt færdigt. Og at jeg derfor ikke har nogen indkomst til at dække mine udgifter. Hva så ?
Jeg kunne tage diverse programmeringsopgaver her og der, for at tjene penge, men vil ikke løbe efter opgaverne da jeg tror det vil stresse mig.

Mit produkt er måske færdigt efter 1-2 måneder som selvstændig, og hvordan skal jeg betale faste udgifter ind til da ?

Jeg vil vildt gerne tage springet. Men mit fantasi mavesår skriger "hvordan dækker jeg udgifterne"

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 23:10
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen.

Da jeg startede som selvstændig 1. gang gjorde jeg det "med hovedet under armen".

Jeg mente at jeg hellere ville stå skoleret i banken senere, end at stå med hatten i hånden og få et afslag.

Hvis det kun drejer sig om 1-2 måneder kan jeg ikke se det store problem. Hvis du er nødt til at tage et lån, så gør det. Banken siger sikkert nej, medmindre du tager et dyrt forbrugslån, men hvis det er det der skal til må du jo acceptere det.

Alternativt kan du søge et "Kviklån" hos én af udbyderne på www.Air4u.dk men det er sikkert ikke billigere. (Ja, jeg ejer Air4u, men jeg kender altså ikke andre sider med lige så mange udbydere samlet på ét sted)

Håber det lykkes for dig.

Mvh.

ditbrugtmarked

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:26

Hvis det vil tage ca. 1-2 måneder med fuld selvstændigtid at gøre dit produkt færdigt, er du jo ikke så langt fra målet.

Her er et bud på en løsningsmodel:

Start med at få godkendelse fra det familiære bagland til, at du allerede nu bruger meget tid på projektet.

Afsæt så alle weekender fra nu af + mindst 2-3 aftener om ugen. Det vil give en del tid, der kan kastes i projektet. (Afhængig af familiære forhold, kan en pæn del af juledagene også bruges til formålet).

Samtidig begynder du at spinke og spare alt det, du overhovedet kan. Målet skal være at spare penge nok sammen til at kunne betale alle regningerne i en måneds tid.

Når du produktmæssigt kommer nogenlunde tæt på målet, skal du til at overveje timingen i din opsigelse af dit nuværende job. Har du ferie tilbage, vil mange virksomheder gerne have, at du bruger den, før du holder op. Dvs. betalt tid til at arbejde fuld tid på projektet. Hvis arbejdet med projektet trækker lidt ud, kan du overveje at vente til det nye ferieår med at sige op. Det vil give dig fem ugers feriepenge at betale regninger med. Samtidig vil en tidshorisont på godt et halvt år også give dig realistisk tid til at spare en lille smule penge op.

Feriedage kan selvfølgelig også bare bruges til at holde ferie fra arbejdet uden at overveje opsigelsestidspunkt og knokle løs med projektet i de ferieuger.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:42

Frank Hellerup Madsen:

Hvis det vil tage ca. 1-2 måneder med fuld selvstændigtid at gøre dit produkt færdigt, er du jo ikke så langt fra målet.

Her er et bud på en løsningsmodel:

Start med at få godkendelse fra det familiære bagland til, at du allerede nu bruger meget tid på projektet.

Afsæt så alle weekender fra nu af + mindst 2-3 aftener om ugen. Det vil give en del tid, der kan kastes i projektet. (Afhængig af familiære forhold, kan en pæn del af juledagene også bruges til formålet).

Samtidig begynder du at spinke og spare alt det, du overhovedet kan. Målet skal være at spare penge nok sammen til at kunne betale alle regningerne i en måneds tid.

Når du produktmæssigt kommer nogenlunde tæt på målet, skal du til at overveje timingen i din opsigelse af dit nuværende job. Har du ferie tilbage, vil mange virksomheder gerne have, at du bruger den, før du holder op. Dvs. betalt tid til at arbejde fuld tid på projektet. Hvis arbejdet med projektet trækker lidt ud, kan du overveje at vente til det nye ferieår med at sige op. Det vil give dig fem ugers feriepenge at betale regninger med. Samtidig vil en tidshorisont på godt et halvt år også give dig realistisk tid til at spare en lille smule penge op.

Feriedage kan selvfølgelig også bare bruges til at holde ferie fra arbejdet uden at overveje opsigelsestidspunkt og knokle løs med projektet i de ferieuger.

Det er lidt sådan jeg har kørt det sidste stykke tid, og jeg kan mærke at jeg er ved at være træt.
Der produceres ikke nær så meget som før, og aftenerne føles kortere.
Jeg vil gerne undgå dette, da det føles som en tunnel uden ende. + når projektet går live, vil der være MEGET arbejde med at optimere siden, hvilket vil være et fuldtidsjob i sig selv.
Når projektet er færdigt, skal det lave penge. Det vil også tage tid. 

Vil det være muligt at låne f.eks 100.000 kroner i banken, i form af et forbrugslån uden at have sikkerhed i et fast arbejde?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:44
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

ditbrugtmarked:

Hej igen.

Da jeg startede som selvstændig 1. gang gjorde jeg det "med hovedet under armen".

Jeg mente at jeg hellere ville stå skoleret i banken senere, end at stå med hatten i hånden og få et afslag.

Hvis det kun drejer sig om 1-2 måneder kan jeg ikke se det store problem. Hvis du er nødt til at tage et lån, så gør det. Banken siger sikkert nej, medmindre du tager et dyrt forbrugslån, men hvis det er det der skal til må du jo acceptere det.

Alternativt kan du søge et "Kviklån" hos én af udbyderne på www.Air4u.dk men det er sikkert ikke billigere. (Ja, jeg ejer Air4u, men jeg kender altså ikke andre sider med lige så mange udbydere samlet på ét sted)

Håber det lykkes for dig.

Mvh.

ditbrugtmarked

Mange tak.
Et forbrugslån er dyrt nok i forvejen :) men tak. godt at du siger at det er dit eget web site. Giver respekt til dig som person.

Mit problem er en dyr husleje. Og at flytte til en billigere bolig, vil være et stort projekt i sig selv :)

Dvs. det drejer sig om at gøre hvad som skal til.

Er der andre smarte ting udover et forbrugslån, eller et højrentelån ? 

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 00:59
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Penge vokser jo ikke på træerne, så hvis man ikke har nogle må man jo låne.

Det virker nu heller ikke som om pengene er det største problem. Der er et par beslutninger som skal tages, og det har du åbenbart svært ved.

Når beslutningerne først er truffet vil du sikkert opdage, at alle de problemer du forestiller dig vil dukke op, enten udebliver eller ikke er så store som du havde regnet med.

"Et problem er jo bare en opgave som ikke er løst endnu".

Så på med handskerne og KOM I GANG.

Mvh.

ditbrugtmarked

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:49
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Greyzone,

Jeg sidder lige og tænker på, om du egentlig er klar til at blive iværksætter...

Når man læser dine indlæg optræder ord/sætninger som: stress, ond cirkel, vil ikke løbe efter, mavesår, træt, tunnel uden ende.

De tanker strejfede overhovedet ikke min hjerne da jeg kvittede mit gode job og blev selvstændig for mere end 5 år siden. Jeg kunne simpelthen ikke se hvordan det kunne gå galt, og jeg havde selvtillid, optimisme, kræfter og mod som Supermand! Jeg kom godt nok lidt ned på jorden igen dengang det gik op for mig hvor krævende det var at starte op, og hvor nemt jeg egentlig havde haft det som lønmodtager. Men troen på mit projekt, og at det kunne lade sig gøre, den vaklede aldrig.

Måske du skal bruge det næste halve år på at gøre dit produkt helt færdigt, og "mande dig op" til at blive iværksætter. Jeg tror at det vil øge chancerne for succes på lang sigt. Den dag du ser dig selv i spejlet og siger til dig selv, at nu kan du simpelthen ikke lade være med at tage springet, den dag er du klar.

mvh Carsten

PS: Jeg håber at du tager mit indlæg positivt, for det er positivt ment!

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Du laver en liste over de ting der mangler for at du kan gå "live" og begynde at tjene penge. Nogle af tingene kan du sagtens lave i din fritid, som at få trykt visitkort og brochurer/flyers. Det kan laves billigt og on-line hos f.eks VistaPrint. Andre ting kræver måske at man ringer til firmaer i deres åbningstid (din nuværende arbejdstid) eller at der arbejdes igennem. De ting prioriterer du, og skemalægger så det kan gennemføres på en uge. Du kan snildt spare lidt penge op til en uges selvbetalt ferie, - og så er det bare at komme igang.

Når du skriver så meget om stress skyldes det sikkert at du føler at der er så meget du ikke når. Man sætter sig lige ved computeren en times tid, og pludselig er klokken ét om natten og familien for længst gået til ro, Hvad fik du så lavet? Tja du fik ganske vist hentet et script, kopieret noget grafik som du måske kunne bruge som inspiration senere, tjekket op på Amino, chattet lidt med gutterne i et andet forum, og måske set noget grinagtigt på Youtube som dine venner har mailet til dig, - men det var ikke særligt produktivt, vel? Deraf kommer stressen.

Hvis ikke du bliver disciplineret og målrettet, sker der det at du dalrer tiden væk. Når man er selvstændig kører taxameteret hver dag, og som du selv er klar over betaler regningerne ikke sig selv. Det er jo ikke sådan at fordi du bliver selvstændig, så kommer pengene rullende af sig selv. Ved af få krydset af på "to do" listen får du et overblik over dit projekt, og måske hvor tæt (eller hvor langt) du er fra at skrive din første faktura. Det er det første vigtige step inden du smider fortøjningerne til dit lønmodtagerjob.

Du skal også have noget inspiration udefra, - lidt mentalt frisk luft. Skal du holde kurser - så meld dig til et kursus hos din fremtidige konkurrent. Hvad han/hun gør godt, skal du kunne gøre bedre. Skal du sælge sko - så tag en fridag og besøg skobutikker. Skal du sælge SEO, - så få booket nogle salgsmøder.

Men først og fremmest, kom i gang istedet for at bekymre dig om alt muligt stress. Måske viser disse øvelser at det slet ikke er dig at være selvstændig, eller måske at du skulle have været startet for længe siden.

Held og lykke - /Michael  

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)