Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ubetalte fakturaer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg har sendt en faktura til en kunde!
Fakturaen lyder på 32 konsulent timer og forfaldsdatoen var d. 3/5 - der er stadig ikke kommet nogen penge .
Hvad gør I ? Hvor længe skal man vente, inden man kontakter kunden ?

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 19:30
Er de ikke betalt den 3/5 ville jeg ringe dagen efter! Det er det vi har praktiseret de få gange det er sket, og det har virket uden sure miner. Oftest er det jo bare en forglemmelse, og så bliver folk ligefrem flove
Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:27
Hej Slotty,

Jeg ville også ringe og påminde. Hjælper det ikke, så vent max 7 dage efter forfald. Så sender du en meget høflig reminder, der ikke har antydningen af konsekvenser. I det brev giver du selvfølgelig en frist. Dagen efter den frist sender du endnu en reminder, der bærer et lidt mere alvorligt præg - i denne kan du godt nævne evt konsekvenser. Men husk: Aldrig true med noget, som du ikke har tænkt dig at gøre!

Efter 3.die reminder, så er det straks videre til advokat/inkasso.

NB: En kunde, der ikke betaler er alligevel ikke en kunde.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 22:43
Hej,

Det er selvfølgelig irriterende med kunder der ikke betaler, men man skal også huske at overveje om det er det værd - måske at sætte et forhold ml. din virksomhed og en person eller andet firma på spil pga. en sen betaling. Pengene skal jo falde på en eller anden måde ;)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:01
> Pengene skal jo falde på en eller anden måde ;)

Ja, men det er bare ikke sikkert de gør det. Hvis kunden er ved at dø en langsom død, og du ikke får fingeren ud, så ender du sidst i køen hos kuratoren :)

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 11:35
Dato: 5/6/2006 10:42:44 PM Forfatter: ripNroll
Hej,

Det er selvfølgelig irriterende med kunder der ikke betaler, men man skal også huske at overveje om det er det værd - måske at sætte et forhold ml. din virksomhed og en person eller andet firma på spil pga. en sen betaling. Pengene skal jo falde på en eller anden måde ;)

Du synes måske, at det er sjovere at basere et sundt forretningsforhold på ubetalte regninger? Med mindre kunden står for hoveddelen af din omsætning, er det så værd at have en kunde, der ikke kan finde ud af at betale?

Ved godt der kan være forskel fra sag til sag, men jeg ville hellere have 2 loyale kunder end 4 illoyale.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)