Hej Jeg har sendt en faktura til en kunde! Fakturaen lyder på 32 konsulent timer og forfaldsdatoen var d. 3/5 - der er stadig ikke kommet nogen penge ![]() Hvad gør I ? Hvor længe skal man vente, inden man kontakter kunden ?
|

![]() |
Hej Slotty,
Jeg ville også ringe og påminde. Hjælper det ikke, så vent max 7 dage efter forfald. Så sender du en meget høflig reminder, der ikke har antydningen af konsekvenser. I det brev giver du selvfølgelig en frist. Dagen efter den frist sender du endnu en reminder, der bærer et lidt mere alvorligt præg - i denne kan du godt nævne evt konsekvenser. Men husk: Aldrig true med noget, som du ikke har tænkt dig at gøre! NB: En kunde, der ikke betaler er alligevel ikke en kunde. Med venlig hilsen Flemming |
Hej, Det er selvfølgelig irriterende med kunder der ikke betaler, men man skal også huske at overveje om det er det værd - måske at sætte et forhold ml. din virksomhed og en person eller andet firma på spil pga. en sen betaling. Pengene skal jo falde på en eller anden måde ;) |
> Pengene skal jo falde på en eller anden måde ;) Ja, men det er bare ikke sikkert de gør det. Hvis kunden er ved at dø en langsom død, og du ikke får fingeren ud, så ender du sidst i køen hos kuratoren :) |
![]() Ved godt der kan være forskel fra sag til sag, men jeg ville hellere have 2 loyale kunder end 4 illoyale. |