Hej Frank, først lige mange tak fordi du gad teste. Jeg bliver mere og mere sikker på at det haster med at få lavet min checkout om, oprindeligt startede det faktisk som et forsøg på at simplificere den, hvis du/i ligger mærke til det, er det faktisk kun en side, med forskellige ting der åbner og lukker sig.
Personligt syntes jeg også selv den er lidt for kringlet. Jeg har endda fået "proffesionel" hjælp til at få verificeret om den er god nok, og jeg har nok ladet mig blinde at disse accept :(.
Hvis der er nogen der har nogen forslag til hvad der kan lave sådan en fejl må i meget gerne lige skrive. Ingen forslag er for dumme! Tværtimod kan det være at løsningen ligger lige for.
> Ang. nyhedsbrevet så hedder det sig at man aktivt skal vælge at modtage det, og man kan jo fravælge det, det kan man vel godt kalde en aktiv handling :D
Nej, det er ikke et aktivt tilvalg. Problemet får du den dag, en af kunderne anmelder dig fo spam - så skal DU bevise at de aktivt har tilmeldt sig. Kan du ikke det (og det kan du jo af gode grunde ikke) så kan du blive pålagt en bøde for spam, med de deraf økonomiske og markedsføringsmæssige konsekvenser det kan have.
Nej, det er ikke et aktivt tilvalg. Problemet får du den dag, en af kunderne anmelder dig fo spam - så skal DU bevise at de aktivt har tilmeldt sig. Kan du ikke det (og det kan du jo af gode grunde ikke) så kan du blive pålagt en bøde for spam, med de deraf økonomiske og markedsføringsmæssige konsekvenser det kan have.
Det må jeg hellere få ændret til unchecked. I de fire år jeg har kørt shoppen har jeg dog aldrig udsendt nogen nyhedsmails, så har endnu ikke udsat mig for overnødig fare.
Du kunne ikke tilfældigvis bidrage til det topic helst skulle handle om?
Jeg prøvede lige at gå ind på ikke-www-versionen af siden. Der kunne jeg stadig klikke mig hele vejen igennem til betalingssiden. Så det er i hvert fald ikke en konsekvent www vs. ikke-www fejl.
det kan også være serveren der "recycler appl. pool'en" hvilket vil sige den restarter sessions og dermed sletter de nuværende, det sker når en applikation hænger, typisk på grund af fejlkodning.
Problemet er så, at du 99% sikkert deler application-pool med mange andre, og hvis en af disse er en skovl til at kode, så hænger du også på den.
Du kan bede dit webhotel om at få din egen application-pool, og dermed blive uafhængig af andres dårlige kode.
Denne fejl kan man ikke fremprovokere, så den er svær at bevise, men hvis man har oplevet at sessions-variabler pludselig er borte, så er det på grund af ovenstående.
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
Hej "cpufan" tak for dine indlæg, de går desværre over min tekniske formåen, men jeg vil lige få proggrammøren til at kommentere indlæggene, det kunne jo være dejligt hvis det var det :D
App Pools og Recycling er et .Net problem, men Zen-Cart er baseret på PHP. Så det er højst sandsynligt ikke problemet her.
Iøvrigt er løsningen på App Pool problemet, at kører out-process stateserver og evt. webgarden mode. At bare flytte til egen App. pool, kan ikke forhindre recycles, der som default er indstillet til at foregå vist nok hver 27. time, men de to ovenstående tiltag gør at besøgende mærker det mindst muligt.