Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et SEO spørgsmål?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har de sidste par uger prøvet at optimere min side en smule til Google, og jeg synes at det går ret godt.

Der er dog enkelte ting der undrer mig:

Jeg har fået min side til at komme op på side 1 af google på søgningen "Online spil" og på side 2 på "Gratis spil". Men søger man på "Spil", er jeg overhovedet ikke til at finde, ikke engang på side 59 (Ja, jeg har bladret alle siderne igennem).

Det kan godt være at jeg ikke direkte har optimeret på søgeordet "spil", men det har været en del af de sætninger jeg har optimeret på, som f.eks. "Online spil".

Er der nogen der kan komme med en god forklaring på hvorfor min side slet ikke bliver fundet på søgeordet "spil"?

mvh Tobias

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:27

Hej Tobias

Gratis spil: 696.000 resultater

Online spil 2.410.000 resultater

Spil: 21.700.000 resultater

Alt andet lige er det MEGET sværere at ranke højt på spil, da der er lang flere resultater at konkurrere imod  Wink

Mvh,

Christian

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 15:28

Hej Tobias

Søgeordet "spil" er et ord med meget større konkurrencegrad end "online spil" og "gratis spil". Derfor kommer din side ikke til syne på blot "spil"...

Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 15:29

Der var du så lidt hurtigere end mig Christian Yes

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:36

Hæh Wink

Godt vi var enige, Thorbjørn

Har lige meldt mig til Amino Fredagsbar fra. kl. 15:30.

Mvh,

Christian

Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:37

Hej!

Tak for svarene. Jeg er godt klar over at det er sværere at ranke højt på "spil". Men det der undre mig er, at jeg slet ikke er nævnt. Jeg kan finde alle mulig andre (undskyld udtrykket) skod sider, men det er helt umuligt at finde mig selv.

Det kan godt være at det er mig der ikke er særlig SEO klog, men jeg vil da mene at jeg burde kunne finde mig selv på side 101 eller noget, men der er jeg måske forkert på den.

Kan det have noget med URL'en, jeg kan se at alle dem der ranker højt har ordet "spil" i der URL, det har jeg ikke!?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:43

Ja, det er helt korrekt.

At have søgeordet i URL'en giver et stort boost.

Ikke i sig selv; men fordi det vil være dette søgeord folk bruger som en del af linkteksten.

Mvh,

Christian

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:48

Det bedste råd er, at studere dine faktiske konkurrenter på "spil" - se på de øverste 30 resultater, og kig på disse siders backlinks, pagerank, domæne alder osv. Så skal du "bare" gøre det lidt bedre end dem, så er den der :)

Der er ikke noget underligt ved, at du er næsten usynlig på et enkelt ord som spil. Det skal der kæmpes en del med for at opnå gode resultater

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:55
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du skal tænke lidt over hvad ordet "spil" dækker over. Ordet dækker overalt fra teater til sport og computerspil, så at komme til at ligge højt på det ord, kræver mere end bare et par backlinks og anchortekst - det kræver SOLIDE mængder af unik indhold på din side.

Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 16:00

Hej igen,

Godt indhold er altid godt, men du har herudover behov for masser af gode indgående links. Eksempelvis har website nummer 1 i google på ordet "spil" cirka 47.000 backlinks, hvor din side kun har cirka 5.600. Du er med andre ord oppe imod ekstrem konkurrence på det søgeord.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)