Hej Aminoer, Efter flere års dødvande på et gammelt københavnsk teater, har skuespiller Maria (kendt fra bla DR´s Album) endelig fået teatret op at køre med overskud. Dette skyldes flere tiltag som Standup, musik og mini biograf og selvfølgelig nutidig teater. Den gamle hejre der ejede teatret tidligere, har siden hun så hendes baby blive en stor stærk dreng forsøgt at skabe utryghed og ravage, bla ved at låse sig ind om natten og glemme lukke hoveddøren igen. Maria kører nu en sag på den gamle ejer, da hun fik et brev om at der ikke var lydisoleret nok til at have et teater og spillested i bygningen, selvom tidl ejer havde skrevet det i kontrakten. Sagen er så godt som vundet, men den tidligere ejers advokat prøver alt hvad han kan for at trække sagen i langdrag. Nu er de nye lokaler fundet, men pengene bundet!! Så for at teatret kan fortsætte deres fantastiske program med navne som: Stand up: Anders matthesen, Jonatan Spang, Michael Wulf og alle Comedy fight club hovederne osv.. Musik: Tina Dichow, Ida Corr, Vicki Singh, Per Worm, Erann DD, Etta Cameron, Thomas Buttenschøn, Esben Schack osv.. Teater: Ken Vedsegaard, Carsten Kressner, Sult produktioner, og stort set alle skuespillere der brænder for at sætte et stykke de ikke kan på det kgl. teater. Minibiograf: Kortfilm, novellefilm, animationsfilm, afgangsfilm osv..
prøver jeg nu at søge folk der kunne tænke sig at investere i eller yde lån til underholdningsbranchen!
Hvis man har lyst til at indgå en Sponseraftale mod reklamer på væggene, fribilletter til div arrangementer, lån af lokaler til firmafest, konferencer osv. er priserne for sponsorater: Guld sponsorat: Over 150.000kr Sølv sponsorat: Over 50.000kr Bronce sponsorat: Under 50.000kr Personligt sponsorat: 12.500kr
Hvis man er mere til en låneaftale med Teatret er der 3 måder man kan gøre et på: 1. Hvis man låner Teatret 600.000kr i en periode på 6mdr, giver det et afkast på 100.000kr ved indfrielse af lånet. 2. Hvis man låner Teatret 600.000kr i en periode på 12mdr, får investor 10% af omsætningen hele året + 700.000kr ved indfrielse af lånet. 3. Hvis man låner Teatret 600.000kr i en periode på 36mdr, giver det et afkast på 600.000kr ved indfrielse af lånet.
Jeg vil meget gerne have respons på dette indlæg også selvom du ikke er sponsor/investor. Det kan jo være du har et godt råd!! Mvh Peter Willumsen (bopdoq) |
Peter Willumsen:
2. Hvis man låner Teatret 600.000kr i en periode på 12mdr, får investor 10% af omsætningen hele året + 700.000kr ved indfrielse af lånet.
Hvis jeg skulle vurderer projektet ud fra dit indlæg, ville jeg være bekymret for, hvorvidt teatret kan løbe rundt med så store renteomkostninger. I er parat til at betale en rente på 15% af lånet plus 10% af omsætningen for hele året. Det hænger ikke rigtig sammen i "min verden".
Samtidig sammenligner du ikke ens i de tre eksempelr.
1) Viser tallet hvor meget man får i afkast
2) Viser tallet hvis det fulde beløb inkl. de lånte penge.
3) Så er vi tilbage ved modellen tallet viser afkast igen.
Hvor stort et beløb er der brug for?