Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tjen godt på at låne penge ud!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Efter flere års dødvande på et gammelt københavnsk teater, har skuespiller Maria (kendt fra bla DR´s Album) endelig fået teatret op at køre med overskud. Dette skyldes flere tiltag som Standup, musik og mini biograf og selvfølgelig nutidig teater. Den gamle hejre der ejede teatret tidligere, har siden hun så hendes baby blive en stor stærk dreng forsøgt at skabe utryghed og ravage, bla ved at låse sig ind om natten og glemme lukke hoveddøren igen. Maria kører nu en sag på den gamle ejer, da hun fik et brev om at der ikke var lydisoleret nok til at have et teater og spillested i bygningen, selvom tidl ejer havde skrevet det i kontrakten. Sagen er så godt som vundet, men den tidligere ejers advokat prøver alt hvad han kan for at trække sagen i langdrag. Nu er de nye lokaler fundet, men pengene bundet!!

Så for at teatret kan fortsætte deres fantastiske program med navne som:

Stand up: Anders matthesen, Jonatan Spang, Michael Wulf og alle Comedy fight club hovederne osv..

Musik: Tina Dichow, Ida Corr, Vicki Singh, Per Worm, Erann DD, Etta Cameron, Thomas Buttenschøn, Esben Schack osv..

Teater: Ken Vedsegaard, Carsten Kressner, Sult produktioner, og stort set alle skuespillere der brænder for at sætte et stykke de ikke kan på det kgl. teater.

Minibiograf: Kortfilm, novellefilm, animationsfilm, afgangsfilm osv.. 

prøver jeg nu at søge folk der kunne tænke sig at investere i eller yde lån til underholdningsbranchen!

Hvis man har lyst til at indgå en Sponseraftale mod reklamer på væggene, fribilletter til div arrangementer, lån af lokaler til firmafest, konferencer osv. er priserne for sponsorater:

Guld sponsorat: Over 150.000kr

Sølv sponsorat: Over 50.000kr

Bronce sponsorat: Under 50.000kr

Personligt sponsorat: 12.500kr

Hvis man er mere til en låneaftale med Teatret er der 3 måder man kan gøre et på:

1. Hvis man låner Teatret 600.000kr i en periode på 6mdr, giver det et afkast på 100.000kr ved indfrielse af lånet.

2. Hvis man låner Teatret 600.000kr i en periode på 12mdr, får investor 10% af omsætningen hele året + 700.000kr ved indfrielse af lånet.

3. Hvis man låner Teatret 600.000kr i en periode på 36mdr, giver det et afkast på 600.000kr ved indfrielse af lånet.

Jeg vil meget gerne have respons på dette indlæg også selvom du ikke er sponsor/investor. Det kan jo være du har et godt råd!!

Mvh

Peter Willumsen (bopdoq)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:18

Peter Willumsen:

2. Hvis man låner Teatret 600.000kr i en periode på 12mdr, får investor 10% af omsætningen hele året + 700.000kr ved indfrielse af lånet.

Hvis jeg skulle vurderer projektet ud fra dit indlæg, ville jeg være bekymret for, hvorvidt teatret kan løbe rundt med så store renteomkostninger. I er parat til at betale en rente på 15% af lånet plus 10% af omsætningen for hele året. Det hænger ikke rigtig sammen i "min verden".

Samtidig sammenligner du ikke ens i de tre eksempelr.

1) Viser tallet hvor meget man får i afkast
2) Viser tallet hvis det fulde beløb inkl. de lånte penge.
3) Så er vi tilbage ved modellen tallet viser afkast igen.

Hvor stort et beløb er der brug for?

Fra København
Tilmeldt 14. Oct 08
Skrevet kl. 14:43

Hej Tommy,

Hvis vi starter fra en ende:

1. Man låner teatret 600.000kr og bliver betalt 700.000kr tilbage efter et halvt år. (dvs. 100.000kr afkast)

2. Man låner teatret 600.000kr og får så 10% af overskuddet(hele året) + 700.000kr efter et år.

3.Man låner teatret 600.000kr og bliver betalt 1.200.000kr tilbage efter 3 år. (Dvs. 600.000kr i afkast)

Lånebeløbet er 600.000kr ialt.

Håber jeg fik besvaret dine spørgsmål nogenlunde forståeligt :-) ?!

Mvh

Peter W

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 09:02

Rente på 33 % på et års lån kunne nok friste nogen, hvad med at få en stribe investorer til hver 5-10 % af beløbet, det kan nok friste nogen lykkeridere, hvorimod 600K er en pæn sum at risikere. Er der nogen form for kaution eller pant for beløbet?

Kan I ikke få noget offentlig støtte, eller låne fra traditionelle kilder?

Fra København
Tilmeldt 14. Oct 08
Skrevet kl. 09:52

Hej Tm2byg,

Det er selvfølgelig muligt at dele lånet ud på flere personer med et mindre afkast. Det ville bare være bedst/nemmest hvis hele beløbet kom fra en person. Så slipper de for et større papirarbejde. Men jeg ved at de er åbne for at høre forlag på andre mulige måder at gøre det på. 

Panten/kautionen er selve bygningen de har teatret i.

Er du eller dine venner mulige investorer?

mvh Peter W

Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:05

Peter Willumsen:

Man låner teatret 600.000kr og får så 10% af overskuddet(hele året) + 700.000kr efter et år.

I øverste indlæg skriver du dog følgende

Peter Willumsen:

Jeg tror lige, at du skal have specificeret om der er tale om 10% af omsætningen eller overskuddet. Jeg går ud fra, at de 700.000 kr. ved indfrielse af lånet skal modregnes de 600.000, hvorefter 100.000 afkast fremkommer + 10% af omsætning / overskud.

Hvad er der af gæld i egendommen pt.?

Fra København
Tilmeldt 14. Oct 08
Skrevet kl. 10:19

Hej Investorn,

Det er 10% af overskuddet der er tale om og ikke omsætningen. Det må du undskylde.

Og du har ganske ret, der skal modregnes de indskudte 600.000kr af de 700.000kr ved indfrielse, og afkastet vil derfor være 100.000kr + 10% af overskuddet.

Hvis jeg skal være helt ærlig ved jeg ikke hvor megen gæld der er i ejendommen, det er ikke mig der sidder med deres regnskaber. Jeg er bare ven og kollega der har lovet at spørge omkring efter mulige investorer.

Hvis det er noget du er interesseret i, kan jeg jo sætte dig i forbindelse med ejeren så du kan få det hele på plads?!

Mvh Peter W.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)