Hmm.. det driller lige lidt... altså amino.. bærbar truede og så lige med at ikke ville starte, nå men nu virker det. #Hans - Ja, Bilbasen.dk & Dba.dk er gratis.. Det er gul&gratis, autobasen osv også. Vi sørger for lidt mere end bare smide den på nettet, vi sørger for 4 gode billeder af din bil (vi tager typisk 15-20 billeder og udvælge de bedste). Vi hjælper dig med slutseddel, hvad skal du undgå ved handel, hvad gør man med omregistering/afmeldning osv. Mange ting kan du finde på nettet, hvis du har tiden der til. Jeg ville også selv kunne skille og reparere min bærbar, hvis jeg havde tiden til at lære det, men det har jeg ikke, så jeg sætter andre folk til det. Mine kunder indtil videre har ikke tiden til at sætte sig ind i det, og hvad får man for 350 kr. inkl. moms nu om dage? Vi sørger, for at promovere bilerne til de messer vi kommer til (Vi var i weekenden til messe i Rødding og skal næste weekend 3 dage på Korskro Marked, der snakker vi med rigtigt mange mennesker!), imens vi prøver og sælge bilen, når vi har nogle der ringer ind og spør'' efter den pågældende bil. Håber du forstår det nu.. Jeg må have redigeret teksterne på hjemmesiden. Ang. din ide med det prutteri, så vil jeg lige diskutere det med min kollega, umiddelbart ikke en tosset ide som bi-produkt til firma''et. |
Nyt navn overvejes - nogle forslaG?
Umiddelbart synes jeg NemBilSalg virker lidt for hurtigt/nemt, og at det er tre sammensatte ord tror jeg er for meget. Jeg har ikke nogen konkrete bud, har dog leget lidt med ordspil som auto/bil op mod ord som formidler(en)/agent(en), hvilket der tilsyneladende også var en del andre der havde gjort i og med nogle af navnene var optaget :) Følgende var dog ledige, jeg ved dog ikke om det bliver for langt: autoformidler.dk / autoformidleren.dk / salgsformidler.dk / salgsformidleren.dk |
Hej Sune Jeg synes dine forslag bliver for lange.. Selvom NemBilSalg. jo også er halv langt. Men de er noteret. |
Henrik, du skal gøre dig klart hvem din målgruppe er. Dette er jo det fundamentale hvad angår markedsføring - hvilket et firmanavn trods alt også falder ind under. Tag et navn som "Lej et lig". Alt over privatpersoner og mikro-virksomheder vil dreje om på hælen og finde et andet sted at leje deres bil - blot på grund af navnet. Det samme gælder så mange andre firmanavne som er aktører på lavprismarkeder. Men mange af disse navne er, på trods af deres halvlamme navne, valgt med stor omhyggelighed, da man netop ved at det vil tiltale en specifik målgruppe. Så hvis du ikke har tænkt at det skal være "BilligBil" som er kendetegnet ved din forretning, så skal du selvfølgelig ikke vælge et navn der giver det signal. Det vil selvfølgelig være smart at dit navn ligger lige for og giver et øjeblikkeligt billede af hvad virksomheden laver, men man skal stadig passe på at det ikke kommer til at sende utilsigtede signaler. Hvis du f.eks. ønsker at det skal være mere "seriøs businnes - jakkesæt, slips - hugobuss, Audi, med mere"-agtigt, så ville et navn som Martinussen virke betydeligt mere tiltalende på den specifikke målgruppe, end BilligeBiler.DK. Til gengæld mister du den gruppe mennesker som netop ville gå efter "BilligeBiler" fordi de lægger vægten 100% på prisen. |
Hej Henrik, Jeg er enig med Jesper i at NemBilSalg, accosierer jeg med noget der er billigt. Jeg forbinder det umiddelbart ikke med den store kvalitet. Jeres udbud varierer også meget. Fra en 2CV til en sprød Mercer... - Hvis i vil holde fast i jeres koncept (det tror jeg kunne være fornuftigt, for det er ikke altid nemt at tjene slanten i bilbranchen) skal i nok finde noget mere at kunne tilbyde. Det Hans skriver omkring de kr. 350,- kan jeg godt følge, hvis vi fokuserer på billige biler. Ringer du til Motorkontoret i dag, vil de kunne guide dig fint igennem, hvordan du for din bil indregistreret og forsikret. Kigger du på bilbasen.dk, vil du kunne se mange gode billeder under privatesalg. Vælger I at satse på "eksklusive biler" / "speciel biler" / "unikke biler" .... - ( f.eks. Merceren.) Så vil sælger typisk ikke bruge så meget tid det praktiske omkring handlen, og her tror jeg at jeres virksomhed kan komme til kort. http://www.sandjensen.dk/ hvad gør de som andre bilhandlere ikke gør? Tjener i fornuftigt med penge på det i gør nu? - og stiger indtjeningen? - så bliv ved med det! Men jeg tror ikke det er jeres navn der gør forskellen om folk vil bruge jer eller ej. Sandjensen ville jeg heller ikke kunne huske, hvis jeg ikke viste hvad/hvem de er... Good luck |
Det er også mening vi skal have 2 produkter pt. og 2 mere når vi får lidt overskud/økonomi. Vi har en side som martinussen.com eller nembilsalg - hvor vi har målrettet til den private mand som har en normal bil - i mellem 5.000 og 350.000 kr. og så have Direktionsvogn.dk til kunderne med de mere specielle biler, som fx den Mercedes S400 cdi. Men vi er hellere ikk færdige med at diskutere om navnet Direktionsvogn skal være til det. Af domæner har vi: Martinussen.com Au2maegler.dk Au2net.dk Direktionsvogn.dk Bilkøbes.dk Bilsælges.dk NemBilSalg.dk |
Det er derfor vi nok satser på 2 sites til hver målgruppe. Men vi har stadig problemet med Martinussen.com, folk har svært ved at stave til det, og så er det og så lidt for langt. |
Det er dog nok vigtigt at markedsføre siden grundigt med endelsen .eu, så man undgår at alt for mange prøver .dk domænet |