Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføringsideer søges

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Afhænger jo helt af dit strategivalg. Pressemeddelelse vil hos os koste ca. 20.000 kr. alt inklusive. Dvs. vi skriver den, vinkler den, udsender målrettet, følger op telefonisk, indsamler presseklip og analyse m.m. Derudover har vi samarbejde med mediebureauer i forhold til marketing osv., men afhænger jo helt af, hvad du vil...
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 12:16
Hej,

Skal du hurtigt igang finder jeg det vigtigt at du får en hurtig kernegruppe af læsere. Den alternative branche er meget flygtig men bladet "nyt aspekt" og gratisbladet "lysstrejfet" kunne danne god base for at komme videre.

Samtidig med at du kommer ind i de boghandlere der handler med alternative bøger. Der ligger mindst én i kbh.
Næste skridt kunne være at få den i sortimentet hos supermarkederne...

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 14:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hejsa!

(Dette er mit allerførste amino-indlæg, så bær over med mig! *G*)

Jeg vil da gerne lige give et par fif med på vejen.

Jeg ved ikke hvor meget du kender til bogbranchen. Jeg kender personligt ikke så meget til forlagsbranchen, men har været daglig leder af en Bøger og papir-butik i 4 år.. så jeg kender lidt til det fra den synsvinkel af.

Som der er blevet nævnt, så vil sin sikreste vej til butikkernes hylder være igennem en af deres kataloger eller en rigtig god omtale i go''morn/go''aften TV.

Det kan være rigtig svært at komme ud på hylderne og endnu sværere at få vist sin bog i vinduet hos en boghandel. Der er enormt stor konkurrence og boghandlerene bliver bombarderet med informationer om nye små forlag som har "årets bestseller".

Jeg ved at det lyder lidt negativt... men det er blot for at give dig et billede af hvordan denne jungle kan være.

Det er svært for boghandlerene at vælge skidt fra kanel og får en bog ingen PR ja så bliver den faktisk heller ikke solgt, med mindre at der tilfældigvis er en fra personalet som er faldet pladask for den.

Den bedste vej til succes vil jeg mene går igennem læser til boghandlere og ikke igenem boghandler til læser.

Har du først fat i læseren, og boghandlen erfarer den øgede efterspørgsel, så skal de nok sørge for at få bogen på hylden.

Send pressemeddelser ud, især magasinerne (alt for damer, femina, Q osv. er rigtig gode)

Afhold foredrag (dog en ret så stor tidsrøver)

Vær synlig i form af annoncer (evt. i bogmarkedet)

Tag kontakt til en af de få sælgere der kører landet tynd og besøger samtlige boghandlere, så din boger bliver vist frem. De har meget nemmere ved at komme igennem til boghandleren end en telefonopringning fra (endnu) et ukendt forlag (den slags opringninger er der enormt mange af).

Tag evt. kontakt til borgens bogklub og forhør dig om de har lyst til at købe sig ind.

Sørg for at lave fuld returret (ikke nok med ombytningsret) til boghandlerne, dermed større chance for at de tager bogen ind på hylderne. Tilbyd evt at bogen er i kommision i 6 måneder og i derefter tager stilling til hvad der skal ske med den.

Forside, format, indbinding og pris er altafgørende for om bogen bliver en bestseller. En hårdtindbundet bog sælger bare bedre, og en kedelig forside er bare no-go, impulsive kunder bruger ganske få sekunder på at skimme forbi bogen når den står på hylden, her skal din bog fange lige præcis den kunde som endnu ikke har bestemt sig for hvad der skal læses i ferien.

Håber noget af det kan bruges.. Meget af det har du sikkert allerede overvejet og man kan jo ikke ligefrem sige at der kom nogle guldæg her.. men håber alligevel at det giver lidt inspiration.

Og så ønsker jeg dig ellers alt mulig held og lykke på din vej! Vejen er lang og brutal... men lyset for enden er smukkere end den smukkeste regnbue!

Bogen er en vidunderlig ting

Mange hilsner

Mette

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 14:35
Hej Mette

Tak fordi du brugte dit første Amino-indlæg på mig - det var meget brugbart!

~
Anja

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)